Ik was dus niet achterlijk

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Brittenbolletje »

Dat klopt niet. Als ze zeggen dat er helemaal niks te zien was in het bloed en even eerder schreef je (dus zeiden hun) dat er wel veel ontstekingswaarden in eht bloed zitten. Sorry maar dan is er dus WEL wat te zien in het bloed en zeker de koorts moet al genoeg zijn. Als de ontstekingswaarde al aangetoond zijn door het bloedprikken heeft de dierenarts verstek laten gaan en gewoon geprutst. Ik zou dus nog steeds een klacht indienen en een andere dierenarts gaan zoeken. Een arts wat NIKS doet aan hoge ontstekingswaarde is het niet waard om nog verder te dokteren. Iedere gezonde dierenarts weet dat er dan wat in het lichaam is wat niet goed zit...

Beterschap met je kat het zal nu wel snel herstellen. Ik mag aannemen dat ze je nu wel antibiotica hebben mee gegeven. Als daty NIET het geval is, is dit echt een slechte da
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

In de urine zaten veel leukocieten (niet het bloed) dit kan op een ontsteking duiden maar in combinatie met het negatieve bloedonderzoek duidden deze leukocietern nergens op (bij katten kunnen deze nml sowieso in de urine zitten, zonder dat er wat aan de hand hoeft te zijn. Ook had hij geen koorts ten tijden van het eerste onderzoek. Hij had enkel wat verhoging maar dat was normaal van de opwinding van het hele dierenarts bezoek. Dit was vorige maand, nu pas is het abces ontdekt maar kan daar al wel een hele tijd gezeten hebben en erger zijn geworden. Het was vorige maand nog niet aantoonbaar. Het gaat er om dat ik daarna nog zorgen heb uitgesproken en ook belde om te zeggen dat hij slecht eet en dat abces en op dát moment hadden ze beter door moeten vragen en deden ze het af als stress. Zij dachten, daar is die paniekzaaier weer die steeds denkt dat haar kerngezonde kat ziek is. Ze hebben nu erkent dat ik al die tijd dus gelijk had... echter, is het onderzoek toen gewoon goed gedaan en konden zij ook echt niets vinden. Wat denk je, dat een DA niet juist eerder zegt dat er wél iets is zodat ze méér kunnen verdienen aan je? Dit is echt geen nalatigheid geweest (het onderzoek)
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

lidewij020 schreef:Wat goed van je dat je zelf wel inzag dat er iets goed mis was met je kat. Heel goed ook dat je nu zelf die kale plek hebt onderzocht en die verdikking hebt gevonden. Ik denk dat dit wel een les is voor de toekomst en voor iedereen een les kan zijn. Vaak geloven we professionals teveel. Ze hebben gestudeerd, ervaring, dus ze zullen het wel weten. Uit onderzoek is gebleken dat lager opgeleide mensen vaak een minder goede behandeling tegen kanker kregen dan goed opgeleide mensen. Rede: goed opgeleide mensen hebben meer de neiging door te vragen en zelf informatie te zoeken.

Het kan dus nooit kwaad om echt door te vragen en heel duidelijk te zijn in wat jij vindt. Ook al ben je het niet met de professional eens.
Precies, dit probeer ik eigenlijk te zeggen met deze topic. Jij kan het alleen een stuk duidelijker en kernachtiger omschrijven! haha Tnx
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Brittenbolletje »

Dan verschillen wij daar in mening. Ik ga uit van je verhaal en haal er mijn mening uit. Ik vind het wel nalatigheid. Ook al is er iets uitgekomen zou ik toch gaan onderzoeken. Mijn katten hebben trouwens nooit verhoging bij de dierenarts ondanks die stress en heb er toch 7....

Maar goed daar gaat het niet om. Beterschap met hem. Hij zal nu wel snel herstellen (hopende met AB)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Adriana »

;-)
dierenarts 3 is een technisch erg goeie en zeer ervaren dierenarts!

er moet enige tijd zitten tussen een diepe beet, die zich ontwikkelt tot abces en ontstekingsverschijnselen en (ook) dierenartsen zijn niet helderziend..

heel erg uitgebreid onderzoek kost behoorlijk wat geld en dat zal daarom in dat stadium nog niet zijn uitgevoerd.. want in de praktijk blijkt dat heel veel kwalen vanzelf over gaan..
en dat scheelt dus aanzienlijk in de onderzoekskosten..

beide katten komen buiten (voorzover ik heb begrepen) en dat geeft verhoogd risico op vechtpartijen met alle risico's op heel erg enge besmettingen van dien...
zo'n diepe beet veroorzaakt door een muis?
wees blij dat ter plekke is geopereerd en alle zorg is gegeven, die nodig was..

zo dramatisch lijkt me dit toch allemaal niet ............
...... en je neemt toch zelf dit soort risico's door je katzels naar buiten te laten.... ?
de ab zal vrij snel aanslaan en de wond ziet er rustig uit dus zal heel snel dichtgroeien en het enige waar je nu hevig voor moet gaan duimen is dat je katzel geen besmetting heeft opgelopen en niet een andere, veel ernstiger ziekte gaat ontwikkelen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door paasnini »

Wat een verhaal en helaas er zijn erg veel mensen met slechte ervaringen met dierenartsen in Den Haag. Ik stuur je wel een pb.
Ken trouwens iemand uit Den Haag die met haar katten alleen nogmaar naar Rotterdam komt, naar de kliniek waar wij komen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door nellebel »

vervelend hoe het is gelopen, maar je kat is opgeknapt en het gaat weer goed. zoals je zelf al zegt je hebt je lesje geleerd. is altijd moeilijk oordelen van een afstand hoor.
een abces kan vrij snel ernstiger worden hoor, dus misschien zat de bult er toen ook nog niet.
ga op je intuitie af, als jij het idee hebt dat het een goede DA is, en dat hij/zij hier ook van geleerd heeft is er niks aan de hand. het blijven ook maar mensen en jij weet nu voor jezelf dat je op je gevoel moet vertrouwen.
trouwens wat betreft beacterien in het plsaje, dat is inderdaad heel normaal. is ook bij mensen hoor. voordat je urine opvangt moet je eingelijk goed wassen en ontsmetten. dat doen mensen vaak al niet, die piesen meteen in een potje, laat staan dieren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

Adriana schreef:;-)
dierenarts 3 is een technisch erg goeie en zeer ervaren dierenarts!

er moet enige tijd zitten tussen een diepe beet, die zich ontwikkelt tot abces en ontstekingsverschijnselen en (ook) dierenartsen zijn niet helderziend..

heel erg uitgebreid onderzoek kost behoorlijk wat geld en dat zal daarom in dat stadium nog niet zijn uitgevoerd.. want in de praktijk blijkt dat heel veel kwalen vanzelf over gaan..
en dat scheelt dus aanzienlijk in de onderzoekskosten..

beide katten komen buiten (voorzover ik heb begrepen) en dat geeft verhoogd risico op vechtpartijen met alle risico's op heel erg enge besmettingen van dien...
zo'n diepe beet veroorzaakt door een muis?
wees blij dat ter plekke is geopereerd en alle zorg is gegeven, die nodig was..

zo dramatisch lijkt me dit toch allemaal niet ............
...... en je neemt toch zelf dit soort risico's door je katzels naar buiten te laten.... ?
de ab zal vrij snel aanslaan en de wond ziet er rustig uit dus zal heel snel dichtgroeien en het enige waar je nu hevig voor moet gaan duimen is dat je katzel geen besmetting heeft opgelopen en niet een andere, veel ernstiger ziekte gaat ontwikkelen..
Omdat ik zelf dit risico neem mag ik het niet erg vinden voor het beest? Dat is een vreemde beredenatie die je op alles toe zou kunnen passen. Als je wordt aangereden op de fiets dan is het je eigen schuld want had je maar niet moeten gaan fietsen? of begrijp ik je verkeerd? Beest heeft 4 weken met pijn rondgelopen en was helemaal niet lekker, ik honderden euro's lichter (die ik nu nog aan het afbetalen ben) en beest alsnog te lang pijn gehad omdat de DA niet reageerde toen ik mailde én belde over mijn kat. Zij hadden hem al onderzocht, niks gevonden en daarna namen ze mij niet meer serieus. Ik vind dit erg naar voor mijn lieve kat. Natuurlijk zijn er ergere dingen maar ik houd van mijn kat en mag dit best erg vinden toch?

Momenteel gaat het beter met Siri gelukkig. Zijn herstel verliep voorspoedig. Is nog weken lang veel moe geweest maar wordt steeds meer zichzelf. Hij gaat weer meer naar buiten (3 dagen na de operatie was er geen houden meer aan en hing hij in het bovenraampje omdat hij zo graag naar buiten wilde) Na een week heb ik hem dus gewoon weer naar buiten gedaan en ook heeft hij weer muizen gevangen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Adriana »

je loopt risico (en dat accepteer je dus) als je je katzels naar buiten laat en weet dat er andere katzels in de buurt zitten. dat kan uitlopen op een vechtpartij met bijtwonden.
jij bent als baasje verantwoordelijk voor je huisdieren, het naar buiten laten en dus kans op vechtpartijen en bijtwonden. lijkt mij logisch.

je vergelijking met de fietser gaat niet op. ander voorbeeld: mijn evenwicht is niet zo geweldig meer dus heb ik een paar jaar geleden besloten niet meer te fietsen. want als ik schrik of in drukte terecht kom en ik ga onderuit met de fiets en val met mijn hoofd op de stoeprand dan heb ik, ja ìk-zelf dat risico genomen en ben ook verantwoordelijk (voorzover ik het overleef) voor de gevolgen.

waar ik een beetje problemen mee heb is je mijns inziens onterechte kritiek op een dierenarts.
bij diezelfde dierenarts kon je ook onmiddellijk terecht voor operatie en behandeling. bij je eerste bezoek was het zonder uitgebreid bloedonderzoek niet duidelijk dat er een diepe bijwond zat en duur bloedonderzoek was blijkbaar op dat moment niet aan de orde of daar heb je zelf niet voor gekozen.
dit is een prima dierenarts weet ik inmiddels uit veel meer berichten!!

gelukkig gaat het met Siri kennelijk weer goed en hij mag weer naar buiten.
met weer dezelfde risico's op vechtpartijen en bijtwonden, waar jij als baasje indirect verantwoordelijk voor bent. en zo'n diepe bijtwond door een muis..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

Heb je alle berichten wel gelezen dan? ik heb geen kritiek op de dierenarts hoor. Vind het alleen jammer dat ik niet serieus word genomen als ik bel en mail over dat mijn kat ziek is, maar ook dit verweet ik mezelf meer omdat ik toen niet aan mezelf had moeten twijfelen.
ik wilde met deze topic geen kritiek op de dierenarts geven maar de boodschap was dat je op je eigen gevoel moet vertrouwen, wat een dierenarts ook zegt.
zij hebben zelf ook erkent dat dit de hele tijd al met mijn kat aan de hand kon zijn en ik vind dat ze mij niet serieus genoeg hebben genomen toen ik twee keer eerder hen benaderde over mijn kat. Verder heb ik geen kritiek op die dierenarts. Dat is wat mensen kennelijk uit mijn topic halen, maar daar gaat het niet over. Al zou ik wel kritiek hebben; ik noem geen namen dus maak geen dierenarts zwart.. ik snap het probleem niet helemaal.

Wat betreft je fiets voorbeeld... het voorbeeld kon ook met een auto, een bus, gewoon lopen. Het gaat er om dat ik uit jouw tekst begrijp dat je er dan niet van mag balen, ook al is het je eigen schuld of verantwoordelijkheid? ik heb mijn kat inderdaad zelf naar buiten gelaten omdat ik het dier een vrij leven gun, als hij binnen moet blijven is hij dood ongelukkig. Als er iets gebeurt dan neem ik mijn verantwoording, ga naar de dierenarts en lig zonodig krom om de kosten te betalen of verkoop iets van mijn eigen bezittingen hiervoor.
Het kan zijn dat mijn kat iets overkomt buiten, dit risico is groter dan als hij altijd binnen zou blijven. Maar dan kan ik zelf toch ook net zo goed binnen blijven? als ik de straat op ga dan kan er wel vanálles gebeuren..
ik weet zeker dat mijn kat kiest voor een (mogelijk) korter maar vrij leven ipv een (mogelijk) langer maar opgesloten leven. Ik zou het heel erg vinden hem te moeten missen, maar zou het een egoistische gedachte vinden hem op die reden binnen te houden. ik neem dus dit risico uit liefde voor mijn kat. ik gun hem het beste leven en dit is niet per definitie ook het langste leven.
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

Over die bijtwond: ik heb het zelf gezien dat het door een muis is ontstaan. het kan heel klein en oppervlakkig beginnen (aldus de dierenarts) en steeds erger worden. Los daarvan: ook binnen lopen mijn katten gevaar want ik heb regelmatig vreemde katten in mijn huis die een kijkje komen nemen en dus kan er binnen ook een vechtpartij ontstaan of een besmetting plaatsvinden. Alle ramen dan ook maar potdicht doen? Maar dan ontstaan er weer andere gezondheidsrisico's voor mij en mijn katten...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Dinky »

Selena schreef:Momenteel gaat het beter met Siri gelukkig. Zijn herstel verliep voorspoedig. Is nog weken lang veel moe geweest maar wordt steeds meer zichzelf. Hij gaat weer meer naar buiten (3 dagen na de operatie was er geen houden meer aan en hing hij in het bovenraampje omdat hij zo graag naar buiten wilde) Na een week heb ik hem dus gewoon weer naar buiten gedaan en ook heeft hij weer muizen gevangen.
Fijn dat het weer beter gaat met Siri :) Ik weet hoe het is om een poes te hebben die zo enorm graag naar buiten wil. Wanneer je die binnen houdt wordt je zelf helemaal gek ervan ;) Moet wel zeggen dat ik erg blij heb nu een poes te hebben die juist graag binnen blijft (vooral omdat onze vorige dus is aangereden door een auto helaas maar die was dus ook niet binnen te houden).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Adriana »

Selena schreef:Heb je alle berichten wel gelezen dan?
ja hoor en alle teksten via de pb's.. en ook hier stopt verder mijn meedenken.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

Dinky schreef:
Fijn dat het weer beter gaat met Siri :) Ik weet hoe het is om een poes te hebben die zo enorm graag naar buiten wil. Wanneer je die binnen houdt wordt je zelf helemaal gek ervan ;) Moet wel zeggen dat ik erg blij heb nu een poes te hebben die juist graag binnen blijft (vooral omdat onze vorige dus is aangereden door een auto helaas maar die was dus ook niet binnen te houden).
blij dat je begrijpt dat het niet te doen is een kat die zo graag naar buiten wil, binnen te houden. ik hoop dat hij wat rustiger wordt naarmate hij ouder wordt, merk het al een beetje. Maar gun hem zijn vrijheid ook gewoon. Mijn andere kat blijft ook liever binnen. Ze heeft een klein (2 dimentionaal) terratorium buiten waar ze dagelijks een inspectierondje loopt (heel streng) en een aantal punten markeert, maar daar blijft het bij. Siri is een avonturier en is soms hele dagen/nachten de hort op...
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

Adriana schreef:ja hoor en alle teksten via de pb's.. en ook hier stopt verder mijn meedenken.. ;-)
Ik begrijp totaal niet wat ik verkeerd heb gedaan en waarom je de pb's er opeens bij betrekt, dus als je mij hier iets mee wilt zeggen dan komt het in ieder geval niet over. Als je een probleem hebt met mij dan kun je dat toch gewoon aangeven ipv zulke vage dingen zeggen? Hier kan ik echt helemaal niets mee. (maar dat ligt aan mij)

Bedankt voor het meedenken tot zo ver. Denk dat ik stop met dit forum, mijn vragen en berichten worden niet goed begrepen en dus zorgt het blijkbaar alleen maar voor frustratie over en weer. Terwijl ik hier vragen stel ten gunste van mijn katten, om hen beter te begrijpen en helpen wanneer er iets is.
Plaats reactie