lymfeklierkanker

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

lymfeklierkanker

Bericht door DeTut »

gewaardeerde kattenliefhebbers
ik kijk al lange tijd dit forum geregeld na, maar plaats zelden bericht. ik heb veel waardering voor de info en emoties die geregeld voorbijkomen en hoeveel sommige mensen weten van het medisch gebeuren van de kat, al ben ik zelf ook niet totaal leek. Heb nu wel behoefte aan 'lotgenotencontact' vanwege terminaalzieke kat. weet niet zeker onder welk onderwerp ik mag plaatsen. vraag me alleen af waarom er niet een topic 'kanker' is?
ik wacht wel even af of iemand me kan helpen met tip op welke plek op het forum ik het best wat mag vertellen/vragen; het gaat om lymfeklierkanker.
graag tot horens
bescherm de dieren tegen de beesten...
Anne87

Re: lymfeklierkanker

Bericht door Anne87 »

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... lit=kanker

Dit was het enige wat ik hier zo snel kan vinden. Anders zelf even via de zoekfunctie rechtsboven kijken of je wat kan ontdekken? :)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: lymfeklierkanker

Bericht door DeTut »

Anne dank voor je reactie heel attent!! alleen dat al helpt me nu een beetje...
wat een prachtras heeft jouw Flo!
bescherm de dieren tegen de beesten...
Anne87

Re: lymfeklierkanker

Bericht door Anne87 »

Geen probleem hoor.
En Flo? Dankjewel, Flo is gewoon een huis- tuin- en keukenkatje, maar ze is zeker mooi!
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: lymfeklierkanker

Bericht door DeTut »

heb de tip van Anne gevolgd.
verder heeft mijn oproepje helaas geen reactie opgeleverd. vraag me nog steeds af of er niet een topic over kanker dan wel terminaalzieke katten gemaakt zou kunnen worden.
het is een akelige tijd, als je weet dat je ´de´ beslissing moet gaan nemen en je hebt daar veel moeite mee. en ik weet dat velen ermee te maken hebben dan wel krijgen en dan kan een beetje feedback helpen
zo dacht ik
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: lymfeklierkanker

Bericht door Adriana »

hier is al heel vaak de link van de samenwerkende dierenartsen/oncologen geplaatst
http://www.kankerbijdieren.nl.
zij hebben op hun website vrij veel informatie en omdat je vraag heel specifiek is zou je die beter kunnen stellen aan één van de oncologen bij jou in de buurt.
mijn ervaring is dat ze snel en goed reageren en (gezamenlijk) heel erg veel ervaring en kennis in huis hebben..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: lymfeklierkanker

Bericht door Adriana »

k was te laat om het nog aan het vorige bericht toe te voegen maar op de SDK-site staat een artikel over lymfeklierkanker (bij honden, dat wel maar missch toch met zinnige info..)
http://www.kankerbijdieren.nl/lymfeklierkanker.html

en verder hebben we een aantal topics over gevallen van kanker bij diverse dieren, het verloop daarvan, de behandeling/medicatie en helaas vaak tot en met inslapen.. (kijk maar eens bij de topics van DaVinci -lieve Gizmo/bloedvattumor..)
en er is altijd veel feed back en meedenken vanuit de forumleden is mijn ervaring..
maar die heel erg moeilijke beslissing moet je zelf nemen en het scheelt denk ik als je er vaak en goed over praat. met mensen uit je omgeving en bijv op het forum. om emoties en ideeen uit te wisselen en puur als ondersteuning.
en sommige forumleden kiezen ervoor om het niet te melden omdat ze het te moeilijk vinden... ik heb zelf pas maanden na het inslapen van Mo een bericht geplaatst, eerder kon ik dat niet.. en Mo staat nog altijd in mijn avatar, die kan ik daar niet weghalen..

p.s. en je hebt nu toch een topic 'lymfeklierkanker'..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: lymfeklierkanker

Bericht door nellebel »

Wil je meer info over lymfklierkanker of wil je het vooral hebben over het gevoel en wetende dat je je katje moet opgeven? Er zijn hier genoeg mensen die die moeilijke keuze hebben moeten maken omdat hun katje ernstig ziek was, maar dat kan natuurlijk door verschillende ziektes, niet alleen lymfklierkanker.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: lymfeklierkanker

Bericht door DeTut »

gaat me inderdaad nu op lotgenotencontact, want hoop is er toch niet meer. heb best wel ervaring met katten moeten inslapen; ooit 3 in 1 1/2 jaar tijd, maar voor mij is het ene 'geval' toch anders dan het andere en dit valt me heel erg zwaar. weet dat het moet en had wellicht al gemoeten, maar ja....
rationeel weet ik zo veel, maar emotioneel....
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: lymfeklierkanker

Bericht door lidewij020 »

Misschien heb je iets aan dit topic:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=25341


Ik denk dat het sowieso helpt om van je af te schrijven. Daarop zullen mensen ook reageren. Als je een topic opent over jou en je kat en wat jullie doormaken denk ik ook dat je veel feedback zult krijgen. Je vraagt nu heel algemeen om mensen met dezelfde ervaring, maar ik denk dat veel mensen even niet weten wat ze daarmee aanmoeten.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: lymfeklierkanker

Bericht door DeTut »

dank voor jullie reacties; ik voel jouw ervaringen lidewij....
om een topic voor/over mezelf te maken vind ik nu nog wat te pretentieus, alsof ik zo belangrijk en bijzonder ben...
net weer het zoveelste pilletje gegeven en bakjes supervoer gevuld die waarschijnlijk morgenochtend nog net zo vol zijn. zonder dwangvoer en periactin was ze al verhongerd. en pred, ja ik weet een paardenmiddel, er wordt hier tegen gewaarschuwd, maar het is wellicht het enige (tijdelijke)wapen tegen kanker. zij weet niets en vreest niets; ik wel en ik moet haar einde plannen en na bijna 17 jaar afscheid nemen. was het maar zomer, dan was dit (al lang) voorbij....
bescherm de dieren tegen de beesten...
Anne87

Re: lymfeklierkanker

Bericht door Anne87 »

Mijn kitten was/is ziek en daar heb ik ook een topic over aangemaakt, om ervaringen te horen, tips te krijgen, en soms gewoon even te horen dat het heus wel goed komt en dat ik mijn uiterste best doe. Ik zie niet in waarom dat voor jou niet zou kunnen. Op deze manier heb je je topic over lymfeklierkanker, en wat ermee gebeurt, of er steun, informatie, of beide in komen, dat zien we allemaal vanzelf wel.
Hoe heet je kat? En heb je misschien een foto? Er zijn hier heel veel mensen die - om uiteenlopende redenen - het verdrietige besluit hebben moeten nemen om hun kat in te laten slapen, dus ik weet zeker dat die met je gevoel kunnen identificeren. Het is ontzettend zwaar om zoiets te beseffen en te weten dat je ooit die knoop door moet hakken, die beslissing moet nemen. Maar je hebt je kat ongetwijfeld een heel mooi leven gegund en je bent duidelijk gek op haar. Neem ook die beslissing, op een dag, met haar in gedachten.
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: lymfeklierkanker

Bericht door DeTut »

morgen afscheid. voelt bijna als opluchting
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: lymfeklierkanker

Bericht door Ms Maaike »

Heftig zeg... Ik wens je heel veel sterkte!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
paasnini

Re: lymfeklierkanker

Bericht door paasnini »

Heel veel sterkte en ik kan mij de opluchting goed voorstellen, opluchting dat je lieverd niet meer hoeft te lijden en dat er voor jezelf een einde komt aan die enorme bezorgdheid.
Je gaat in een gat vallen maar dit doe je uit liefde voor je kat.

Heel veel sterkte.
Plaats reactie