Kattenbakken verhuizen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Mippie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2011 07:48
Locatie: Zoutleeuw

Kattenbakken verhuizen

Bericht door Mippie »

Wij hebben 3 katten in huis en 4 kattenbakken, tot nu toe in de woonkamer. Om organisatorische redenen willen we de bakken naar boven verplaatsen, op de 1ste verdieping. We hebben een groot open huis en ik heb de katten duidelijk laten zien waar de bakken staan. (op een rustige plaats)
Eén bak staat voorlopig nog beneden, maar nu merk ik dat dat de enige is die gebruikt wordt. Vanmorgen was er ook een plasje in een hoek waar een bak heeft gestaan.
Hoe pak ik dat nu het beste aan? Alle bakken tegelijk naar boven? Een tijdelijke bescherming op de vloer waar de bakken hebben gestaan? Vroeger was er ook al eens een ongelukje, maar nooit geen plas.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenbakken verhuizen

Bericht door Adriana »

staan die vier bakken nu bij elkaar?
ik zou ze één voor één - en dan veel meer tijd nemen - naar boven op verschillende plaatsen verhuizen. de meeste katzels zijn gewoontedieren en zullen niet van het ene op andere moment naar boven gaan om te plassen/poepen, ongeacht of je het hen hebt laten zien...
dan heb je dus enige tijd 2 boven en 2 beneden en als boven wordt gebruikt, kun je overschakelen naar drie boven en één beneden. en die laatste zou je langzamerhand richting trap oid kunnen verhuizen, maar niet overhaasten.

als ze regelmatig boven komen dan zullen ze die bakken tegenkomen. je zou in de bovenbakken ook ongebruikte korrels kunnen doen. er zal er heus wel eentje op het idee komen om daar zijn geurtje af te geven. die bakken zou ik daarmee heel aantrekkelijk maken.. en geduld (weken en missch meer dan een maand) is ook belangrijk bij deze verhuisactie.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie