ZWANGER?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6833
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: ZWANGER?

Bericht door Dinky »

Dat is inderdaad het verhaal dat in mijn achterhoofd speelde Anne toen ik het bestempelde als dierenmishandeling. Dacht dan alleen aan geloofsovertuiging waardoor het kind geen abortus mag plegen van de ouders maar komt op hetzelfde neer ;)

Toch ben ik ook zeker van mening dat het een eigen keuze is en blijft en dat het vooral heel belangrijk is zoveel mogelijk kennis te vergaren. Hierbij kan je ook denken aan verschillende dierenartsen raadplegen voor advies.
Zou ook het avontuur van Evelien met Stoere willen aanraden als leesvoer. Dat is vanaf hier te lezen in haar album. Ging om een kitten van een paar uur oud die was verstoten door de moeder...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: ZWANGER?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik ben t ook met Anne eens
Bedoel t ook niet lullig maar ja dit is f de realiteit
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ZWANGER?

Bericht door Adriana »

het zou mijn dierenarts niet zijn die dit soort adviezen geeft en maar even voorbij gaat aan alle risico's en zich baseert op verouderde denkbeelden..
wie weet hoe het met de rest van zijn/haar kennis en vaardigheden is gesteld.. als het allemaal klopt en oeps, nu heb ik waarsch weer een dierenarts be/veroordeeld... maar ik geef gewoon mijn mening..

ik hoop dat er gasnarcose wordt toegepast bij de castratie van beide poezenzusjes en dat ze snel herstellen. en voor het baasje: er staat heel veel informatie op het kattenforum en rechtsboven zit een zoekfunctie en dat is reuze handig. en ik hoop dat je de komende periode de tijd vindt je ruim in te lezen op een aantal onderwerpen ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: ZWANGER?

Bericht door Brittenbolletje »

Oja plaats eens leuke foto's van je poezels zijn we allemaal ook nieuwsgierig naar hoe ze eruit zien :). altijd leuk kennismaken met nieuwe poezels... vraag fotoalbum aan :)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: ZWANGER?

Bericht door eveline1982 »

Eerst was ze 2x ontsnapt en nu 1x nouja je moet het zelf weten. De katten zijn weer kind van de rekening, ben der wel klaar mee. Hoop dat ze is een wet instellen op een fokverbod, lekkere hoge boetes als iemand ongecontroleerd nestjes verkoopt!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ilovemypoesx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:22

Re: ZWANGER?

Bericht door Ilovemypoesx »

Lees even goed! Een aantal keer is geen 1x! Slaat nergens op je reactie met 'ongecontroleerd nestjes verkoopt'. Daar gaat het in dit topic toch helemaal niet om?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: ZWANGER?

Bericht door eveline1982 »

Nou gaan we weer ontopic de enigste manier om er achter te komen is naar de da gaan voor een echo of afwachten tot haar tepels heel erg opzetten en ze gaan lekken. Je moet ook wel tegen commentaar kunnen als mensen je raad geven over eventuele zwangerschap en die afkappen, en jij zegt dat je daar niet aan begint. Nouja dan kun je reacties verwachten en als je die niet wilt had je beter direct de dierenarts kunnen bellen, die hebben voor alles over dieren geleerd. Mijn excuses over 1x of 2x of 100x ik heb hier een zwerfpoesje die we niet herplaatsen maar zelf houden. We zijn hier (en hebben elk weekend kinderen over de vloer) heel voorzichtig geweest met deuren open houden, en ze is niet 1x ontsnapt terwijl ze dolgraag naar buiten wil. Ik kon haar niet eerder laten castreren omdat niet zeker was of dat al gebeurt was of niet, dus dan ben je gewoon extra voorzichtig. Ze is vandaag gecastreerd. Ik vang zelf nu 3 jaar kittens op en jongvolwassen katten dus ik heb ondertussen heel veel dierenleed van nestjes en kittens gezien die perongeluk geboren zijn. Ondanks dat ik dus heel erg gek ben op dieren zou ik Minoes wel hebben laten castreren ook al zouden er kittens in haar buik hebben gezeten, juist omdat ik weet hoeveel katten de dupe zijn!

Ik wil je graag nog 1 goede raad geven waarom je haar nu zou moeten castreren. Tegen de tijd dat jouw poesje haar kittens heeft (over ca 6 weken) en ze oud genoeg zijn om weg te gaan, laten we de gemiddelde tijd van 8 weken nemen die de meeste mensen aanhouden (zonder discussie of dit wel of geen goede leeftijd is) dan zouden ze rond 6 juni mogen verhuizen. Uit ervaring kan ik je zeggen dat internet, opvangen en asiels dan al bomvol staan en zitten met kittens. Gratis kittens aanbieden raad ik je sterk af, je raakt ze dan wel makkelijk kwijt maar de kans dat ze als voer voor slangen of andere reptielen eindigen is dan behoorlijk groot. Ook komen veel mensen naar gratis kittens die in een impuls handelen en dan vind je je kitten na een half jaar op marktplaats waar het word aangeboden zonder ooit een enting te hebben gehad en allerlei gedragsproblemen heeft ontwikkeld omdat de mensen dachten leuk gratis, maar niet hebben na gedacht wat een kat precies is! Maar internet staat in juni vol met kittens die gratis mogen worden opgehaald, dus iemand vinden die geld wil geven voor jouw kittens is moeilijk te vinden (ik leur wat af met ze in die tijd en mijn kittens hebben nog wel een enting ontvangen en zijn ok bevonden door de dierenarts, maar gratis is leuker). Stel dat je een gemiddeld nest van 4 stuks krijgt, wat ga je met ze doen als je niemand kan vinden die hen wil ophalen??? Dan heb je straks 6 katten in je huis, die allemaal eten en medische verzorging nodig hebben. Wil je met 1 of 4 kittens achter blijven? Denk er nog goed maar niet te lang over na. Ik kom misschien hard door de bocht maar mensen denken vaak te laconiek over nestjes na.

Ps onlangs werd 1 van mijn opvangertjes die ik nu nog heb zitten erg ziek door de kittenmelk. Dieren hebben nogal de neiging dit in de weekenden of s'avonds te doen. Op vrijdagavond kon ik met spoed met een half dode kitten naar de dierenarts, ze heeft haar een infuusje gegeven wat niet meer is dan suikerwater en een antibiotica prik. Ik kreeg een flesje antibiotica mee en moest afwachten of ze het zou redden (gelukkig nu een gezonde meid van 6 weken). Kosten 108 euro! En dan werd ik dus weer naar huis gestuurd terwijl ze nog half dood was, dit deed de da omdat ze me kennen en weten dat ik veel ervaring heb met kittens en terug kom als het weer dreigt fout te gaan. Als ik had aangegeven dat dit me eerste nestje was, dan had ze zeker weten de kitten willen houden tot het was opgeknapt of dood was gegaan, en dan had ik min 100 euro bij de prijs kunnen rekenen ;) .
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ilovemypoesx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:22

Re: ZWANGER?

Bericht door Ilovemypoesx »

Je hebt helemaal gelijk. Ik zie ook zeker de voordelen van deze mogelijke zwangerschap niet in. En ik weet dat ik mij ga hechten aan die kleintjes, dus het kost mij en mijn poes meer leed dan vermaak. Morgen DA bellen voor een afspraak om langs te komen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: ZWANGER?

Bericht door eveline1982 »

De -vind ik leuk- knop ontbreekt hier ;) Veel succes bij de da morgen!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Re: ZWANGER?

Bericht door Renatevanderveer »

Heel veel succes gewenst voor jou en jouw poes!
Ik denk dat het toch een juiste beslissing zal zijn!
Plaats reactie