Onderzoek naar FIP in ver stadium

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door mittenslief »

Ik kwam het volgende artikel tegen in de nieuwsbrief van KGA, misschien kan er geholpen worden naar de DOORBRAAK.
Kleine moeite: meehelpen aan onderzoek naar FIP Oproep voor DNA-stalen (monsters) voor onderzoek naar FIP. Stalen van zowel katten met FIP, familie van katten met FIP als van katten uit FIP-vrije lijnen worden gevraagd. Het is een kleine moeite: met een wattenstaafje over de binnenkant van de wang wrijven, laten drogen, alle info bijvoegen en opsturen naar UC Davis in Californië. Het kost dus enkel het wattenstaafje, de envelop en de verzendkosten
Please help! If you have a kitty with FIP, or relatives of kitties with FIP, or a breed line that has been totally FIP Free, UC Davis needs DNA samples from these cats for an important FIP genet-ics study. Dr. Niels Pedersen, who is well known as the "Father of Feline Infectious Disease Research" is conducting an extensive study in FIP genetics. He is especially interested in Burmese, Birman, Ragdolls, Bengals and exotics, but by all means not exclusive to breeds. He is very close to a breakthrough with his extensive FIP research. PLEASE, if you have a FIP kitty, or a relative of a FIP kitty, or a line of kitties that is known to have NO FIP at all, please take the time to do a quick and simple q-tip swab rub of the inside of their mouth cheek. All breeds are needed and appreciated.
To collect a DNA Swab: Use double ended cotton swabs. Place swab head against the inside of the cheek and gums, swirl vigorously 8 - 10 times. Use both ends of the cotton swabs. Wave cotton swab in the air and set aside in dry protected place until thoroughly dried. Place inside a paper envelope (no plastic or baggies- they promote humidity and bacteria which ruins the DNA). Document on the outside of the envelope information about your kitty, cat's name, gender, breed, cat's registration if registered, birth/age, date of swab, -everything you know about the cat's origin or lineage. There is a submission form also, to fill out on the SOCKFIP.org web site that needs to be completed and sent in with your DNA samples - for each cat you send DNA. You can find form this here: (you may have to copy and paste the hyperlink) http://www.sockfip.org/pdf/FIP_Question ... -20-09.pdf

Meer info: Please send your DNA Samples and Submission Forms together in a large envelope to: Dr. Niels Pedersen: UC Davis - Center for Companion Animal Health School of Veterinary Medicine One Shields Avenue Davis, CA. 95616-8782
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door Connie001 »

Maar 1 woord voor: DOEN allemaal, hoe eerder het de wereld uit is des te beter.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door Ms Maaike »

Zou het met alle liefde willen doen, maar ik heb helemaal geen idee of mijn katten uit een FIP-vrije lijn zijn. Het zijn 'maar' gewone HTK's.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door mittenslief »

ik heb zelf moeder van een FIP kater (helaas maar 16 weken geworden) en ik heb ook nog 2 zusjes van broer en dus de dochters weer van die mams. ik ga ze allemaal pesten en met een wattenstokje door hun mond, want ik zal zooooo graag zien dat deze ziekte in ieder geval behandelbaar wordt.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door BloemTetsu »

Ms Maaike schreef:Zou het met alle liefde willen doen, maar ik heb helemaal geen idee of mijn katten uit een FIP-vrije lijn zijn. Het zijn 'maar' gewone HTK's.
idem dito
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ischa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2012 09:21

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door Ischa »

Hoi allemaal,

Omdat wij geregeld katten zien met FIP en hier veel vragen over krijgen hebben wij een informatiesite over FIP bij de kat. Mogelijk hebben katteneigenaren hier wat aan. Het blijft inderdaad één van de naarste ziektes bij de kat. Hopelijk vinden we ooit een goed vaccin of therapie.

Groetjes,


Ischa Swartz
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen.
peggy72

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door peggy72 »

Heeft niemand ervaring met het anti-viraal middel van de homeopatische dierenarts ?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door Ms Maaike »

Ik niet... Weet je ook hoe het middel heet? Misschien kan ik er iets over vinden. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
peggy72

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door peggy72 »

Nee helaas alleen dat het een anti-viraal middel is en speciaal samengesteld. Ik krijg het morgen al binnen als het goed is.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door mittenslief »

nee ook nog nooit van gehoord???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
peggy72

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door peggy72 »

Inmiddels ben ik begonnnen met diverse kruidenmiddeltjes en een speciaal samengesteld viraal middel.
En onze Bailey die dezelfde symptomen begon te vertonen als Stoffel (overleden aan FIP) knapt weer helemaal op. Of het is loos alarm geweest of de kruiden doen hun werk.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door mittenslief »

wie weet??? maar super toch....doorgaan zo wat gebruk je nu allemaal?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
peggy72

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door peggy72 »

we zijn er nog niet maar laten we het hopen.

granules lachesis, pulsatilla en arsenicum album. Daarnaast het viraal middel wat uit allemaal kruiden bestaat dus die is vloeibaar.

ik ben in ieder geval onder de indruk van hetgeen het nu doet. Ik moet in principe alle katten arsenicum album geven wat een anti virus is en de 5 kleintes het viraal middel en de toevoeging van lachesis en de pulsatilla.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door Brittenbolletje »

Echt waar? echt pulsatilla? grappig wij fokkers gebruiken het om de krolsheid op te wekken :)
peggy72

Re: Onderzoek naar FIP in ver stadium

Bericht door peggy72 »

;-) dat zal bij het katertje niet gaan lukken maar de 3 poesjes zijn inderdaad krols aan het worden.
Plaats reactie