Poes eet niet meer!

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door mittenslief »

dat verschilt wel, maar ik hoop dat ze er van opknapt.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Ik hoop het ook! en ondanks het dwangvoeren kwam ze net nog fletsen.. dus zoooo erg zal ze het dan toch niet gevonden hebben denk ik.. Ben benieuwd wat morgen gaat geven..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door Adriana »

gelukkig voor haar en voor jou krijgt ze nu voedingsstoffen binnen.
en ik kan me voorstellen dat nu je er zelf iets aan kunt doen en zij het toelaat en ook binnenhoudt, je wat minder gestresst bent.
met convalescence zal ze snel aansterken.
het zal nog wel even duren voordat ze brokjes probeert te eten en het duurt ook een tijdje voordat de hechtingen zijn opgelost. het kan zijn dat ze daar nu nog wel last van heeft want als die kaak geneest, dan gaat dat trekken..

één van mijn katers heeft een paar maanden geleden zijn tweede kaakoperatie achter de rug en bij hem duurde het een dikke week voordat de hechtingen waren opgelost. en al die tijd heeft hij niet willen eten, behalve de dagen dat hij een pijnstiller (buprecare) kreeg..
spuitjevoeren is dan een prachtige oplossing en ze merken snel genoeg dat ze zich wat beter voelen met dit voer (en deze manier van voeren..)..

tja, hoe lang zal het duren voordat ze zelf weer eet? voorlopig alleen zachtvoer en wat ze echt heel lekker vinden. en dat kan ook een beetje heel fijn geknipt vlees zijn of wat zachte vis of zachte eidooier met beetje vitakraft geprakt..
ze moet over die angst heen dat eten pijn doet en dat verschilt per katzel hoe lang het duurt.
maar jouw aanmoediging en prijzen als het goed gegaan is, zijn ook al heel belangrijk en zullen haar zelfvertrouwen geven ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door mittenslief »

en de meeste poezen vinden de convelesance ook zo lekker dat ze het zo opeten, kan je ook even proberen dan hoef je niet te dwangen, als ze het zo opeet kan je er binnen een paar dagen voorzichtig wat natvoer doorheen gaan doen.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Eventjes laten weten dat mn poes gisteren 10gr brokjes heeft gegeten! :smile: Ik was zoooo blij! Toen moesten we naar de dierenarts, daar kreeg ze weer hetzelfde als vorige week toen ze binnen moest.. :edoh: Een gebogen hoofdje, beetje wankel.. Ik heb haar toen ter observatie daar gelaten, ze had nl cortisone gekregen.. Uiteindelijk werd alles terug normaal, hoofdje terug normaal, niet meer wankel en door de cortisone kon het niet komen omdat het normaal veel langer duurt eer dat deze begint te werken volgens de dierenarts. Vandaag ben ik haar terug mogen gaan halen, hebben wat bloed getrokken en we hebben afgesproken dat ik haar geen stress meer ga geven door elke dag een spuitje te gaan halen met haar maar dat ik nu de antibiotica in iets papachtig meng en deze dan met het spuitje opvoer.. We denken dat ze misschien zo doet door de stress.. Sewes mag ik bellen voor de bloeduitslag, ik ben benieuwd! Hopelijk is alles goed! :epray: Ook nog eventjes melden dat na 2 weken de draadjes nog niet weg zijn. We gaan het nog even bekijken want om de draadjes te verwijderen moet ze trug onder narcose en dat zou niet goed zijn voor haar!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door mittenslief »

het gaat dus de goede kant op houden zo en hoop voor je dat de bloeduitslagen goed zijn
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

ja mijn zus vindt het gek dat de draadjes na 2 weken nog niet weg zijn.. Ik moet morgen nog is bellen om te vragen of de poes getest is op diabetes of epilepsie ofzo.. De bloeduitslag is goed.. haar nierwaarden zijn goed en nog een klein beetje verhoogde witte bloedcellen, maar dat zou door haar mondje komen.. Dierenarts raadt aan om alles op haar tempo te doen, maar wel met het spuitje eten geven als ze niks gegeten heeft.. Daarnet heb ik 9 ml kunnen voeren, toen werd ze het moe en ben ik maar gestopt.. Hopelijk blijft ook dit vanacht binnen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door Adriana »

ze heeft een nare tijd achter de rug en ook nog een zware kaakoperatie, dus zal het wel even duren voordat ze hersteld is.
als ze zelf brokjes eet dan heeft ze nauwelijks meer pijn aan haar bekje..
draadjes moeten er na twee weken toch echt wel uit, zijn die niet zelfoplossend?
gelukkig zijn de waardes bloedonderzoek goed, epilepsie kun je dacht ik niet in het bloedonderzoek zien.. diabetes zit bij de uitslag 'gluco' en die wordt doorgaans wel meegenomen.. en als het mis was dan had je da het wel gezegd, denk ik..
gelukkig gaat spuitjevoeren goed en met vaak kleine beetjes verdragen ze het doorgaans goed!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door paasnini »

Ik zou eens nadenken of je happy bent met deze dierenarts.
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Ik ben zeer blij met deze dierenarts, ik kan altijd bij haar terecht met de poes toen ze zo slecht was, ook buiten de uren. Ze nam haar zelfs mee naar huis om ervoor te zorgen. Dus ik ben niet van plan om van dierenarts te veranderen.
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Adriana schreef:ze heeft een nare tijd achter de rug en ook nog een zware kaakoperatie, dus zal het wel even duren voordat ze hersteld is.
als ze zelf brokjes eet dan heeft ze nauwelijks meer pijn aan haar bekje..
draadjes moeten er na twee weken toch echt wel uit, zijn die niet zelfoplossend?
gelukkig zijn de waardes bloedonderzoek goed, epilepsie kun je dacht ik niet in het bloedonderzoek zien.. diabetes zit bij de uitslag 'gluco' en die wordt doorgaans wel meegenomen.. en als het mis was dan had je da het wel gezegd, denk ik..
gelukkig gaat spuitjevoeren goed en met vaak kleine beetjes verdragen ze het doorgaans goed!

Heb daarstraks nog eens gebeld naar de Da en ze zei dat ze geen diabetes heeft. Epilepsie gaan we nog eventjes aankijken, omdat het anders weer teveel zou worden voor haar na die erge weken. Toen ik over haar mondje begon zei de DA dat haar mondje er heel goed uit zag. De draardjes zijn zelfoplossend dus hopelijk gaan ze misschien sneller weg nu ze terug aan de eet is. Daarnet heeft ze terug brokjes gegeten, toen had ze nog honger en heb haar whiskas gegeven en daar begon ze ook van te eten :edance: hopelijk blijft het zo! straks ga ik de antibiotica nog wel langs het spuitje geven en als ze vanaf nu niets meer eet ga ik denk ik 5 ml ofzo spuitjevoeren..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door Dinky »

Zou wel kijken naar iets voedzamer eten dan whiskas maar super dat ze weer zelf begint te eten :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door Adriana »

blijf haar nog maar even convalescence geven met spuitjevoeren, dan kan de ab gelijk mee en ben je er zeker van dat ze goeie voedingsstoffen binnenkrijgt.
ze moet nog wel even bijkomen van de laatste tijd..
gelukkig lossen de draadjes vanzelf op dus met een paar dagen moeten de hechtingen echt weg zijn..
en ze eet nu ook weer zelf en dat is heel prettig.
zou Whiskas langzaam aan afbouwen en haar kwalitatief wat betere brokjes geven.. kijk eens bij de soorten van Happy Cat en/of Sanabelle bij Zooplus, link zie boven en/of snuffel eens door onze voedingstopics
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Dinky schreef:Zou wel kijken naar iets voedzamer eten dan whiskas maar super dat ze weer zelf begint te eten :-)
Ja ik weet het.. ;-) Maar de dierenarts en ik kijken nu naar: wat ze eet, eet ze.. Als ze 1x tegoei terug aan het eten is dan kan ik overstappen naar voedzamere dingen. Nu kijk ik nog naar wat ze het liefst eet.
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Adriana schreef:blijf haar nog maar even convalescence geven met spuitjevoeren, dan kan de ab gelijk mee en ben je er zeker van dat ze goeie voedingsstoffen binnenkrijgt.
ze moet nog wel even bijkomen van de laatste tijd..
gelukkig lossen de draadjes vanzelf op dus met een paar dagen moeten de hechtingen echt weg zijn..
en ze eet nu ook weer zelf en dat is heel prettig.
zou Whiskas langzaam aan afbouwen en haar kwalitatief wat betere brokjes geven.. kijk eens bij de soorten van Happy Cat en/of Sanabelle bij Zooplus, link zie boven en/of snuffel eens door onze voedingstopics
Ja ga het straks terug met convalescence doen, had gisteren een 'papje' gebruikt van vitakraft, aangezien ze dit graag eet maar dat was een ramp! Er kwam zelfs schuim??? uit haar mondje dus was weer vollop in paniek, maar toen is ze gaan drinken en zelfs gaan eten dus werd ik terug wat geruster.. Dus straks is het terug met het 'spuitjes-eten'.. En inderdaad de DA zei ook al dat whiskas dure brol is.. Dus zal maar eens opzoek gaan naar voedzamere brokjes die ze nog liever eet.. ;-)
Plaats reactie