Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
pauline181
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2013 23:58

Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door pauline181 »

Hallo,
Mara is sinds een week erg achteruit gegaan, van een lekkere volle poes naar een klein mager meisje.
Ze loopt met de achterkant scheef en als ze draait lijkt het alsof ze omvalt maar kan zich herstellen.
Ze eet niet meer maar doet de behoefte nog wel op de bak.
Sinds gisteren kan ze ook niet meer op de bank springen en ze slaapt veel in haar mandje, wil niets meer van de andere kat en de hond weten.
Haar oogjes zijn heel klein niet meer wijd open wat ze normaal heeft.
De dierenarts heeft gezegd wacht het even af maar ik heb het gevoel dat ze niet meer wil.
Ik knuffel haar maar ze geeft geen pijn aan maar ze reageer ook niet meer op haar naam.
Morgen een andere dierenarts raadplegen want het is vreselijk om te zien hoe ze nu is.
Weet iemand misschien wat ik het beste nu kan doen behalve naar een andere dierenarts gaan?
Lieve groetjes pauline
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
voor haar welzijn en jouw eigen rust zou ik vandaag nog een spoed-afspraak maken met een andere dierenarts.
uit je omschrijving kan ik niet lezen hoe dierenarts1 haar heeft onderzocht en waarop hij/zij de diagnose baseert.

niet meer eten kan ze niet al te lang volhouden, geef haar met een spuitje wèl te drinken want ze mag niet uitdrogen. en op afstand kan ik ook niet zien wat haar zou kunnen mankeren, het kàn de laatste fase van chronisch nierfalen zijn, maar net zo goed iets anders.
en niet weten lijkt me niet prettig. met bloedonderzoek zijn snel veel dingen duidelijk..
wens je sterkte ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door Chiquita98 »

Dat klinkt inderdaad niet goed bij een oudere kat. Een kat geeft ook niet zo snel pijn aan, maar ik denk dat ze wel pijn heeft. Ik zou het er in ieder geval niet op willen gokken. Heel raar dat jouw dierenarts niks geen actie heeft ondernomen. Dat je kat zo vermagerd is is een teken dat er iets niet goed zit.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pauline181
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2013 23:58

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door pauline181 »

Hallo,
Vanmiddag hebben we Mara rustig laten inslapen.
Ze had ernstige nierfalen kon niets meer aan gedaan worden.
Ze heeft nu haar verdiende rust maar ohhh wat doet het pijn en
Wat een gemis.
Dank jullie voor de antwoorden en advies.
Lieve groetjes Pauline181
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door Dinky »

Veel sterkte met de verwerking..
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door Chiquita98 »

Och had Adriana het aan het goede eind. Wat sneu voor je en voor je kat. Je dierenarts had hierin echt meteen actie moeten ondernemen hoor! Grove fout.
Maar heel veel sterkte
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pauline181
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2013 23:58

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door pauline181 »

Hi,
Ja ben vanmiddag ook bij een nieuwe dierenarts geweest..........echt een dierenliefhebber heeft mara en mij goed opgevangen heel begaand ga nooit meer terug naar mijn oude die heeft het afgedaan..
Dank je wel...ja het is nu leeg andere poes loopt te zoeken en mijn hondje is onrustig ze voelen het aan.
lieve groetjes pauline181
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door Adriana »

Mara moet al veel langer behoorlijk ziek zijn geweest.. hoop dat ze niet al te erg heeft geleden..
wens je veel sterkte
en als je andere poes > 10 jaar is dan missch seniorencheck+bloedonderzoek laten doen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Mara 12 jaar in een week tijd erg ziek geworden

Bericht door BloemTetsu »

Beste Pauline,

Heel veel sterkte met dit gemis..
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie