Ontzettend bange poes, help?!

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door jennli »

Dat klinkt al heel erg goed!

Wat we hier altijd doen als er een nieuwe kat bij komt en ook toen de baby kwam is de katten er bij betrekken. In het geval van een nieuwe kat bijv. Met een touw zwaaien zodat ze er tegelijkertijd mee spelen. Daarnaast zou ik Teuntje wat vaker een aai geven, bemoedigend tegen haar praten en haar vertellen dat ze niet minder lief gevonden wordt nu de nieuwe poes er is. Dat klinkt misschien heel gek, maar hier lijkt het te werken ;)

Grappig, een naamgenoot op het forum ...
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Bedankt Thea we doen ons best!

En Jennifer: ja daar proberen we ook echt op te letten! Toen Loesje gisteren een beetje los juist expres met Pleuntje gaan spelen. Toen speelde ze wel, maar zat ondertussen te grommen naar Loesje die rondjes liep haha.

Loesje is ondertussen achter de andere boekenkast gekropen, waar ik dus met geen mogelijkheid achter kom (vraag me überhaupt af hoe zij daar is gekomen), maar ik laat haar maar eventjes. Ze komt vanzelf wel weer :) Pleuntje miauwde toen ik net beneden kwam voor het eerst weer vol enthousiasme naar me dus die heb ik natuurlijk uitvoerig beloond!

Ik ben nu aan het wachten tot het 13u is en de winkels open gaan zodat ik een nieuwe kattenbak kan gaan halen. Ik wilde hem gaan bestellen bij Zooplus, maar toen kwam ik erachter dat Pleuntje Loesje niet toe laat op de kattenbak. Dus dan maar gauw een tweede halen! Loesje wilde wel steeds, maar dan joeg Pleuntje haar weg. Dus nu heeft ze het op een fleecedekentje gedaan dat daar in de buurt lag en uiteraard netjes daarin begraven. Het is maar goed dat is het zag xD
Anne87

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Anne87 »

Je kan ook de bak bestellen op zooplus. Dat is vaak goedkoper. In de tussentijd kun je een afwasteiltje gebruiken als noodbak.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door eveline1982 »

Wat fijn dat loesje bij jullie mag komen wonen :) . Ik vang zelf kittens op en het is vrij normaal dat een "verwilderde" kitten bij het opvang gezin helemaal is losgekomen en kan terug vallen bij een nieuwe situatie. Veel geduld hebben en alles op haar tempo is het beste wat je kan doen. Dwingen om op schoot te komen of te aaien maak je veel stuk mee. Je zal uiteindelijk merken dat ze steeds meer naar je toe komt en affectie zoekt! Zo te horen gaat het tussen de 2 meiden helemaal goed komen dus daar geen zorgen over maken. Ik zou wel wachten met steriliseren tot de meiden mekaar hebben gaccepteerd en Loesje jullie compleet heeft geaccepteerd, anders kan je weer stukmaken wat je hebt opgebouwt. De kattenbakken niet bij mekaar in de buurt zetten in het begin en Loesje haar bak misschien ergens achter zetten zodat Pleuntje niet iedere keer haar kan weg jagen, hou in de gaten dat ze niet overdreven veel gaat drinken en op andere plekken gaat plassen. Gestreste katten die ook nog is van de kattenbak worden gejaagt hebben zo een blaasoontsteking te pakken. Succes met de meiden :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Bedankt voor de reacties!

Precies om wat Eveline zegt wil ik de bak vandaag al in huis hebben. Het is wel moeilijk om de bak ergens neer te zetten waar Pleuntje niet bij kan, maar ik zet hem in ieder geval wel bij haar bak uit de buurt. Volgens mij heeft ze sinds zaterdag nog nergens geplast, of ze moet ook in de kleedje geplast hebben, maar dat weet ik niet zeker. Ik ga dat in ieder geval even goed in de gaten houden! Dankjewel voor de tip!

De twee zitten nu allebei achter de boekenkast en er komt behoorlijk wat geblaas, gegrom en geluiden van slaan achter vandaan. Ik ben bang dat Pleuntje hiermee Loesje weer te bang maakt om achter de boekenkast uit te komen. Of ben ik nu weer te overbezorgd aan het doen? Ik probeer Pleuntje wel af te leiden met veel aandacht en spelen, maar zodra ik even niet kijk zit ze weer bij de kast, en nu ze er echt achter zit komt ze ook niet meer op mijn geroep af...
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Hmm...

Ik heb net de boekenkasten aan de kant geschoven en de nieuwe kattenbak en het eten bij Loesje gezet. Toen zag ik dat ze helemaal dof begon te worden. Dus ik heb haar wat snoepjes gegeven, maar die wilde ze (natuurlijk) ook niet. Ze liet wel merken dat ze geaaid wilde worden en toen ging ze helemaal langgerekt liggen alsof ze echt genoot van het aaien.

Ik heb ook een laserpointer gekocht en was daarmee met Pleuntje aan het spelen en toen kwam Loesje ook even mee kijken. Ik heb geprobeerd haar er bij te betrekken maar ze bleef alleen stil zitten en bewoog haar hoofdje mee. Na vijf minuutjes ben ik weer gestopt en toen ik begon met deze reactie te typen kroop ze weer achter de andere boekenkast waar ze zich gisteren verstopt had. Heb ik het nu verkeerd aangepakt?
Renatevanderveer

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Renatevanderveer »

Nee, dat heb je helemaal niet! Heb geduld, het komt allemaal vanzelf.
Als Loesje komt kijken en haar kopje meebeweegt, is ze dus wel geinteresseerd.
Wellicht is het nog te eng voor haar om zich erin te mengen.
Gewoon blijven proberen, want je trekt wel haar aandacht en dat wekt, na verloop van tijd, vertrouwen.

Hier ging het ongeveer precies hetzelfde, dat hield Bounty een week lang vol.
Inmiddels begint het een bijzonder lieve poes te worden.

Geduld, dat is alles wat ik er op dit moment over kan zeggen.
Je/jullie doen het zeker niet slecht! Blijven volhouden en proberen en laat Loesje het tempo bepalen.

Het komt vast goed!
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Oké! Bedankt voor de aanmoediging. Ik ben vaak nogal onzeker als het hier op aan komt. Ik wil de beestjes zo graag een goed thuis geven! Jij bent net zo las ik net in je album, hihi. Bounty en Snickers zijn leuk! Ik mag daar nog niet reageren ;)

Ik maak me gewoon zorgen een beetje zorgen omdat ze volgens mij nog steeds niets gegeten heeft. Wel gedronken gelukkig. Gepoept heeft ze dus ook, maar geplast volgens mij dan weer niet.. Geduld Jennifer geduld, hihi.

Pleuntje kwam het net wel even goedmaken gelukkig!
Afbeelding
Renatevanderveer

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Renatevanderveer »

Je hebt inmiddels meer dan 10 berichten, dus je kan op je profiel, bij het kopje abbonementen, je aanmelden voor de vaste gebruikersgroep.
Het duurt dan wel even voor de Admin het accepteert.
Zodra dat kan, kun je overal posten en kun je op het forum Kattenfoto's je eigen album aanvragen.

Hihi ja, dat klopt. Ik herken me ook heel erg in jouw situatie.
Ik kan me ook wel voorstellen dat het je niet snel genoeg gaat/ dat je er onzeker van word.
Bij ons bleek Bounty een hevige longontsteking te hebben,
waardoor het vermoedelijk wat langer heeft geduurd voor ze zichzelf durfde te zijn.
Ik zie hier namelijk ook heel veel berichten voorbij waarbij binnen een paar dagen verbetering te zien is.
Zo ook bij jou.

Loesje moet natuurlijk ook heel erg wennen aan alle geurtjes, geluidjes en jullie als 'grote' mensen.
Renatevanderveer

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Renatevanderveer »

Ik vind Pleuntje prachtig om te zien!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6833
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Dinky »

Hihi elke beginnend katteneigenaar hier op het forum is daar onzeker over, daar ben je zeker niet de enige in ;) Wanneer je de introductie topics hier op het forum leest dan is iedereen onzeker in het begin. Daarom zeg ik ook het een week de tijd te geven ;-)
Heb zelf maar één poes en ken dus niet de stress van de introductie maar kan er me van alles bij voorstellen.

Wat een leuke foto van Pleuntje :) Blijf toch ook wel gek op lapjes :P
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Jullie zijn allemaal zo aardig! Kreeg net ook al een berichtje van Dinky hoe ik een eigen album aan moest vragen. Wat leuk! Ik heb ooit op een paardenforum gezeten, nou daar waren ze niet zo. Blij dat ik hier terecht ben gekomen! Ik heb me aangemeld voor die vaste gebruikersgroep :)

Maar weer even on-topic:

Had het gelezen over Bounty Renate, wat erg zeg! Maar gelukkig gaat het al een stukje beter toch? Ik hoop niet dat Loesje ziek blijkt te zijn. Maar ze is 2 weken geleden nog helemaal gecontroleerd door de dierenarts en toen was er niets aan de hand dus dat zal wel niet, hoop ik.
Waarschijnlijk maak ik me ook veel te druk omdat Pleuntje gewoon echt de perfecte kitten is/was. Zoals je op die foto in mijn voorsteltopic kan zien lag die na een uur al op mijn schouder te spinnen. Dat is echt een knuffelkont gewoon haha.

Hihi bedankt voor de complimentjes over Pleuntje :). We waren ook meteen verliefd op haar toen we haar zagen. Vooral dat zachtbruine neusje deed mij smelten :D
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Ikey »

Wat een leuke katjes heb je :) Ik begrijp dat Loesje nog steeds niet heeft gegeten? Misschien dat je haar bijvoorbeeld in de badkamer (met de deur dicht) wat natvoer kunt geven, of natgemaakte droge brokjes. Want als jullie haar sinds afgelopen zaterdag hebben en ze nog steeds niet gegeten heeft, is het wel belangrijk dat ze nu snel gaat eten. Misschien durft ze dat nog niet met Pleuntje in de buurt en dan kan ze even rustig op haar gemak eten, zonder dat Pleuntje haar dreigend aan kijkt. Hier at Skippy in het begin ook niet, pas toen we het eten op een schoteltje legden ipv in een bakje at ze alles op en ze at de eerste twee dagen alleen. Ik bleef er wel bij, want als ik weg ging, wilde ze met mij mee en at ze nog niet :p

De kattenbak gaat nu wel goed?

Je doet het hartstikke goed! :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Renatevanderveer

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Renatevanderveer »

Niet iedere poes die zich verstopt blijkt iets te hebben, no worries.
Bounty heeft gewoon pech gehad. Ja, het gaat de goede kant met haar op, donderdag een controlefoto.

Ik snap je wel hoor, dat hadden we hier met Snickers ook, was ook een 'perfecte' kitten.
Zo zie je maar weer, de ene kitten is het andere niet.
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Bedankt Ikey!

Ik weet niet zeker of Loesje gegeten heeft, Pleuntje kan het namelijk ook opgegeten hebben.. Ik weet alleen zeker dat ze gedronken heeft. Ze heeft sinds wij wakker zijn in ieder geval nog niet gegeten, maar wie weet dus wel vannacht.

Ze is nog niet op de kattenbak geweest nee. Ze had het vanmorgen dus op een fleecedekentje gedaan omdat Pleuntje haar niet op de kattenbak liet. Nu heb ik die drolletjes in Loesje's eigen kattenbak (net gekocht) gedaan, maar ze is er nog niet op geweest. Toen ik haar er inzette rende ze er gelijk weer uit.

Je idee om haar in de badkamer eten te geven klinkt goed, maar dat zou wel betekenen dat ik haar weer achter de boekenkast vandaan moet gaan vissen en ik weet niet of dat wel zo slim is? Of kan dat geen kwaad denk(en) je/jullie?
Plaats reactie