kat hersenschudding na val?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandra_erlich
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2013 01:08
Locatie: bilzen - Belgie
Contacteer:

kat hersenschudding na val?

Bericht door sandra_erlich »

hallo ik ben nieuw op dit forum
aangenaam iedereen

ik heb een poes mieke zij is 10 jaar en al 10 jaar zijn we heel close vorige week dinsdag is mieke ineens gevallen met haar kopje op een ijzeren onderkant van een stoel en ze wankelde wel wat met haar linker achterpootje maar dat was na enkele uren voorbij dus ik dacht gekneusd ofzo met sindsdien is mijn mieke mijn mieke niet meer ik vond haar gedrag niet normaal haar oogjes waren heel groot en verkleinden niet bij fel licht en heb de DA gebeld die is 2 dagen later aan huis gekomen en zij dat het een hersenschudding was en heeft metacam voorgeschreven en haar een spuitje gegeven tegen de misselijkheid zij ze die dag was mieke heel aanhankelijk na die spuit ze kwam bij me op schoot liggen tegen me aan liggen maar bij me willen zijn gisteren was ze heel stil maar ze kwam toch nog bij mij maar niet als ervoor vandaag is ze ineens heel angstig en heeft ze bang van alles en iedereen lijkt niet te weten waar ze is en kijkt angstig in het rond en is ook enorm zenuwachtig en boos normaal komt ze altijd bij mij en nu doet ze alsof ik niet besta en gromt soms ook op mij kan dit door de metacam zijn ?

ik heb ook mijn twijfels over de diagnose

haar oogjes verkleinen wel weer een beetje als ik er met fel licht in schijn en dat zou een goed teken zijn maar ik denk eraan om met haar terug naar DA te gaan omdat ik mijn twijfels heb haar gedrag is totaal niet wie ze was ze is compleet veranderd ze reageert ook niet meer of weinig op mieke kom enz ze speelt wel aar kan niet met haar kopje duwen lijkt het

iemand hier ervarig mee ?

alvast bedankt x
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ah wat sneu zeg!!
Ik heb hier geen ervaring mee g gelukkig
maar ik weet wel dat metacam totaal niet word gewaardeerd op dit forum
Ik weet niet de exacte reden maar t schijnt niet goed te zijn voor de kat
En verder zou ik zeker terug gaan om haar na te laten kijken jij kent haar het beste dus als je t niet vertrouwd gewoon gaan!
Sterkte
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door castratenkoor »

Van Metacam kunnen katten accuut niefalen krijgen. Niet meer geven zou ik adviseren.
Ik zou een bloedonderzoek laten doen en dan specifiek kijken naar de werking van nieren en lever.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door eveline1982 »

Geen ervaring maar ik raad je toch aan om naar de dierenarts te gaan en goed het koppie te laten doorlichten. Misschien is er toch wat beschadigt door de val! Sterkte met haar
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
sandra_erlich
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2013 01:08
Locatie: bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door sandra_erlich »

dank julie wel voor de antwoorden
ik ga morgen zeker terug naar de DA voor een grondiger onderzoek van haar kopje

als ik haar oppak word ze ook boos en gaat ze grommen ze is heel anders
ik dacht dat ze mischien pijn heeft ?

ze lijkt ook dingen vergeten te zijn zoals als ik haar roep wat kom is enz

ze is ook doodsbang als ik haar die metacam geef alsof ze weet dat het iets met haar gaat doen
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ahhhh arme poes
Ga maar goed laten checken dan
Ze heeft vast ergens last van!
Sterkte
Ben benieuwd
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
sandra_erlich
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2013 01:08
Locatie: bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door sandra_erlich »

vandaag is de poes bij de DA gebleven ze wilden haar met spoed oppereren omdat ze dacht dat ze baarmoedertumor had met haar kopje was alles ok

net heb ik gebeld en mijn lieve mieke bleek gewoon schijnzwanger vandaar dat haar gedrag zo veranderde ze hebben haar gesteriliseerd omdat ze ook cystes in de baarmoeder had over 14 dagen zou mijn lieve mieke weer terug mijn lieve oude poes moeten zijn :)
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door artemis »

Hopelijk komt alles snel goed maar..... 10 jaar en niet gesteriliseerd?
Hoe is dat dan al die jaren gegaan? Heeft ze nestjes gekregen, kreeg ze de pil of werd ze continu krols?
Gebruikersavatar
sandra_erlich
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2013 01:08
Locatie: bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door sandra_erlich »

ze komt nooit buiten dus hadden we er nooit aan gedacht haar te steriliseren
ze heeft nooit geen nestjes gehad ze kreeg wel de pil tegen het krols worden maar soms wou ik haar de pil liever niet geven omdat ik dat niet gezond voor haar vond en dan werd ze wel gewoon krols
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door Dinky »

kattenpil geeft inderdaad kans op (als ik het goed heb) baarmoederontsteking. Zou in elk geval in het achterhoofd houden dat er altijd iets kan zijn als gevolg van die pil ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door artemis »

Kattenpil geeft grote kans op mammatumoren, herhaaldelijk krols worden is ook niet gezond vanwege de hormoonschommelingen. Vandaar dat sterilisatie op jonge leeftijd altij het gezondst is, zelfs al kan de poes niet zwanger worden.
Gebruikersavatar
sandra_erlich
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2013 01:08
Locatie: bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: kat hersenschudding na val?

Bericht door sandra_erlich »

dat ze zo angstig was en haar gedrag tegenover mij helemaal veranderde zou ook met de foute hormonen en de schijnzwangerschap te maken gehad hebben zij de DA ze ging van lieve aanhankelijke mieke naar boze schuwe mieke normaal gezien zou haar gedrag tegenover mij binnen 14 dagen terug moeten veranderen
ik was heel bang voor allerlei ziektes omdat ik mijn vorige kat 10 jaar geleden veloren heb aan FIP
ze ligt nu nog bij de dierenarts normaal gezien komt ze morgen thuis
Plaats reactie