Ik was dus niet achterlijk

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Robijn »

Dat zou jammer zijn Selena; ik zou het fijn vinden als je wil blijven, en andere mensen ook hoor...
Meningen verschillen, en geschreven tekst komt altijd harder over dan gesproken tekst. Daarom gebruiken we soms smiley's om het een beetje af te zwakken. ;-) ;-)
Ik ben het helemaal met je eens, hoor. Mijn kater is ook niet binnen te houden. Hij werd doodongelukkig binnen. Ik woon op een bungalowpark; met groene afscheidingen (coniferen, hagen, struiken) en heb ik best veel tuin om mijn huis heen (je kunt zo rondom mijn huis lopen; in de voortuin staat een pergola; en mijn voordeur is eigenlijk mijn achterdeur; heb ook geen apart gangetje; je stapt zo de huiskamer in). Woon je in een rijtjeshuis, en heb je een achtertuintje met schuttingen, dan kun je relatief makkelijk en goedkoop je tuin afschermen. In mijn geval zou ik een kraan moeten huren om hoge coniferen, bomen en struiken er uit moeten laten treken; en heel mijn tuin moeten reorganiseren, en zou ik duizenden euro's kwijt zijn aan een goed hekken. Dat gaat mij een beetje te ver...
Zou ik in een standaard eengezinswoning wonen, dan zou ik wel mijn tuintje afschermen.
Mijn poes daarentegengeeft helemaal niets om het buitenleven; zij is een echte binnenkat, en doordeweeks zit ze bij mijn partner, die woont in ee appartement; en ze heeft hier totaal geen problemen mee; voelt zich juist enorm veilig binnen.
Het verschilt dus ook per kat.
Maar je moet zeker geen kat opsluiten als ie daar niet tegen kan en er depressief van wordt!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Adriana »

Selena schreef:Hier kan ik echt helemaal niets mee. (maar dat ligt aan mij)

Bedankt voor het meedenken tot zo ver. Denk dat ik stop met dit forum, mijn vragen en berichten worden niet goed begrepen en dus zorgt het blijkbaar alleen maar voor frustratie over en weer. Terwijl ik hier vragen stel ten gunste van mijn katten, om hen beter te begrijpen en helpen wanneer er iets is.
als er hier iemand op zijn tenen getrapt wordt, dan ben ik het hoor! ;-) ;-)
ik heb je aan een prima, voor jou bereikbare en betaalbare dierenarts geholpen en het eerste dat je doet is sneren en katten op die dierenarts..
ik blijf je in de vele, vele berichten (via pb en via het forum) van alles en nog wat uitleggen maar komt kennelijk niet over.. dan wel je doet toch gewoon wat je goed dunkt..

laat je katten nachten buiten en je kunt op de volgende bijtwond wachten.. zo ook met vergiftigde muizen..
en als ze niet binnen te houden zijn, prima maar dan niet zeuren over de risico's..
en al zeker geen zure opmerkingen over je laatste dierenarts.. en dan dreigen het forum te verlaten...
laat ik er nog maar een smilies tegenaan gooien .. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Robijn »

Katten die buiten vrij rond kunnen lopen buiten inderdaad veeeeel meer risico's, dan wanneer ze veilig binnen of in een afgeschermde tuin zitten. Ik doe 's avonds altijd het kattenluikje dicht; dwz ik draai hem niet dicht (wat wel kan hoor; op de dicht-dicht stand), maar zet er een zware doos kattengrit voor, zodat het zichtbaar is voor Sem dat het luikje dicht is. De volgende ochtend doe ik het luikje weer open. Dan weet ik dat ie 's avonds en 's nachts in ieder geval veilig thuis zit, en hem niets kan overkomen.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Selena

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Selena »

Adriana schreef:als er hier iemand op zijn tenen getrapt wordt, dan ben ik het hoor! ;-) ;-)
ik heb je aan een prima, voor jou bereikbare en betaalbare dierenarts geholpen en het eerste dat je doet is sneren en katten op die dierenarts..
ik blijf je in de vele, vele berichten (via pb en via het forum) van alles en nog wat uitleggen maar komt kennelijk niet over.. dan wel je doet toch gewoon wat je goed dunkt..

laat je katten nachten buiten en je kunt op de volgende bijtwond wachten.. zo ook met vergiftigde muizen..
en als ze niet binnen te houden zijn, prima maar dan niet zeuren over de risico's..
en al zeker geen zure opmerkingen over je laatste dierenarts.. en dan dreigen het forum te verlaten...
laat ik er nog maar een smilies tegenaan gooien .. ;-)
Oke, je bent dus beledigd omdat ik in jouw ogen niet (genoeg) met je adviezen doe? Een dierenarts die jij aanraadt kan per definitie niets verkeerd doen? Terwijl je er niet bij was en er dus niet over kunt oordelen. ik geef niet eens af op die dierenarts dus dit hoef je dan ook niet te benoemen. Het klopt namelijk niet en ik wens niet dit soort opmerkingen over mij die niet waar zijn.
Het lijkt er op dat je er gewoon niet tegen kan dat er mensen zijn die jouw waarheid niet als DE waarheid beschouwen. Blijkt nu ook maar goed te zijn dat ik niet al je adviezen ter harte heb genomen, want zelfs een dierenarts die jij adviseert en volgens jou niets verkeerd doet blijkt kennelijk niet perfect en tot nu toe de adviezen die je gegeven hebt ook niet, dus ik ben blij dat ik zelf nadenk en zelf kies welk advies ik ter harte neem. Daarom zitten er vaak ook meerdere mensen op een forum. Voor verschillende ervaringen en verschillende meningen. Anders zou jij in je eentje een forum kunnen opzetten en alle vragen beantwoorden.

ik dreig niet dat ik van het forum af ga, ik ga er nu ook vanaf en ga een forum opzoeken waar je niet 'verplicht' alle adviezen dient op te volgen maar er uit mag halen wat je zelf wilt.

ook kun jij niet bepalen of ik wel of niet op mijn tenen getrapt zou zijn. Ben ik trouwens niet, zo belangrijk ben je niet voor mij, dat je dat kunt. ik heb alleen geen zin in dit soort negativiteit, daar kom ik niet voor. Dus ik kies er voor om het forum te verlaten, niet om jou maar voor mezelf. Ik koop nog wel een encyclopedie over katten
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Chiquita98 »

Jemig dus door 1 kritische reactie van 1 forumlid ga je hier weg?? Heb je topic gemist, maar ik zie toch dat er ook heel veel anderen op jouw vragen gereageerd hebben. Zou jammer zijn....en een forum zonder kritische noot vinden? Succes!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Chiquita98 »

Sjonge de vogel is al gevlogen. Weer zonde van jullie energie mensen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Cerna »

Nou sorry hoor, maar ik ben het deels wel met haar eens. Ik vind ook dat Adriana altijd het laatste woord moet hebben en oh jee, wanneer je het niet met haar eens bent..........
Hoe vaak komt het niet voor dat mensen vanwege haar manier van schrijven het forum verlaten?

Ik reageer vaak al niet meer, maar mijn stekels staan regelmatig overeind wanneer ik weer een reactie, "advies" of oordeel van haar lees alsof zij de wijsheid in pacht heeft.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Chiquita98 »

Jammer dat mensen dat zo zien. Tja als je je ergert aan bepaalde mensen dan kan je beter wegblijven. Maar ik vind het nogal respectloos naar alle andere mensen die op jouw topic gereageerd hebben om dan maar te verdwijnen. Sorry annet maar ook jij kan soms wat dwingend overkomen hoor....En zo zijn er hier wel meer. Maar goed topic closed
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Cerna »

Ik "dwing" volgens mij alleen wanneer ik denk dat mensen de situatie niet goed inschatten.
Zoals jij met Bruno. Lees de berichten in je eigen album nog maar eens terug, 25,26 februari. Wat werd er gedacht? Heimwee, aanpassingsproblemen, stress en toen ik schreef dat ik allang weer bij de dierenarts zou zitten, kreeg ik als antwoord dat "hij gisteren nog wel gegeten heeft" en "dat je niet weg kon omdat je moest werken en je moeder geen auto heeft". En dan zit ik hier bij wijze van spreken vloekend achter de computer. En ja, dan dwing ik, in het belang van de kat.
Anne87

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Anne87 »

Ik vind het jammer dat het zo moet gaan. Er wordt hier veel goed advies gegeven, maar door sommigen inderdaad gedaan alsof zij de wijsheid in pacht hebben en daar irriteer ik mij mateloos aan. Het is voor mij een reden om een stuk minder op het forum te komen en posten de afgelopen dagen, en dat vind ik jammer. Maar de sfeer is op de een of andere manier niet prettig, in meerdere topics.
Mensen moeten en zullen alles weten, reageren op dingen die niet gevraagd worden en het laatste woord hebben. Ik snap dat niet. Zo jaag je mensen weg in plaats van te helpen dat hun katten het goed hebben. Ik vind het enorm vervelend en ongemakkelijk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Adriana »

aan iemand die dreigt het forum te verlaten en ook opstapt wordt erg veel aandacht geschonken en ik snap dat niet.
er komen heel veel klanten langs voor informatie of meedenken, die net zo snel weer weg zijn en in de meeste gevallen ook nooit iets terugmelden.
laat staan blijven hangen en zèlf gaan meedenken en hun ervaringen, tips op het forum zetten.

zou je naar de reacties/antwoorden (via profiel maar dat kan niet meer) kijken op de vragen van TS, dan zie je dat vrijwel niemand heeft gereageerd op haar probleem met haar blaasgruiskat en de 'behandeling' van dierenarts 1 en 2. en dan heb ik het over forumberichten maar ik heb ook nogal wat pb's met haar uitgewisseld.
TS heeft zich net zo gedragen en adviezen naast zich neergelegd als het voorbeeld dat Annet over Bruno aanhaalt, zij het dat ik daarbij niet vloekend achter de computer zit want ik dring niks op en als iemand toch zijn eigen weg kiest dan is dat haar/zijn verantwoordelijkheid. gelukkig heeft ze nu wel een goeie, voor haar bereikbare en betaalbare dierenarts.

dit is een kattenforum en niet zo iets als facebook. een forum is een platform om informatie, meningen, ervaringen uit te wisselen, denk ik.
oohhs, ahhhs, smelt en toppie-berichten zijn gezellig maar als je met een probleem zit dan heb je daar niet zo veel aan.
en als forumleden hun informatie en ervaringen/tips en/of meningen niet inbrengen en ook niet inhoudelijk reageren, dan heb je geen forum, denk ik.

door Annet voel ik me persoonlijk grof aangevallen en dat is niet de eerste keer. ook Anne doet nu een duit in het zakje.
alsof ik hen met mijn berichten/reacties in de weg zit om zelf te reageren.
over het meedenken in het topic pluis en koopovereenkomst hebben we het dan even niet, blijkbaar. en ik heb neverdenooit gepretendeerd 'de wijsheid in pacht te hebben' met de voorzichtige manier waarop ik mijn meedenkberichten schrijf, maar het komt kennelijk bij sommigen zo over..

Brbol schrijft ergens 'ik woon niet op het forum' en dat is wat ik de komende maand(en) ga doen. ik zal wat lentefoto's in mijn grijstijger-topic plaatsen en het aan iedereen, die zich gedwongen voelt niet meer te reageren, overlaten om ongehinderd door mijn reacties, eigen inbreng te leveren en vraagstellers/-probleemsituaties op te vangen.

en tot slot nog wat smilies naar iedereen ;-) ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Mensen laten we t f gezellig houden de 1 is de ander niet he iedereen heeft zijn dingetjes toch?
Sommige kunnen inderdaad heel dwingend overkomen zo heb ik dat toen ook ervaren met mijn topic KITTEN ALLEEN ze hadden vaak wel gelijk maar ook dat kwam door sommige toen heel hard en dwingend aan

Maar ja als we daar moeilijk over moeten doen
Uiteindelijk heb ik aan heel veel dingen wel veel gehad
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door BillyJean »

zoals ik al vaker schreef: geschreven tekst komt vaak harder over als wanneer je met elkaar zit te praten met een kopje thee.
Vaak wordt er ook puntsgewijst een aantal vragen opgesomd waardoor misschien iemand zich wat overdonderd voelt en ook de noodzaak van al deze vragen niet inziet.

Sommigen mogen dan misschien wat kort-door-de-bocht overkomen, maar dat zijn ook de mensen die heel veel reageren op problemen en uitgebreid antwoord geven.
Dat dit niet altijd wordt gewaardeerd, of verkeerd wordt opgepakt, is iets wat snel gebeurt....

Maar meiden, laten we nu niet naar elkaar gaan wijzen, iedereen doet hier zijn stinkende best met als doel de gezondheid van de kat. Dat is wat we allemaal willen.

Dat de vraagsteller niets doet met een advies, is heel vervelend, maar iedereen kiest zijn eigen wijze hierin, ook al kunnen we ons dan terecht heel veel zorgen maken omdat wij soms weten....

Wat ik hoop, is dat we gewoon het forum blijven waar ik zoveel aan heb ( gehad) waar iedereen zijn zorgen, angsten maar ook verdriet en plezier kan blijven delen zonder dat we naar elkaar wijzen
Mijn lieve vriendin vertelde mij eens: als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Anne87

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Anne87 »

Adriana, ik heb jouw naam totaal niet genoemd. Ja, ik vind soms dat je wel wat doordrammerig kunt zijn ofzo, maar dat is nu niet relevant. Maak je geen zorgen, ik zal zelf wel vertrekken. Tenslotte ben ik degene die zich irriteert aan anderen en daardoor minder komt.
Ik hoef hier geen moeilijk gedoe over 'Ik ga voorlopig wel weg', oid. Daar heb ik geen zin in. We zijn allemaal volwassenen en als ik iemand op een bepaalde manier vind handelen en dat zeg, hoeft dat niet ineens een reden te zijn voor die persoon om te zeggen dat ze wel tijdelijk weggaat.
Als dat zo moet, in plaats van te kijken waarom ik dat zeg, of er iets in zit en of je er iets mee kan, dan ga ik zelf wel weg, want dan is dit forum niet de plek waar ik wil zijn en dingen over mijn katten wil delen. Sterker nog, als ik zie hoe er tegen sommige nieuwkomers gesproken wordt, schaam ik mij voor de sfeer hier. Ik schaam mij dat ik hier een actieve poster ben, als ik dat zie.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ik was dus niet achterlijk

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Kom op jongens waar gaat het over het forum is juist zo fijn voor iedereen en gezellig
Iedereen helpt /reageert op zijn manier dan is het maar net wat je ermee doet..
Ik ben ook wel aangevallen in het begin maar wat maakt t uit
Het is toch om mensen te helpen
Daar gaan we nu toch geen ruzie om maken of zelfs weg gaan van het forum kom op hey
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie