Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Ms Maaike »

Je had prima voor je werk kunnen gaan. Bovendien ben je wel in staat om te werken, dus dan ga je voor je kat toch helemaal door het vuur? En heb je geen telefoon om mensen te bellen? Je zou zelf eens je voet niet kunnen gebruiken van de pijn, wedden dat jij dan ook direct naar de dokter wil? Ik begrijp Anne haar reactie volledig; je komt erg laks over naar het welzijn van je dier toe en daar heb je geen enkel excuus voor.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door BillyJean »

Hoi Lian

iedereen hier houdt gewoon enorm van poezen en het is logisch dat er wordt gereageerd op een manier die jij misschien niet leuk vindt
Maar wees eens eerlijk: als je poes om 9 uur met zoveel pijn thuis komt, de hele dag niet kan bewegen van de pijn, dat is heel zielig. Je regelt tussen negen en één uur niets voor de poes terwijl je ziet dat ie pijn heeft.
En dan kom jij om vier uur thuis en na half zes heb je nog steeds geen dierenarts gebeld

De poes is afhankelijk van jou op dat moment en jij hoort goed voor hem te zorgen, hoe dan ook. Als je je zoveel zorgen maakt als je schrijft, dan had je toch allang gebeld?

Ik vind het sneu dat je schrijft " een kat kan heus wel ergens tegen" Nou, ik kan je vertellen dat een kat ontzettend goed pijn kan verbergen, maar dat het wel heel veel zeer bij hem doet. Omdat ie op de bank heeft gelegen wil niet zeggen dat ie lekker heeft gerelaxed. Hij durfde niet te bewegen van de pijn.

Ik hoop dat je kat snel opknapt en pijnvrij is
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Anne87

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Anne87 »

Ik ben bot omdat ik het raar vind dat je niet direct naar de dierenarts gaat, maar een dier dat duidelijk aangeeft dat hij pijn heeft uren laat lijden?
Dan doe ik toch iets verkeerd want ik was eigenlijk heel erg boos op je. Jammer dat dat niet over komt.
En als je gekwetst of beledigd bent omdat ik je geen compliment geef als je na uren eens met je kat naar de dierenarts gaat, is dat vervelend voor je. Volgende keer toch maar een taxi bellen dan?
Katten zijn sterren in het verbergen van pijn. Als je kat duidelijk aangeeft dat hij pijn heeft, moet je METEEN actie ondernemen. Dat ben je hem verplicht als baasje.
Lian2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:29

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Lian2 »

Ja maarja kijk ik ben zelf nog maar 17 dus tja !! Onze simba is ook opzich wel een grote aansteller want we zijn vorig jaar een paar x naar de da gegaan en hij had niks en toen we terug kwamen van de da liep hij daarna gewoon weer ! Dus iknvind het dan moeilijk om te bepalen wat ik dan met simba moet !
JenniiCelest

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door JenniiCelest »

Ik sluit me volledig aan bij de reacties van de andere mensen hier. Dat je 'pas' 17 bent vind ik geen excuus. Ik ben zelf 'pas' 18, maar ik wist op mijn 14e al wanneer de dieren naar de dierenarts moesten en wanneer ze zich aanstellen. Ik neem aan dat je je kat toch wel goed genoeg kent om te weten wanneer hij zich aanstelt en wanneer niet. Zeker als een kat zo doet en niet van zijn plaats af komt, moet je toch weten dat het foute boel is.

Maar gelukkig ben je bij de dierenarts geweest en is het verholpen, ik hoop dat het nu weer beter gaat met hem ;)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Dinky »

Lian2 schreef:Tja ik woon in de middle of nowhere !! 3 km verderop wonen de buren die ik niet ken! Ik heb zelf de ziekte van pfijfer dus ik viel bijna om dus kon na t werk niks meer ! Ik vind t alleen een beetje raar dat je zo bot hier op moet reageren een kat kan heus wel ergens tegen anne ! Hij heeft opde bank gelegen..
Ook ik vind het vreemd dat je voor je werk niet iets hebt kunnen regelen. Ik had toch op zijn minst de dierenarts gebeld om te vragen wat wijsheid is. Bellen kost nou niet zoveel moeite en het maakt ook niet uit waar je woont daarvoor. Enige dat je daarvoor nodig hebt is een telefoon. Je kunt wel naar je werk toe en werken (ondanks de ziekte) maar je kan niet in de uren voor je werk even naar een DA bellen voor advies? In plaats daarvan maak je maar een topic aan op internet? Dat komt gewoon zeer vreemd over op mensen die helemaal gek zijn op hun katten.
Wanneer je een kind zou hebben die thuis komt strompelen en niet op zijn been kan staan laat je dus ook eerst maar de hele dag op de bank liggen om dan later een topic aan te maken op internet met de vraag wat je kan doen ipv dat je even met de huisarts belt? Want dat is hier wel de waarde van een kat, alsof het je kindje is!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Anne87 »

En dáárom moet je dan naar een dierenarts. Ja dat kost geld maar dat weet je als je een dier neemt. Je leeftijd is dan geen excuus. Je ouders hadden je direct moeten rijden of je had zelf vervoer moeten regelen.
Oh, mijn broer is ook 17. Hij heeft onze hond naar de dierenarts gedragen toen die niet kon lopen door een snee in haar pootje en mijn ouders met de auto weg waren. Ik snap dat je Pfeiffer hebt en dat niet kan, maar je leeftijd is geen excuus om geen verantwoordelijkheid te nemen.
Lian2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:29

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Lian2 »

Iknow maarja ik vraag hier alleen om advies en dan lijkt het dat het allemaal mijn schuld is ! Ik heb mijn ouders gebeld hoor toen hij zo aan kwam! Mijn moeder is zelf ook arts en die zei dat we het tot vanavond aan moesten aan kijken ! Ik hou ook van mijn kat en ik heb ook het beste met hem voor maar ik schrik er gewoon minder van omdat ie vaker wat heeft !
Anne87

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Anne87 »

Je kwam hier voor advies, maar dan kun je ook kritiek krijgen. Dat moet je accepteren. Hier zitten allemaal kattenliefhebbers die het beste willen voor hun kat. Heel veel mensen die hier zitten hebben echt veel verstand van katten, omdat ze er al heel lang veel ervaring mee hebben.
Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat je een soort van smoesjes verzint om te verklaren waarom je niet meteen gegaan bent. Geen auto en geen rijbewijs, a la, Pfeiffer, a la. Daar kan ik allemaal inkomen. Maar desondanks heb je niet alles gedaan wat je had moeten doen. Een vriend(in) bellen en vragen te rijden. Je ouders zeggen dat ze naar huis moeten komen, noem maar op. Ik snap dat je moeder als dokter niet zomaar haar werk kan verlaten, maar misschien had zij weer iemand gekend die jou naar de dierenarts kan brengen, noem maar op. Vooral omdat jij aangeeft dat als je het beentje boog, je kat gilde van de pijn. Dat doen katten niet zomaar.
Daarnaast zeg je dat Simba vaak doet of hij iets heeft, wat vervolgens niet zo is. Hoe beoordeel jij dat? Dit was duidelijk wel echte pijn. Hij kon niet goed lopen, gilde van de pijn, en was niet van zijn plek afgekomen gedurende al die uren.
Dus ja, het is jouw schuld, en dat klinkt heel hard, maar is zo. Wat had je gedaan als je katje een abces had? Of een gebroken poot? Of wat dan ook? Er zijn verwondingen waarbij het na al die uren te laat had kunnen zijn! Dan had je Simba nu niet meer gehad.
Je had desnoods de dierenarts kunnen bellen en de situatie met de dierenarts kunnen bespreken. Die had je kunnen adviseren om het pootje te koelen of juist niet, of samen met jou naar een oplossing gezocht. Je had een bus kunnen nemen of een taxi, wat dan ook.
Ik vind het wel heel knap dat je moeder - ook al is ze arts - over de telefoon kan beoordelen dat Simba wel even kan wachten. Kon zij beoordelen of hij zijn poot gebroken had? Of een abces? Of een bijtwond? Of wat dan ook? Want dat lijkt mij sterk. En zij is neem ik aan geen dierenarts, maar een arts voor mensen. Dieren kunnen niet zeggen wat er is gebeurd of waar het pijn doet. Daarnaast reageren ze nog wel eens anders op dingen dan mensen.

Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt, want Simba is volledig van jou afhankelijk en jij hebt hem in de steek gelaten. Hoe oud je ook bent, je hebt de verantwoordelijkheid over zijn gezondheid. Neem die verantwoordelijkheid, anders moet je ook geen dier nemen.
Plaats reactie