Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Lian2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:29

Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Lian2 »

Hoi !
Ik heb een hele lieve kat en zijn naam is simba !
Vanochtend deed mijn mama zoals gewoonlijk onze kat naar buiten en hij kwam om 9 uur terug !
Hij liep heel erg mank en zag dat zijn pootje erg dik was en dat hij er absoluut niet op kon staan...
Als ik het aanraak dan begint hij te bijten en te grommen en hij geeft een soort gil !
Vooral als ik het probeer te buigen bij zn knietje !
:cry:

Ik heb simba op de bank gelegd en ben naar mijn werk gegaan
Om 4 uur kwam ik thuis en hij lag nog precies het zelfde als vanochtend !
Ik had zijn voerbak voor hem gevuld en op de standaard plek terug gezet maar daar was niet van gegeten...

Simba lag precies zoals vanochtend op de bank en ik schrok er echt heel erg van!!
Ik heb toen zijn voerbak gepakt en hij begon te eten als een bezetenen !

Wat kan er met hem aan de hand zijn het is zijn linker voorpootje !
En wat moet ik er aan doen ??

Hij knort zelfs niet eens
Hij ligt met zijn ogen open en zijn pupillen zijn extreem groot !

Hij ruikt ook steeds aan dat pootje

Wie heeft er informatie voor mij ?
Ik maak me heel erg zorgen :(


Lian.
Anne87

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Anne87 »

Wat is er aan de hand?
Nou, duidelijk iets met zijn linkervoorpootje he.

En wat moet ik er aan doen?
Geen idee zeg... Goh, ik doe hier eens heel gek en gooi een balletje op.. Dierarts bellen misschien?

Wie heeft er informatie voor mij?
Als je het advies van de dierenarts bellen nou eens opvolgt, en daar naartoe gaat met Simba, dan heeft de dierenarts vast informatie voor je.


Oftewel: Je kat heeft een probleem met zijn poot. Ik zit achter een pc aan vermoedelijk de andere kant van het land. Ik ben geen medicus. Ik weet niet wat er is. Misschien een kras, een wond, een abces, geen idee. Ga met je kat naar de dierenarts en laat die het onderzoeken!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Brittenbolletje »

Jeetje ik snap al niet dat je de hele dag weg gaat. hij is 7 uur alleen geweest??? waarschijnlijk met gebroken poot. GA NU naar de dierenarts. Hopende dat je op tijd bent.

Arme vent
Lian2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:29

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Lian2 »

Net bij de dierenarts geweest !
Hij had een dorentje in zijn pootje !

Ik ging pas om 1 uur naar mijn werk!

Hij heeft wel voor de zekerheid een spalkje gehad !

Lian.
Anne87

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Anne87 »

Oh dus hij is maar 3 uur alleen geweest met veel pijn. En daarvoor was je 4 uur lang bij hem terwijl je wist dat hij veel pijn had en had je niet bedacht dat je met hem naar de DA moest.
Ja, dat maakt het inderdaad veel beter...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Dinky »

Fijn voor simba dat de doorn nu uit de poot is gehaald en hoop voor simba dat dit het probleem is geweest.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Brittenbolletje »

Ik hoop ook dat hij antibiotica heeft gekregen... want er kunnen behoorlijk wat problemen komen als het gaat ontsteken.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Connie001 »

ik zeg niets.....
Lian2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:29

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Lian2 »

Ja hij heeft ook medicijn gehad ! Hij ligt nu nog lekker bij te komen van zn avond eten en hij spint weer :) ik had wel naar de DA gewilt maar ik heb nog geen rijbewijs dus ik moest wachten op mijn ouders die ook allebei aan het werk waren !
Lian2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:29

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Lian2 »

Het kost me alleen wel 139 euro maar dat heb ik voor hem over !

Ik vind het echt belachelijk dat de dierenarts zoveel geld vraagt voor een middeltje
Anne87

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Anne87 »

Ja inderdaad, belachelijk!
Ik bedoel, wat moet die DA er nou in vredesnaam van betalen, behalve zijn loon, loon van de assistenten, huur van het pand, apparatuur, cursussen om up to date te blijven, water, gas en licht, interier, apparaten.
Er zal heus wel wat van de prijs af kunnen, maar dat zal heus niet zoveel zijn vermoed ik. En anders moet je een goedkopere DA zoeken.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Ms Maaike »

Die 139 euro zijn heus niet alleen opgegaan aan het medicijn. Inderdaad moet de dierenarts zelf ook betaald worden van dat geld en het spalkje kost ook geld. Bovendien moest er misschien wel gesneden worden of kon er niet meteen iets gevonden worden. Je hebt toch een specificatie van de rekening? Daarop kun je precies zien waar je geld naartoe is gegaan.

Vind het nog steeds bizar dat je zolang gewacht hebt met de dierenarts. Mocht je nou echt geen auto hebben kunnen regelen (was er niemand anders op de buurt thuis?) dan had je altijd nog de bus kunnen pakken of zelfs met de fiets een poging kunnen wagen. Kan me ook niet voorstellen dat de dierenarts zo ver weg is. Als een van mijn katten zich zo gedroeg had ik hemel en aarde bewogen om hem naar de dierenarts te krijgen. Een van je ouders had ook best eerder kunnen thuiskomen. Als jij naar het ziekenhuis moet komen ze toch ook thuis? Een dier laat je niet zo lang lijden als je weet dat het niet eens op het pootje kan staan.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Anne87 »

Medicijnen kosten ook geld. Ik was voor een knie-onsteking van onze kitten, incl. antibiotica en pijnstilling ook meer dan E80,- kwijt. Dat hoort erbij. Een dierenarts maakt kosten.

Oh ja, ik heb geen auto. Mijn vriendin ook niet. Wij doen de dieren in het kooitje en lopen naar de dierenarts. Als het slecht weer is houden we er een paraplu boven. Ik pak hooguit de bus, maar dat is in feite net zo lang. Ik zet nog wel eens het kooitje op de bagagedrager van de fiets, en loop er zelf langs om het vast te houden. Dat scheelt in het gewicht. Toen Noodle ziek was van zijn knietje, was ik ook niet lekker en lag ik in bed. Desondanks zat ik drie kwartier later in de behandelkamer. Je hebt een verantwoordelijkheid ten opzichte van je huisdier. Neem die dan ook.
Lian2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:29

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door Lian2 »

Tja ik woon in de middle of nowhere !! 3 km verderop wonen de buren die ik niet ken! Ik heb zelf de ziekte van pfijfer dus ik viel bijna om dus kon na t werk niks meer ! Ik vind t alleen een beetje raar dat je zo bot hier op moet reageren een kat kan heus wel ergens tegen anne ! Hij heeft opde bank gelegen..
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Help simba heeft een dik pootje en kan er niet op lopen

Bericht door eveline1982 »

Nou Lian ik snap best wel dat je het goed hebt bedoelt en om je kat geeft maar ik snap de mensen hun reacties ook wel. Als een dier duidelijk veel pijn aangeeft en verwijde pupillen heeft dan kan je beter niet wachten. Ik ben gisteren ook met spoed naar de da gegaan, ondanks dat ik 39 gr koorts heb, de longen uit me lijf blaf en me verre van fijn voel. Mijn vriend was er niet en ik heb een aantal telefoontjes gepleegt tot ik iemand te pakken had die direct kon komen. Je bent het je dier gewoon verplicht om direct te handelen als dat nodig is. Fijn dat het is opgelost nu en volgende keer toch proberen of je iemand kan bereiken die meteen mee kan naar de dierenarts. En ik denk dat je extra hebt moeten betalen omdat je s'avonds bent gegaan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie