laatste hoop

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: laatste hoop

Bericht door Ms Maaike »

Het klinkt alsof ze nooit gecorrigeerd is met spelen (door een andere kat). Wellicht toch eens overwegen om er een tweede kat bij te nemen, dit gedrag is lastig door mensen af te leren (al kan het prima als je erg veel geduld hebt en goed gedrag kunt 'lezen'). :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: laatste hoop

Bericht door eveline1982 »

Als ze je volgende keer weer bijt laat je je arm of hand rustig liggen. Soms is een nee of zielige au al genoeg. Minoes mijn zwerfpoesje doet dit ook, zolang ik niks stimuleer door me arm weg te halen stopt ze vrij snel en kunnen we weer normaal knuffelen ;) . Als jij je arm weg trekt is dit natuurlijk een enorm leuk spelletje, maar als jij steeds het spel staakt door je arm stil te laten liggen is er ook niet meer zoveel aan :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: laatste hoop

Bericht door BloemTetsu »

Dat is ook het beste advies wat ik je kan geven. Stil laten liggen en op een houtje bijten.
Wegtrekken nodigt uit tot spel.

Boos worden moet je ook niet doen. Vooral niet gezien haar geschiedenis. Het wekt angst in de hand en wordt ze bang voor jou. Een zacht en kalme nee geeft veel meer impact.

Succes ermee!

Tetanus injectie al gehad of nog werkend?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: laatste hoop

Bericht door petra 45 »

Tetanus nee niet gedaan, ook niet meer geldig voor zover ik weet, maar
deze poes is nog nooit buiten geweest, ze durft nog geen stap over de drempel te zetten.

Stil houden is moeilijk hoor als ze zo hard bijt.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: laatste hoop

Bericht door BloemTetsu »

Het stil houden is absoluut heel moeilijk. Maar het het stilhouden zal uiteindelijk er toe leiden dat het niet meer loont. Sterkte ermee!

Overbodige stomme vraag misschien, maar kan geen kwaad: Ontsmet je wel?
Qua tetanus: Je weet niet waar Siel vandaan komt (de eigenaar heb je gezien, maar meer weet je niet). Tetanusinfectie kan ook komen doordat de bacterie zich in een wond nestelt. Het zit bv in aarde. Ook bij mensenbeten krijg je een prik. Binnen 24 na bijt werkt prik.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: laatste hoop

Bericht door Robijn »

Ik zou wel een tetanusspuit gaan halen. Een kennis van mij is ooit door een kat gebeten, die ze verzorgde toen zijn baasjes op vakantie waren. Kat beet precies in een ader in haar hand, en deze vrouw had bijna een bloedvergiftiging opgelopen. Heeft bijna een week in het ziekenhuis gelegen!!!!
Een kattenbeet/krab moet dus zeker niet onderschat worden!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: laatste hoop

Bericht door petra 45 »

Ik heb het eerst goed af gespoeld, daarna flink door laten bloeden, en het bloede hard dat kan ik zeggen, daarna een paar keer in soda met mijn hand.

Nee ik weet weinig van haar af, maar dat ze nooit buiten is geweest dat is wel duidelijk, ze durft niet ééns, en dat terwijl ze hier in huis al zover is dat ze via kastjes of een kratje bier de klinken naar beneden krijgt, ze gaat er gewoon aan hangen en ja dan lukt het, wel grappig.

En wat brokjes betreft, ik had van iemand hier gelezen dat ze brokjes door de kamer gooide dus ik dacht hey das een goeie, ook geprobeerd en ja hoor ze gaat erachteraan en eet ze op.
Sterker nog siel gaat zitten wachten totdat het volgende brokje komt. :eclap:

Leuk voor poes en mens :lol:

Ik heb nog steeds geen foto, moet binnen kort even aan 1 van mijn zonen vragen of ze een goede kunnen maken, met mijn telefoon krijg ik zwarte vlek en dat steld dan poes voor dat is niets dus. Het is nl een zwarte vlek met ogen. ;-)
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: laatste hoop

Bericht door petra 45 »

ai klinkt niet goed, ik zal ééns informeren bij huisarts of het echt nodig is.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: laatste hoop

Bericht door BloemTetsu »

Sjoelen is hier ook een groot succes :)
Als tip: ik ga eerst rustig zitten en zeg "Tetsu we gaan spelen" en dan sjoelen. Hij mag niet aan mijn hand zitten en op afstandje wachten voordat ik de volgend sjoel. Bij het laatste brokje zeg ik "laatste en daarna "Klaar" waarbij ik beide handen open hou. Nu weet hij dat er niks meer komt.

Mijn vriend heeft de kattenkrabziekte gehad. Geen geintje en ontsmetten is een must. Huisarts bellen is een goede.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: laatste hoop

Bericht door petra 45 »

kattenkrabziekte? zal het ééns opzoeken, ik ben 3 jaar geleden gebeten en gekrabt door een zwerfkat op thassos toen ik hem/haar een stukje kip wilde voeren, dat graaide ze/hij? met zoveel geweld uit mijn handen [van de honger, zo zielig die beestjes daar] dat het ook een flinke krab/bijt wond gaf, niets gebeurd wel lang pijnlijk gebleven.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: laatste hoop

Bericht door BloemTetsu »

Kattenkrabziekte: ontstoken lymfeklieren, griepachtige verschijnselen, minder zicht en eetlust, ziek thuis zitten voor weken en heel snel mooi. Amper iets kunnen tillen. Kan weken tot maanden duren. Is een bacterie.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: laatste hoop

Bericht door petra 45 »

Ik heb het net zitten lezen, maar er staat ook dat er weinig tegen te doen is.

Siel is natuurlijk geen kitten meer, ja dat wilden ze me wel laten geloven, dus dan is de kans kleiner stond er.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: laatste hoop

Bericht door BloemTetsu »

Mijn vriend heeft het vorig jaar gekregen, geen kittens hier in huis. Tetsu is de enige mogelijkheid en hij is 5 en kater.
Mannen hebben weer kans en kattinnen geven meer risico, vlooien helpen ook niet.
Er is wel ab er tegen, maar het duurt lang voordat ze de goede diagnose kunnen krijgen. Hoe eerder ab wordt gegeven, hoe sneller je er vanaf bent.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: laatste hoop

Bericht door eveline1982 »

Ik heb een soort gordelroos na een beet van een kat gekregen. Die had me flink te pakken in me hand, na een paar dagen kwam er een hard blaasje, uitgeknepen want er stond zo een druk op en daarna had ik er 3. Na een paar dagen da en jahoor kwam door de bijtwond brrrr. 1 van mijn vroegere katten heeft me eens flink gekrabt op me onderbenen, het duurde enorm lang voor het genezen was en was vaak aan het pussen. Dus wees er voorzichtig mee, en ik raad je ook aan een tetanus prik te halen, dit blijft jaaaaaaaaaaaaaaren zijn werk doen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Re: laatste hoop

Bericht door Renatevanderveer »

15 jaar, officieel, volgens mij.
Plaats reactie