Problemen bij katten met platte neusjes

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door Adriana »

ze slikken toch geen poezenpil?
neus- en castratie kunnen denk ik gelijk met dezelfde gasnarcose tijdens dezelfde operatie.
de dierenartsen/chirurgen van die dierenklinieken hebben erg ruime ervaring met o.a. gezichtsoperaties en reconstructies. ervaring met dit soort specifieke neusoperaties zullen ze niet hebben maar zullen wel vaardiger zijn dan htk-dierenartsen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
anja67
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2012 08:59
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door anja67 »

Nee, ze slikt geen poezenpil.
Zou je denken dat dat allebei tegelijk gaat? Zou dat niet te belastend zijn?
Ik kan het altijd even vragen natuurlijk, zou fijn zijn als ze maar 1x onder het mes hoeft.
Groetjes Anja en Timmie & Eefje

Lieve Loekie*, Witte* en Teuntje*...luv you & never forget you
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door Adriana »

hoe minder (gas)narcose, hoe beter. en een ervaren chirurg kan beide, want zo groot zijn die ingrepen denk ik niet.. weet inderdaad niet of het al te belastend is maar dat kun je vragen aan betr. arts.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door kansarmedieren »

Hier kan het niet tegelijk castratie is buikoperatie dat is een "vieze "operatie en operatie aan gebit of neus enz is en zogenaamde "schone "operatie kan niet samen. heb hier een poes in de opvang die moest haar gebit schoon gemaakt worden en ze heeft een breukje in haar buik waarschijnlijk over gehouden van een sterilisatie dat kon niet samen om bovenstaande reden.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door Adriana »

weer wat geleerd en de betr chirurg/dierenarts moet het maar zeggen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door Ms Maaike »

Bij Mickey is eerst de tumor in z'n zij verwijderd en daarna is z'n gebit schoongemaakt. Zolang je in die volgorde werkt is er volgens mij niks aan de hand; immers kom je als laatst aan het vieze gedeelte.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
anja67
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2012 08:59
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door anja67 »

Bedoel je het niet andersom Maaike?
De tumor is toch het 'vieze' gedeelte en zou dan toch als laatste moeten gebeuren?
Maar ik denk dat de neusoperatie ook niet echt onder een 'schone' operatie valt, zoals bv gebit reinigen.
Ze moeten toch snijden en er komt dus ook bloed bij kijken.
De mama van Eef had in ieder geval een paar hechtinkjes toen.
Groetjes Anja en Timmie & Eefje

Lieve Loekie*, Witte* en Teuntje*...luv you & never forget you
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door Ms Maaike »

Nee juist niet ;) ; in de mondholte bevinden zich de bacteriën, de mondholte staat immers in contact met de 'buitenwereld'. De tumor zat onderhuids, daar is het steriel. Met 'vies' wordt niet 'bloederig' bedoeld. De neusoperatie zal ook zo'n 'vieze' operatie zijn (staat ook in contact met de buitenwereld).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Problemen bij katten met platte neusjes

Bericht door Anne87 »

Ahh, ik zat me ook al af te vragen wat nou een vieze operatie was. Ik ben als de dood voor bloed, naalden, snijden, noem maar op, dus voor mij valt alles onder 'vies'. Maar goed dat ik mijn vroegere droom van DA niet heb doorgezet. Was wat geworden. ;)
Plaats reactie