Kater ruikt erg uit zijn bek

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Renatevanderveer

Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Renatevanderveer »

Onze kater Snickers ruikt sinds eem tijdje erg uit zijn bek..
We ruiken het niet zo, maar wel als ie gaapt, komt er een hele nare stank.uit zijn bekje..

Hebben jullie tips om Snickers hiermee te helpen?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Ms Maaike »

Is z'n gebitje goed en rotten er geen kiezen of iets dergelijks? Zijn z'n anaalklieren niet ontstoken? Komt het niet door het voer? Zomaar wat vragen die in me opkomen, maar weet niet of ik je ermee kan helpen. :-P Zelf geen ervaring met riekende bekjes.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door eveline1982 »

Even goed in zijn bekkie kijken of zijn tandvlees niet ontstoken is! Beer bleek stomanitis te hebben :(
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Renatevanderveer »

Door het voer komt het niet, want bij Bountu ruikt het niet zo..
Ik zal ff in zijn bekje kijken.
Renatevanderveer

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Renatevanderveer »

Mijn vriend omschrijft als de geur die je ruikt als je net wakker bent en nog niet hebt gegetem..
Zijn bekje ziet er normaal uit, al vind Snickers het echt niet grappig, hihi.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Adriana »

als alles medisch is uitgesloten ..
wat hier erg goed werkt is harde brokjes waar beetje l-lysine aan is toegevoegd, bijvoorbeeld Hills nature's best. zelf voor de zekerheid ff naar de ingrediëntenlijst kijken. en het zit dacht ik in sommige RC kittenvarianten.
Laatst gewijzigd door Adriana op 28 jan 2013 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Ms Maaike »

Als er medisch geen problemen zijn lijkt het me niet zo erg, toch? :) Je kan spul krijgen wat je door het water kan doen waar chloorhexidine en xylitol in zit. Zelf zou ik het nooit doen eigenlijk, mij lijkt het niet nodig. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door castratenkoor »

Als het tandvlees er rustig en niet knalrood uit ziet zou ik me geen zorgen maken. Hier ruikt ook de ene kat frisser dan de andere.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Renatevanderveer »

Adriana schreef:als alles medisch is uitgesloten ..
wat hier erg goed werkt is harde brokjes waar beetje l-lysine aan is toegevoegd, bijvoorbeeld Hills nature's best. zelf voor de zekerheid ff naar de ingrediëntenlijst kijken. en het zit dacht ik in sommige RC kittenvarianten.
Laten wij ze nu net RC kitten geven.. Bedankt in ieder geval!!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door eveline1982 »

Het kan ook vanuit zijn maag komen he! Wanneer is hij voor het laatst ontwormt? Als inderdaad al het medische is uitgesloten, dan heb je gewoon een katje wat heerlijk meurt :) je zou 1 a 2 x in de week zijn tandjes kunnen poetsen voor een iets lekkerder geurtje, baat het niet dan schaad het niet en heeft hij in ieder geval zo weinig mogelijk kans op tandsteen ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Ms Maaike »

eveline1982 schreef:Als inderdaad al het medische is uitgesloten, dan heb je gewoon een katje wat heerlijk meurt :)
:lol:

Ik weet eigenlijk niet of je de maag kan ruiken; de maag wordt namelijk standaard afgesloten nadat er een voedselbrok binnen komt. Gebeurt dat niet dan komt het eten naar boven door de samentrekkingen van de maag.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door castratenkoor »

Maar katten laten ook wel eens een boertje. Dan is de maag toch ook ontsloten?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Renatevanderveer »

Snickers is vorige week ontwormt. Geen idee of het zijn maagje is, we ruiken het alleen als ie gaapt.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Ms Maaike »

Nee, met een boer gaat de maag 'open' zeg maar, maar weet niet precies hoe die prikkels werken.

Oh, Dinie, weet niet of ik je post goed begrepen had. Maar hier vind je meer. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Kater ruikt erg uit zijn bek

Bericht door Cerna »

Renatevanderveer schreef:Mijn vriend omschrijft als de geur die je ruikt als je net wakker bent en nog niet hebt gegetem..
Zijn bekje ziet er normaal uit, al vind Snickers het echt niet grappig, hihi.
Heb je ook helemaal achterin zijn bek kunnen kijken (meestal vraagt dit wat extra techniek)? Bij Noa zag je ook in eerste instantie niets wanneer je de bek iets opendeed, maar bij de achterste kiezen was het tandvlees helemaal ontstoken.
Februari is de maand van het gebit. Ik zou dan toch even gratis laten kijken door de dierenarts. Gewoon het zekere voor het onzekere.
Plaats reactie