fip natte vorm

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Emrah
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2013 00:49

fip natte vorm

Bericht door Emrah »

hallo,,
Weet er iemand een oplossing of een hint voor de fip (natte vorm).
Mijn katje (pabuc) van 5 maande heeft waarschijnlijk FIP,de DA heeft het eergistern gezegt dat het 99% FIP is,,
mijn katje is vermagerd en is nimeer zo speels als ervoor:(
Ik weet echt ni wat ik moet doen, ik hou zoveel van hem,een kat met liefde nu slaapt hem altijd met een dikke opgezwolle buik :( de DA raad mij eutanasie tedoen, maar ik wil niet dat hij sterft :(

MVG emrah
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: fip natte vorm

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
natte fip is dodelijk en ontwikkelt zich vrij snel..
je dierenarts zal dat hebben onderzocht en dat is duidelijk en zeker: geel, dradentrekkend vocht in zijn buikje..
je katje zal pijn gaan hebben, heel erg ziek zijn en uiteindelijk een vreselijke dood sterven.
je dierenarts weet dat en heeft je dat aangeraden en er is geen uitzondering.. je katje kan niet genezen en je raakt hem echt kwijt, zeker als hij nu al een opgezwollen buikje heeft.

denk aan je katje en aan de pijn die hij gaat hebben, dat wil je toch niet?
je houdt zielsveel van je katje maar denk nu aan je katje en knuffel hem en vertel je katje dat hij heel erg ziek is en dat er geen oplossing is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Emrah
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2013 00:49

Re: fip natte vorm

Bericht door Emrah »

thnx

ik weet het de DA heeft het vocht uit zijn buik genomen met een spuit en da was geel en precies plakkerig,, we weten het dat hij gaat sterven :( maar ik ben er ni klaar voor om hem weg te doen, ik kan ook ni klaar voor zijn spijtig genoeg, ik zit in een rotte gevoel, heb mmijn katje 2,5 maande gekregen voor mijn verjaardag en nu moet ik hem weg doen omdat die ziek is pfff :( waarom vinden ze geen oplossing voor da ziekte???
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: fip natte vorm

Bericht door Adriana »

kan me voorstellen dat je het moeilijk kunt accepteren.. en heel veel verdriet hebt.

soms gaat het in het leven niet zoals je wilt en is er geen oplossing.. dit is zoiets, je hebt een geweldige band met je kleine mannetje en dat lieve kleine mannetje ga je verliezen aan een vreselijke ziekte.
en je had gedacht dat jullie nog een heel leven samen voor je hadden.. en nu dit...

er is echt geen oplossing, geen medicijn.. en het is met wat je beschrijft 100% zeker en je dierenarts heeft gelijk: het is natte fip..
zorg dat je niet alleen bent als je naar je dierenarts gaat om hem te laten inslapen..
en je zult wekenlang hardstikke veel verdriet hebben en dat is normaal, hij was je liefste maatje..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Emrah
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2013 00:49

Re: fip natte vorm

Bericht door Emrah »

niemand zou dat kunnen accepteren zon ziekte,
jah ik had da ziekte echt ni verwacht, tis een britse korthaar hij was altijd thuis hij was zoals garfield ete en slapen en spele. en plotseling wordt hem ziek, als da nu een kat was die altijd buiten was tot daar toe dan zou ik zegge hij heeft iets gedaan of gegeten dat ni mocht, maar die was altijd thuis voor ons ogen en nu moet ik hem weg doen ,
nee ik ga zeker ni alleen naar de dierenarts mijn broers mn vrouw komen mee want hij was een schat hij gaf aan iedereen aandacht daarom dat ik het zei dat het een kat was met liefde :(
ik heb hem ongeveer 2,5 maande en ik heb hem 1 x horen miauwen hij was echt een stille kit. het eerlust vermindert dag na dag :( het is ook een symptomen van de ziekte, normaal gezien had de dierenarts ons vandaag verwacht om hem te laten inslapen maar ik kon het ni :((((
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: fip natte vorm

Bericht door Adriana »

nee, het is niet eerlijk en er is bijna niks dat je nog voor hem kunt doen, anders dan knuffelen en hem vertellen dat hij heel erg ziek is en dat je niks meer voor hem kunt doen...
het is een rotziekte en er zijn geen medicijnen voor..

kan me voorstellen dat je het erg moeilijk had en vandaag uiteindelijk niet naar de dierenarts bent geweest. maar je katje wordt zieker en zieker en je wilt toch niet dat hij heel erg veel pijn gaat hebben?
soms is liefde ook kunnen loslaten, niet in je eigen voordeel maar voor die ander.. dat is nu het geval, je houdt zoveel van hem dat je niet wilt dat hij verschrikkelijk gaat lijden. en daarvoor moet je over je eigen gevoel heen proberen te stappen en alles doen wat je voor je lieve katertje nog kunt doen en dat is hem een zachte dood laten geven..

en dat gaat helemaal tegen je eigen gevoel in, ik weet het en soms kun je er niet omheen en niet voor weglopen.. wens je heel veel sterkte en moed om die beslissing toch te nemen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: fip natte vorm

Bericht door mittenslief »

sterkte emrah, hier ook iemand die haar kitten (was pas 16 weken) heeft moeten laten inslapen door die vreselijke rotziekte........ het is niet te bevatten, zooooo oneerlijk en zo hard dat je over het leven van zo'n klein wezentje moet beslissen....maar helaas je moet wel Ik hoop dat je heel veel geknuffeld hebt en afscheid genomen hebt want je zal hem echt vandaag moeten laten gaan, hij heeft zijn buikje al vol met vocht dat loopt dalijk zijn borstholte in en dan krijgt hij het vreselijk benauwd, dat gun je hem toch ook niet????
veel sterkte en wijsheis gewenst
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: fip natte vorm

Bericht door castratenkoor »

Emrah, houden van is op dit moment ook los kunnen laten. Een groot gebaar van liefde is op dit moment euthanasie - hoe moeilijk dat moment ook is.
Maar je bespaart hem een lijdensweg, het vocht in zijn lijf wordt steeds meer en hij zal uiteindelijk gaan stikken.

Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: fip natte vorm

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ben het helemaal eens met voorgaande schrijvers. Houden van is ook het loslaten van. Je hebt zo een weekend en om je grote vriend nu een heel weekend te laten lijden wil je ook niet.

Het is supermoeilijk en het spijt me zeer voor je dat jeje katje al zo snel moet verliezen.

Sterkte met je beslissing
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: fip natte vorm

Bericht door BloemTetsu »

Emrah, het is niet eerlijk dat zo'n jonge kat deze ziekte krijgt. Pabuc had oud moeten worden.
Deze ziekte is niet te genezen. Jij kan hem een lijdensweg besparen.
Geef hem een dikke knuffel en laat hem gaan.

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: fip natte vorm

Bericht door Cerna »

Emrah, ik wens je ook heel veel sterkte om toch de juiste beslissing te nemen in het belang van je lieve Britje.

Ik weet niet of je nu in de stemming bent om mijn vraag te beantwoorden, maar ik zou graag van je willen weten of het kitten 13 weken was toen je hem kreeg en of hij toen al 2 keer ingeënt was?
Ik vraag dit omdat raskatten vaker FIP krijgen wanneer ze te jong zijn ingeënt, dit komt omdat ze via de moedermelk antistoffen in hun lichaam hebben die een gevecht aangaan met de entstof en daar kunnen ze ziek van worden.

Kijk maar of je mijn vraag wilt beantwoorden. Ik word niet boos wanneer je het niet doet want ik kan me voorstellen dat je intens verdrietig bent. Het is zo oneerlijk om zo snel een hele jonge kat alweer te moeten verliezen.
Het beste, hè!
Emrah
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2013 00:49

Re: fip natte vorm

Bericht door Emrah »

het kit was juist 13 weken oud Cerna,
En hij had al 2 x een spuitje gekregen , ik heb de 3de laten geven bij de DA.
mijn katje was echt gezond 2 weken geleden was ik weer naar de dierenarts geweest voor de controle en de doktor zei dat hem heel goed bijgekomen is en dat hem geznd is,
1 week na de doktor kreeg hem een dikke buik, ik had da opgezocht opt internet wat de oorzaak was en overal stond FIP op, :(
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6833
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: fip natte vorm

Bericht door Dinky »

Misschien een stomme vraag maar heb je ook al contact gehad met de fokker van pubac? Een goede betrokken fokker wil namelijk over het algemeen graag weten hoe het met de kittens gaat, ook als het slecht gaat.
Vind het echt vreselijk naar voor je dat je maar 2,5 maand van pubac hebt mogen genieten maar zoals mijn voorgangers al hebben gezegd is er echt (nog) geen geneesmiddel voor FIP en is het juist liefdevol om hem nu te laten gaan :(
Laatst gewijzigd door Dinky op 08 feb 2013 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Emrah
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2013 00:49

Re: fip natte vorm

Bericht door Emrah »

ik heb zijn fokker direct gebeld,
hij zei je hebt maar 21 dagen garantie :sss ,
maar dan zeid hem omdat de kit van bij ons komt krijg je een kit voor dee helft van de prijs.maar ik was hem zo gewoon als ik een ander koop dan gaat het zon ander gevoel zijn, ik ben hem juist gaan knuffelen toen dat ik bij hem was stond hem recht en maakte 8 jes tussen mijn benen :(((
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: fip natte vorm

Bericht door eveline1982 »

Walgelijke fokker, garantie poe alsof je het over een spelletje hebt! Ik zou de kitten je laatste liefdevolle daad geven en hem in laten slapen. Heel veel sterkte daarmee en zou geen kitten meer halen bij een fokker die garantie geeft op een dier ook al zou je hem gratis krijgen!!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie