Ontzettend bange poes, help?!

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Renate:

Gelukkig dat het beter gaat :) Succes donderdag!
We wisten wel dat Loesje moeilijker zou zijn dan Pleuntje, maar dan nog... Je snapt me wel :)
Renatevanderveer

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Renatevanderveer »

Zolang het geen gevecht word, kun je het proberen.
En daarbij, zoals Ikey al zei, is het wel belangrijk dat Loesje gaat eten.

Loesje vond je vriend al wel oké toch? Misschien kan hij het proberen haar te pakken?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door jennli »

Je hebt het juist prima gedaan. Straks misschien nog een keer met de laserpointer. Dat ze al enthousiast mee keek is toch al super! Yip ligt hier ook nog altijd op de zoldertrap als ik niet thuis ben. Hij lijkt zich daar veilig te voelen De boekenkast is haar veilige haven. Kan ze niet wat dof uit zien van stof achter de boekenkast? Voer je btw hetzelfde als ze in het gastgezin kreeg? Kan zijn dat ze even moet wennen aan haar nieuwe brokken. Ik denk dat het vanzelf wel goed komt. Drinken is het belangrijkst en dat doet ze al een beetje geloof ik.
Natvoer op een pootje smeren helpt ook. Dat poetst ze er af en zo krijgt ze toch wat binnen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door BloemTetsu »

Wat is Pleuntje mooi!

Maar goed, ik heb ook een hele erge schuwe kat in huis gehad die ik na 3 maanden kon aaien en nu de grootste schat ter wereld is, letterlijk en figuurlijk.
De andere kat was totaal niet gecharmeerd van haar, maar zij was 15 en o.a. artrose. Het vechten lukte niet, maar blazen kon ze als de beste.

Met veel geduld. Bij haar zitten en geen aandacht geven en zorgen dat ze zich nergens achter kon verstoppen is het gelukt.

Bloem had wel haar eigen kamer en ze at pas als iedereen sliep en de lichten uit waren.

Eten is belangrijker dan stress. Ik heb Bloem naar 1 week ook moeten vastzetten omdat ze wormen kotsten. Het was een strijd om leven en dood, volgens haar. Maar na 2 uur was ze weer haar oude zelf. Dus gewoon oppakken en doen.

Gaat allemaal goed komen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Mijn vriend komt pas rond 19u thuis, maar ik denk dat het inderdaad wel slimmer is als hij het doet. Hij kreeg vanmorgen helemaal kopjes en zo. Ik mag haar wel pakken dat is het probleem niet, maar ik kan merken dat ze het niet fijn vindt en ik wil niets verpesten :).

Als ze straks nog een keer achter de kast vandaan komt zal ik het nog eens met de laserpointer proberen! Ik ben dus net even bij haar gaan liggen achter de boekenkast en met mijn stofallergie had ik het wel gemerkt als het daar stoffig was. Tot mijn verbazing is het dat niet. Misschien omdat hij er pas 2 maanden ligt haha. Ik heb nu 2/3e van wat ze in het gastgezin kreeg en 1/3e van wat wij gaan voeren in een bakje gedaan. Ik zal zo nog wat natvoer naast haar neerzetten en inderdaad wat op de pootjes smeren. Misschien helpt het en anders gaan we haar als mijn vriend thuis is in de badkamer voeren!

BloemTetsu ook bedankt voor je reactie. Ik heb nu inderdaad ook wel door dat het even het belangrijkst is dat ze gaat eten. We gaan ons best doen!
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

En ze begint zowaar meteen te eten!
Echt een pak van mijn hart dit :D
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door BloemTetsu »

Dat zijn dingen die wij graag horen.
Super!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Hihi, ja! Ik ben helemaal blij :)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Ikey »

Wat fijn dat ze lekker aan het eten is! :) Kan me voorstellen dat het een opluchting is :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
JenniiCelest

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door JenniiCelest »

Ze heeft maar een kwart van haar bordje, op maar dat maakt helemaal niet uit. Daarna kwam ze even een rondje door de kamer gelopen en ze zit nu weer veilig achter de andere boekenkast. Het komt wel goed denk ik :)
Renatevanderveer

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Renatevanderveer »

Goedzo Loesje!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Dinky »

Als je kijkt naar de vooruitgang die jullie al hebben geboekt sinds zaterdagmiddag dan moet het wel goed komen :) En inderdaad, belangrijkste is dat je nu weet dat ze heeft gegeten :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door Chiquita98 »

wij denken vaak als baasjes dat de nieuwe kat niks eet, maar stiekem doen ze dat wel als wij liggen te slapen en zij in alle rust alles kunnen gaan verkennen.
Echt over een week dan denk je: waar heb ik me toch zorgen over gemaakt :lol: Hoe moeilijk het ook is....ga niet teveel letten op alles wat je kat doet. Dan raak je zelf alleen maar onzekerder en je kat voelt dit feilloos aan. Vertrouw erop dat het wel goed komt. En tussen de 2 katten zal het ook vast helemaal goedkomen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door jennli »

Super dat ze gegeten heeft!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ontzettend bange poes, help?!

Bericht door eveline1982 »

Lekker dat ze gegeten heeft!!! Wat Thea zegt klopt helemaal, over een weekje lach je om je zorgen van nu ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie