de eerste nachten van onze kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
renje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2013 15:49

de eerste nachten van onze kitten

Bericht door renje »

over een paar weken krijgen wij onze kater Gijs. nu slaapt onze hond op onze slaapkamer wat toen niet anders kon maar ik wil eigenlijk niet ook onze kat op de slaapkamer laten slapen. maar ik vind het ook wel zielig voor de kat als hij de eerste nachten helemaal alleen is. zal hij dan nog wel weer wennen aan beneden slapen?
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door BillyJean »

mijn man heeft 1 nacht op de bank geslapen bij het kitten, toen was het al goed, dus bij ons leerde hij snel, maar we hadden nog een kat, dus dat scheelt natuurlijk. Leuke naam Gijs.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door Chiquita98 »

Hoe oud is het kitten als jullie hem krijgen?
Het is wel heel zielig om het kitten meteen al alleen te laten in de nachten. Ik liet mijn kittens altijd de eerste paar nachten bij mij slapen. Ook omdat ik dan geen toezicht had ivm de andere katten. Misschien gezelliger als de hond en het kitten elkaars gezelschap hebben in de nachten. Nog leuker voor het kitten is een ander kittenmaatje.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
renje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2013 15:49

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door renje »

bedankt, vonden gijs zelf ook een leuke naam! wij krijgen hem als hij al 10 weken is.
ikzelf wil ook wel graag hem de eerste nachten bij ons hebben maar zou het jammer vinden dat hij dan niet meer kan wennen om beneden te slapen.
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door AnneLore »

ik denk dat het best mee kan vallen. aan de andere kant, wat let je om ook de kat op de slaapkamer te hebben? hij moet niet per se op bed natuurlijk, je kunt ook een mandje voor hem neerzetten...

Ik heb mijn kat wel op de slaapkamer, maar als hij echt wil spelen en ik wil slapen (dat heb je soms, om half twaalf of om half 5 ;)) zeg ik dat het voor mij nog tijd is om te slapen, en hij in de woonkamer mag spelen. in eerste instantie zette ik hem met die woorden in de woonkamer en deed de deur van de slaapkamer dan dicht, inmiddels gaat hij zelf al. op de een of andere manier heeft hij het daarna door als ik wakker word, want op het moment dat ik me omdraai krabbelt hij aan de deur.

het hoeft niet zo te werken, er zijn ook katten die het echt heel moeilijk vinden om van een eenmaal begonnen situatie een verandering te accepteren, maar het is wel mogelijk.

persoonlijk zou ik hem wel de eerste nachten bij me houden...

maar, wat zijn je overwegingen om hem uiteindelijk in de woonkamer te laten? vind je het te druk worden?
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
renje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2013 15:49

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door renje »

bedankt voor het meedenken! wat een lief fotootje trouwens van je kat annelore!
ikzelf heb liever ivm allergie geen huisdieren boven, de hond is een geval apart.
komt uit spanje en heeft ws heel wat meegemaakt dus kon beneden niet slapen, huilde alles bij elkaar.
ik vind het gewoon zielig dat het katje zich de eerste nachten alleen voelt dus ik denk ook wel dat ik hem dan bij ons hou maar zou het later wel anders willen proberen... ik vroeg mij gewoon af of een katje dat nog kon aanleren later....:)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door Chiquita98 »

Zou het katje dan niet te lang mee nemen naar de slaapkamer. Klein weekje....kijk gewoon even hoe het gaat! Neem bijv een vast mandje of wat dan ook mee waar ie lekker in/op kan slapen. En als je hem dan apart houd dat ie dan in ieder geval het vertrouwde dekentje/mandje heeft 's nachts
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
renje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2013 15:49

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door renje »

dankje Thea, ik denk inderdaad dat dat het beste is...zo te zien heb jij meerdere katten... leuk!!
wij hebben eerder ook twee gehad... maar die waren al wat ouder en kwamen uit het asiel..
heb erg veel zin om onze Gijs straks hier te hebben. hoop ook dat onze hond een beetje lief voor hem is :)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door Chiquita98 »

Zo langzamerhand een huis vol hier ;-)

is je hond wel gewend aan katten? Heel vaak gaat het wel goed hoor tussen hond en kat. Kijk maar eens foto's bij Eveline in haar album. Hele grote honden die zo'n klein kittentje likken. Blijf ook vooral je hond natuurlijk de aandacht geven. En beloon hem als ie lief doet naar het katje.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
renje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2013 15:49

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door renje »

ja wij denken echt wel dat het goed komt met onze hond en kat... daarom kiezen wij ook voor een kitten... hoe kan ik dat album bekijken? ik ben hier net nieuw op dit forum en moet nog een beetje inkomen :-)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik heb caya wel gelijk alleen gelaten ging goed
Ze heeft geen 1 x gemiauwt nu dat ze geholpen is een dus rustiger kan ze overal slapen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door eveline1982 »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=26621 dit is de link naar mijn album :) . Met wat geduld en vooral rustig blijven ;) zal het vast helemaal goed komen. Ik heb hier (naast mijn eigen 2 kalven) regelmatig hondjes over de vloer en zelfs degene die niet met katten konden staan hier kontjes en koppies te wassen ;) . Veel plezier met je kitten straks!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
renje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2013 15:49

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door renje »

hoi Eveline,

ik heb alles even bekeken en gelezen bij jou, respect!! en wat een leuke foto's ook van hond met katjes! ook zag ik bij jou een bench staan... daar heb ik ook nog aan gedacht om neer te zetten voor de kitten.. hoe is jouw ervaring hiermee??
nogmaal respect voor wat jij allemaal doet en erg leuke foto's!!
gr Irene
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door Chiquita98 »

Eveline heeft veel meer dieren(opvang). Ik zou als ik jou was geen bench gebruiken hoor. Lekker laten lopen dat kittentje!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: de eerste nachten van onze kitten

Bericht door Dinky »

Bench is bij Eveline ook vooral voor de allerkleinste kittens die binnenkomen. Die zijn zeker geen 10 weken oud ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie