James - britse korthaar met natte fip :(

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Evelyne
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:13

James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Evelyne »

Hi allemaal,
Ik reageer even op dit topic omdat bij mijn kater James (britse korthaar - 1 jaar en 3 maand oud) gisteren natte fip is vastgesteld. Geel vocht in de buik, etterige secretie in de keel.. ze hebben een punctie gedaan, echo en bloed getrokken. In het bloed hebben ze niet veel gevonden maar wel dat hij abnormaal hoge globuline? waarden had...

Hij was de laatste week minder levenslustig, speelde minder en sliep veell maar ik had nooit durven denken dat hij FIP zou krijgen...Een paar maand geleden, keurde de dierenarts hem als een 'levenslustige kat, gelukkig, gezond, stressvrij, aanhankelijk en lief'... en nu dit Ik ben er dan ook kapot van dat ik mijn maatje heel binnenkort moet laten inslapen. Hij is de laatste dagen enorm achteruit gegaan en ik denk dat 'het' moment heel snel zal komen.... ik wil hem ook niet onnodig laten afzien...

Het was/is mijn liefste, mooiste, zachtste hartedief en ik zal hem missen, zo enorm veel ...

Wou dit even kwijt, het is een K** ziekte en t zou niemand mogen overkomen, het is zo oneerlijk, hij is nog zo jong
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door mittenslief »

wil je even heel veel sterkte wensen, zelf ook meegemaakt het is verschrikkelijk....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Friki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Friki »

Heel erg veel sterkte gewenst,heb zelf ook een britse korthaar Abel van 1 jaar en 2 maanden.verschrikkelijk om dit mee te maken.Nogmaals heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Adriana »

kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent want wie had dat kunnen denken..?
k wens je heel veel sterkte die laatste dagen/momenten,
neem aan dat je dierenarts heeft aangegeven waar je op moet letten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door BillyJean »

Heel veel sterkte, wat een zware tijd komt eraan. Onze Bowie is vorig aan aan Fip overleden. Wij hebben toen de keuze gemaakt om haar in te laten slapen vóór ze heel ziek werd, moeilijk , moeilijk. Veel sterkte!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte nu, de komende dagen en de maanden die volgen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Evelyne
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:13

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Evelyne »

Bedankt allemaal voor de reacties!

Het doet verdomme zo'n pijn dat we hem gaan moeten missen, onze lieve schat... maar ik kan het niet aanzien dat hij zo ziek is... :( Ik merk dat hij moeite krijgt met ademen dus ik denk dat we van ons hart een steen gaan moeten en hem uit zijn lijden verlossen.

Hij blijft zo lief en wil constant bij ons zijn maar ik merk dat hij geen rust vindt, hij heeft honger maar kan niet eten van de pijn, miauwen lukt nog moeilijk... af en toe zie ik in zijn ogen dat hij graag zou spelen maar hij heeft er de kracht niet meer voor... Als ik hem zo zie liggen ziet hij er nog altijd gewoon uit, maar dan zie ik zijn buikje, gezwollen en hoor ik hem zwaar ademen…  Onze speelse, deugniet James is reeds ver weg…

Maar wanneer beslis je dat het genoeg geweest is? Wanneer hak je de knoop door? Elke keer hoop ik dat hij onze ‘superman’ is en wonderbaar zal genezen maar ik moet het inzien…

Zijn jullie allemaal voor een 2de opinie gegaan of hebben jullie meerdere testen laten uitvoeren? Ze hebben een bloedonderzoek gedaan en echo en puncties maar wat als ze verkeerd zijn? Valt dit vaak voor?

Ik ben radeloos en ik wil hem niet lossen, mijn zachte knuffelbeer maar ik wil hem ook de rust geven dat hij verdient…
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door snorrebaard »

Zeer moeilijk dit! Ik voel met je mee! Veel sterkte!
Tja, en wanneer beslis je zoiets? Ik zou zeggen: wanneer je merkt dat hij naar rust snakt?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Adriana »

Evelyne schreef:Ik ben radeloos en ik wil hem niet lossen, mijn zachte knuffelbeer maar ik wil hem ook de rust geven dat hij verdient…
inslapen is éen van de moeilijkste beslissingen en velen op het Forum weten hoe dat voelt.. als je je eigen omschrijving nog een keer goed leest, dan staat daarin al heel duidelijk dat het leven voor jouw lieverd bijna/geen kwaliteit meer heeft. hij heeft waarschijnlijk ook pijn en heeft moeite met ademhalen.
haal diep adem en kies voor je lieverd en maak zsm een afspraak..

natte fip ontwikkelt heel snel, second opinion is niet nodig en behandeling, laat staan genezing is er niet.
je zult hem zelf rust moeten gunnen en dat is het liefste dat je nog voor je lieve tijger kunt doen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Chiquita98 »

Je moet echt goed op je eigen gevoel afgaan, maar ik ben het wel met Adriana eens. Als ik dit lees dan voelt jouw James zich totaal niet meer lekker op dit moment. Vooral benauwdheid is heel erg voor een kat. Als je deze symptomen niet voor hem weg kan halen dan denk ik ook dat je echt moet kijken naar de kwaliteit van leven voor hem. Hoe moeilijk dat voor jou ook is. Heel veel sterkte in je keuzes
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
peggy72

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door peggy72 »

hoi wij hebben recent ons katertje Stoffel laten inslapen, helaas ook FIP. Als ik het over mocht doen had ik niet de keuze gemaakt hem in te laten slapen. Ik zal uitleggen waarom

Op dit moment zijn ze in amerika toch heel ver met het behandelen van FIP en zijn er al wat middelen op de markt. Ons katertje ging zo hard achteruit dat er geen redden meer aan was. Ook onze Bailey begon met exact dezelfde symptomen zoals Stoffel. Daar zijn we begonnen met homeopatische medicijnen. Op internet had ik op een site gelezen dat een kat met alle symptomen ook het gele buikvocht genezen was. Ik heb deze dame een mail gestuurd en kreeg gelijk een mailtje terug en zo zijn wij beland bij Sita. Zij heeft wat middelen voorgeschreven en die zijn we bailey gaan geven en ze knapt beetje bij beetje steeds verder op.

Dus we hebben nu de stille hoop dat ze het overleeft... Het is zoals de andere aangeven een kwestie van gevoel.

Bij ons heb ik gewoon nog sterk het gevoel niet de juiste keus gemaakt te hebben en als ik iedere dag weer naar Bailey kijk dan denk ik zie je wel......

Ik hoop dat je voor jezelf een goede keus kunt maken en wens je heel veel sterkte daarbij
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Adriana »

@peggy: het gaat hier om natte FIP en de ervaring leert dat dit een zeer akelige dood is voor het betreffende dier. als je de beschrijving van de toestand goed leest dan zul je het met me eens zijn dat de levenskwaliteit van James al erg slecht is.. 'kan niet eten van de pijn'......

het was handig geweest als je de links en de namen van de middelen in je bericht had gezet, dat is voor univ van Utrecht missch ook wel interessant, als het klopt en er een remedie is.
de link/webadres van Sita lijkt me ook informatief en waarom zo geheimzinnig doen? op dit forum wordt informatie uitgewisseld in het belang van onze lieve tijgers. bovendien kunnen veel meer mensen dan kennis nemen van missch belangrijke informatie. ben ook wel benieuwd naar de wetenschappelijke artikelen waarin wordt aangetoond dat natte fip te genezen is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door mittenslief »

natte FIP gaat razendsnel, dat is geen optie van weken maar van dagen en helaas is dit beesje al te ver heen, ik hoop zelfs dat ze al de knoop heeft doorgehakt en dat de euthanasie al heeft plaatsgevonden.
klinkt misschien heel hard maar spreek zelf ook uit ervaring, en soms moet je in het belang van het dier kijken en niet voor jezelf.....
het lijkt wel of natte FIP steeds vaker voorkomt, afgelopen jaar zijn er menig kittens uit ons asiel ook al ten prooi gevallen aan dit vreselijke leed..
en ja @peggy ik hoop dus ook dat als jouw middelen werken het snel in Utrecht terecht komt, want dan kunnen ze vanuit daar weer verder met de uitroeiing van FIP
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Evelyne
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:13

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Evelyne »

We hebben inderdaad de knoop doorgehakt... we hebben Jameske in de vroege avond laten inslapen...

Het doet verschrikkelijk pijn maar ik ben blij dat hij eindelijk rust heeft...

Ons kleintje voor altijd in ons hart...

Tx iedereen vr de reacties.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Chiquita98 »

Heel moedig van jullie.....heel veel sterkte
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie