James - britse korthaar met natte fip :(

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door nellebel »

wat een mooi gedicht over je lieverd james.wat was hij mooi zeg. maar vooral hoe belangrijk was hij voor jou en jij voor hem.
je hoeft zijn spullen niet weg te doen, pas als jij er klaar voor bent of misschien zelfs voor een ander bolletje wol. ga op je gevoel af. lieve james heeft geen pijn en hij heeft een mooie tijd bij je gehad
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Evelyne
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:13

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Evelyne »

Hi allemaal,

Het is nu 2maand en half geleden dat ik mijn lieverd heb moeten laten inslapen en ik moet zeggen dat ik hem nog altijd even hard mis... het doet nog altijd evenveel pijn of de dag dat ik hem moest laten gaan...

Meestal gaat het wel, ik denk veel aan hem en bekijk zijn foto's veel (ik heb er enkele laten afdrukken en een ‘James’ hoekje gemaakt in de woonkamer) … En dan zijn er dagen, zoals vandaag… dagen waarop ik nog maar naar zijn foto moet kijken om in tranen uit te barsten, waar ik alles zou doen om hem terug te halen.. om hem nog eens vast te nemen, te horen, te knuffelen…

Voor een nieuw bolletje wol willen we echt nog geen plaats maken, het lukt ons gewoon niet, ik krijg al rillingen als ik eraan denk dat het niet James zal zijn die door onze kamers loopt…

***My little star will always hold that very special place in my <3***
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door nellebel »

evelyne, neem je tijd hiervoor. je bent er duidelijk nog niet aan toe en dat is voor iedereen anders.
james was heel bijznoder voor jullie. die moeilijke momenten blijven, maar ik merkte zelf dat ze op een gegeven moment hanteerbaarder werden. de mooie herinneringen namen de overhand en ik kan nu met veel liefde tegen guusje en gijs vertellen over hun tantie nellie, tante flippie en oom sjefke.
ik mis ze ook nog steeds. nellie is al bijna 3 jaar overleden, ik bezoek haar grafje nog iedere dag en elke keer als ik langs loop krijgt ze (en de anderen ook) een dikke kus toegeworpen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Cerna »

En toch kan het helpen om het ergste verdriet te boven te komen. Het gemis zal altijd blijven hoeveel katten er na James ook zullen komen, maar de afleiding en de vreugde die je krijgt omdat er een nieuw kitten gaat komen, werken helend.
Tenminste dat is mijn ervaring, maar jij bent mij niet en je beslist uiteindelijk helemaal zelf (gelukkig wel :smile: ).

Maar ik merk het aan mezelf: morgen is het een maand geleden dat onze oudste kat Cochi op ruim 18-jarige leeftijd overleed en gezien zijn leeftijd, kan ik er vrede mee hebben, maar ik mis hem zo verschrikkelijk. Vooral omdat hij het laatste jaar zoveel zorg nodig had.
Er komt echter voorlopig geen nieuw kitten omdat ik nog graag een keer 2 kittens uit eenzelfde nest wil en 6 katten vindt mijn man veel te veel.
Toen in het verleden katten stierven kwam er altijd vrij snel een nieuw kitten. Je gaat kijken bij de fokker, zoekt een kitten uit en dan moet je meestal nog minstens 7 weken wachten.
Tijd die je nodig hebt bij de verdere rouwverwerking en afleiding doordat je wekelijks op de hoogte wordt gehouden van de vorderingen van het nieuwe kitten(s).

En nu is die afleiding er niet al zit ik regelmatig op een site waar Britjes te koop worden aangeboden en moet mezelf dan bedwingen om geen contact op te nemen. Het verschil in leeftijd tussen onze jongste, Milka (bijna 5) en een nieuw kitten is echter te groot en daarom moet ik dus geduld hebben (al zit ik echt niet te wachten op de dood van een van de andere katten).

Ik zou het dus toch nog eens overwegen: 2 leuke Britten beertjes zodat ze gezellig met elkaar kunnen spelen en jou de afleiding geven om de dood van James verder te verwerken.
En blauwe James was een pracht Brit! Zo sneu dat hij al zo vroeg heeft moeten gaan door die rotziekte!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Chiquita98 »

Ik weet nog wel 2 leuke britjes. Blauw en lilac:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie