fip natte vorm

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Anne87

Re: fip natte vorm

Bericht door Anne87 »

Heb je hem van een officiële fokker? Dan heb je namelijk 'gewoon' garantie en die is langer dan de termijn die jij noemt. Daar kun je dus achteraan gaan. Let wel op dat je dan een autopsie laat doen op je katje. Niet leuk, niet iets om over na te willen denken nu, maar ik vermoed dat dat wel van belang is.

Wat bedoel je trouwens met het derde spuitje? Voor zover ik weet krijgen katten twee inentingen in hun eerste jaar.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: fip natte vorm

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Slechte fokker ik heb een jaar garantie dat een beestje wat kam krijgen kan
Doe wat het beste is voor je kitten ... Sterkte
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: fip natte vorm

Bericht door BillyJean »

Taffy heeft ook maar 2 entingen gehad, allebei bij de fokker. Wat was dan de derde enting??
wat een rotdiagnose is dit, en wat ontzettend sneu en moeilijk voor zo'n hummeltje. Ik wens je heel veel sterkte toe!!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Emrah
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2013 00:49

Re: fip natte vorm

Bericht door Emrah »

pfffffff


ik moet het laten inslapen, vandaag kan hem nimeer goed ademen.
ik heb gebeld voor een afspraak en om 18 uur is het zo ver :(((((

laatste 4 uur dus pfff tijd vliegd zo snel voorbij ik het nog altijd ni geloven dat hem zo erg ziek isss :(((

aan iedereen hartelijk dank voor de reactie

IK HOOP DAT NIEMAND ZIJN KAT ZON ZIEKTE KRIJGTTT!!!!

:'(
Cerna

Re: fip natte vorm

Bericht door Cerna »

Emrah schreef:het kit was juist 13 weken oud Cerna,
En hij had al 2 x een spuitje gekregen , ik heb de 3de laten geven bij de DA.
mijn katje was echt gezond 2 weken geleden was ik weer naar de dierenarts geweest voor de controle en de doktor zei dat hem heel goed bijgekomen is en dat hem geznd is,
1 week na de doktor kreeg hem een dikke buik, ik had da opgezocht opt internet wat de oorzaak was en overal stond FIP op, :(
Ja, dat is het juist. Kittens die lang bij de moeder drinken, krijgen via de moedermelk die antistoffen en wanneer ze dan te vroeg worden ingeënt (dus de eerste enting voor 12 weken), kunnen ze ziek worden. Het hoeft niet, maar het kan. En jouw kitten heeft dus voor 13 weken al twee inentingen gehad en dat KAN de oorzaak zijn dat hij nu FIP heeft. Die derde enting snap ik ook niet want die gebeurt pas na een jaar.

Jij kunt hier niets aan doen en waarschijnlijk de fokker ook niet want de meeste fokkers zijn nog niet op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, maar wanneer het een officiële fokker is (dus met een cattery die aangesloten is bij een rasvereniging en kitten met stamboom en gezondheidsverklaring), dan heb je inderdaad langer "garantie" dan 3 weken.

De "gewone" huis-tuin-en-keukenkatten worden met 9 en 12 weken ingeënt en dat kan geen kwaad want deze katten drinken meestal niet langer dan 6 weken bij de moeder (wanneer het asielkatten zijn) en dan zijn de anti-stoffen al verdwenen.

Sterkte voor straks. Het is heel verdrietig, maar je kon niet anders. Het is het beste voor je kitten.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: fip natte vorm

Bericht door Brittenbolletje »

Wettelijke garantie is 6 maanden. Meeste fokkers geven meer. 21 dagen is grote bullshit. Zo komt de fokker er lekker mee onderuit.

Mijn gefokte britjes krijgen sowieso 1 jaar garantie mee. Nou kan de fokker er zelf niks aan doen dat katje fip krijgt, maar vind wel dat fokker coulance moet gaan geven zeker omdat katje nog kitten was...

Sterkte strakjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: fip natte vorm

Bericht door Dinky »

Ben wel benieuwd waar die wettelijke garantie van 6 maanden staat brittenbolletje (is de jurist in mij ;) )
Emrah schreef:ik heb zijn fokker direct gebeld,
hij zei je hebt maar 21 dagen garantie :sss ,
maar dan zeid hem omdat de kit van bij ons komt krijg je een kit voor dee helft van de prijs.
Als ik de tekst van Emrah goed ontcijfer heeft de fokker al gezegd dat ze een kitten voor de helft van de prijs kan krijgen ondanks dat het buiten zijn garantie-termijn valt.
Weet niet of dit volgens de regels redelijk is brittenbolletje? Weet dat op basis van de wet moet worden gezorgd voor reparatie of vervanging maar daarbij niet het onmogelijke mag worden gevraagd van de verkoper.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: fip natte vorm

Bericht door Robijn »

Het is echt afschuwelijk.... Slechte fokker; totaal niet begaan... Als het geld maar binnen is, en zich er verder makkelijk van af proberen te maken... Is het niet zo dat je, als je raskitten overlijdt binnen een zeer korte tijd (zoals in jouw geval), dat, als je dat wil natuurlijk, weer recht hebt op een ander kittentje, gratis ipv voor de helft van de prijs?
Om welke cattery gaat het, in welke plaats? (ik weet niet of ik dit mag vragen op het forum??)
Heel veel sterkte vanavond Emrah!!!!! We denken aan je..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: fip natte vorm

Bericht door castratenkoor »

Heel veel sterkte om 18 uur.

Ik denk niet dat je je kunt beroepen op garantie als je het kitten voor de halve prijs krijgt.
Ook voor de hele prijs ligt nergens wettelijk vast hoelang garantie er is.

Ik heb er ook mee te maken gehad met een blauwe burmees, was 6 maanden toen hij heel ziek werd.
Nog 3 maanden mee aangemodderd en toen laten gaan. Geen vergoeding van de fokker gehad.
het is al triest genoeg zoiets en dan extra wrang als de fokker zo koud reageert.

Nogmaals heel veel sterkte met het afscheid en straks met de leegte zonder je lieve katje!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: fip natte vorm

Bericht door Brittenbolletje »

Dinky schreef:Ben wel benieuwd waar die wettelijke garantie van 6 maanden staat brittenbolletje (is de jurist in mij ;) )



Als ik de tekst van Emrah goed ontcijfer heeft de fokker al gezegd dat ze een kitten voor de helft van de prijs kan krijgen ondanks dat het buiten zijn garantie-termijn valt.
Weet niet of dit volgens de regels redelijk is brittenbolletje? Weet dat op basis van de wet moet worden gezorgd voor reparatie of vervanging maar daarbij niet het onmogelijke mag worden gevraagd van de verkoper.

Je zit redelijk goed inderdaad. ook een kat word als een "ding" gezien volgens de wet. Volgens de wet zit op een hoop toch al minimaal verplicht 1 jaar garantie.

Een fokker behoort in mijn ogen in eerste instantie meelevend te zijn. Daar de fokker weken lang het heeft op laten groeien enz enz lijkt mij normaal dat de fokker er een band mee heeft. Als ik dit zo lees deze fokker dus niet. Jammer want echt niet alle fokkers zijn zo. Zitten echt ook wel goeie tussen.

een kitten voor de helft van de prijs aanbieden ja kan je doen, maar dat zou ik niet op die manier doen.

Hoe ik zou werken? Medeleven tonen vragen of je ergens bij kan staan. Als eigenaar beetje verdriet heeft verwerkt eventueel een tegemoedkoming doen.Ik zou zelf aanbieden een kitten gratis uit zoeken zeker als het kitten nog geen eens een half jaar oud is. Of mee helpen in de kosten die de eigenaar heeft bij een dierenarts. Maar dat ben ik, en ja... ik houd van mijn kittens en doe er alles voor.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: fip natte vorm

Bericht door Dinky »

Ja, had door dat jij inderdaad heel betrokken bent bij je kittens en je huis ziet er ook super uit voor de katten ;-)
Deze klinkt niet betrokken helaas, daarom vroeg ik me af of de helft bieden voldoet aan de regels (wat helaas anders is dan de fatsoensnorm)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: fip natte vorm

Bericht door eveline1982 »

Er zijn gelukkig nog steeds goede fokkers maar denk dat de markt het meest word gedomineerd door geldzoekers. Onlangs op de site van een (volgens mij) goede fokker gelezen wat er allemaal in de prijs zit als je het als fokker goed wilt doen. En dan is de winst die je erop maakt ook maar minimaal.

Ik blijf erbij, als je een raskat wilt lees je dan enorm goed in en zoek alles af naar recensies over de betreffende fokker. En als je ook maar een beetje wantrouwen hebt naar een fokker dan lekker zoeken naar een ander.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: fip natte vorm

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Heel veel sterkte!!!! Vind EXHT verschrikkelijk voor je !!
Maar dit is wel het beste voor m , je heb goed gedaan, hou dat maar in je achterhoofd
Dikke knuffel !

Cerna, gizmo dronk ook nog lang bij zijn moeder maar was ook met 14 weken 2 x geënt.. Hoe lang duurt t voordat je merkt dat een kitten zo rot ziekte heeft ??
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: fip natte vorm

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Oh nee het KAN lees ik.. Sorry was weer te voorbarig
Ik vind het een heel naar verhaal
Bah sterkte meis
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: fip natte vorm

Bericht door Catfish »

Wat goed dat je hem in hebt laten slapen, dit is echt het enige wat je voor hem hebt kunnen doen.
Ik weet helaas ook wat het is, ik heb er twee katten aan verloren. Frommel was twee, en met haar heb ik het nog een paar dagen geprobeerd met medicatie en spuiitjevoeren. Ze was te ziek... Toen Yoda van 7 maanden het kreeg heb ik hem dezelfde dag nog in laten slapen. Vreselijk, heb er nog steeds geen woorden voor.

Cindy, je merkt het heel snel en het verloop is ook heel snel. Dikke buik, lamlendig, niet eten, zieke indruk...

Emrah, sterkte, ik denk aan je...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie