Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Dolphinsan
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012 16:50

Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Dolphinsan »

Hallo,

Mijn kat wil de laatste tijd haar poep niet meer onderstoppen in de kattenbak. Ik haal de strontjes en plasjes dagelijks weg tot zelfs 2 keer. Had dan de bak helemaal schoongemaakt met dethol en zeker goed uitgespoeld daar ik weet dat dethol giftig is voor katten. Ze deed het daarna terug een dagje wel.

Wat wil mijn kat daarmee bedoelen?
Ik hoop dat ze niet wil dat ik dagelijks haar bak met dethol kuis.

Wie kan me helpen aub.

Sandra
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Freya13 »

mijn poes doet het nooit, de kater wel bijna altijd ... geen idee waarom ... zorgt wel voor geurhinder als ze 't niet ondergraven ...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wees om te beginnen heel voorzichtig met dettol en waarom gebruik je niet gewoon verdunde badkamerreiniger?
er zijn hier zat katzels die hun ontlasting niet begraven.. en helaas leggen ze ons niet uit wat ze ermee bedoelen.. dominantie? luiheid? oud en stijf in de spieren?

zou gewoon doorgaan met 1/2 maal daags de ontlasting en plasklont eruit te halen en verder is er toch niks aan de hand?
tenzij het heel erg stinkt, dan zul je naar het voer moeten kijken want dan is er in de stofwisseling iets dat niet zo goed gaat..
Dolphinsan schreef:Ik hoop dat ze niet wil dat ik dagelijks haar bak met dethol kuis.
en zoals jij omschrijft werkt het niet in kattenland maar missch was het een grapje...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door eveline1982 »

Hier begraven ze ook niet altijd hun ontlasting.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door mittenslief »

nee hier begraven ze het ook niet allemaal hoor, misschien vinden ze zichzelf heeeeel hard stinken hahaha, ik haal gewoon direct de drol weg als ik thuis ben
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Dolphinsan
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012 16:50

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Dolphinsan »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik weet dat ik Dethol goed moet opletten, maar ze vind het goed ruiken. Zal eens een ander kuismiddel proberen.
Oud is ze nog niet (2 jaar) dus dat zal de reden ook niet zijn. Pas op madam heef wel pretenties zene, maar tis zo'n lieve knuffel, kan er moeilijk boos op worden of blijven.
Stinken doet het wel amaai, maar dan stop ik het snel even onder voor ik van de stank omval hehe.
Ze werkt inderdaad wel met personeel. Mee leren leven zekers.

Bedankt voor de tips!!

Sandra
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Catfish »

Wordt hier ook niet altijd begraven, waarom is mij een raadsel. Is wel vaan dezelfde kat (Bean) die het niet begraaft, en hij is de baas hier. Misschien daarom? Kweenie...
Weet wel dat het ongelofelijk stinkt, ondanks goed voer.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door castratenkoor »

Dolphinsan schreef:Stinken doet het wel amaai, maar dan stop ik het snel even onder voor ik van de stank omval hehe.
In plaats van het dan onder te stoppen kun je het dan toch net zo makkelijk eruit vissen?

Ik heb er ook een stel die poepen en gelijk weglopen. Maar dan heb ik Timo de poepverklikker, die graaft in de bakken alles onder voor zijn maatjes. En als er wat op de vloer ligt - ouwe Sjaak verliest na het bakbezoek nog wel eens een klonje nagekomen bericht - dan staat Timo net zo lang graafbewegingen op de vloer te maken tot ik het opruim. Toch handig zo'n kat!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door BloemTetsu »

Hier begraaft het mannetje het ook niet altijd. Maar de 2e bak kon hij niet gebruiken, omdat er een klep voor zat. Nu begraaft hij het soms niet.
Ik heb 1 keer gezien dat mijn vrouwtje de poep van het mannetje in haar bak (de 2e) zelf ging begraven. Verder deed ze niks in de bak op dat moment.
Ze eten beide hetzelfde en toch stinkt het manneke veel meer.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Robijn »

Catfish schreef:Wordt hier ook niet altijd begraven, waarom is mij een raadsel. Is wel vaan dezelfde kat (Bean) die het niet begraaft, en hij is de baas hier. Misschien daarom? Kweenie...
Weet wel dat het ongelofelijk stinkt, ondanks goed voer.

Haha; Semmie begraaft zijn drollen ook helemaal niet; en zijn drollen zijn enórm groot; lijkt wel een hondendrol!! :shock: en stinken ook, ondanks dat hij kwalitatief goed eten krijgt.
Robijntje begraaft haar drolletjes (die heeft altijd kleine drolletjes) juist wel weer enorm goed; die moet je echt zoeken in de kattenbak; en van haar stinken ze ook totaal niet; terwijl ze dezelfde brokken krijgt als Sem.
Om nu te zeggen dat Sem dominant is; nou; juist niet..; hij is hartstikke zachtaardig..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door castratenkoor »

Dat vind ik hier ook zo apart - ze eten allemaal hetzelfde en toch stinkt de een veel meer dan de ander.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Catfish »

Haha; Semmie begraaft zijn drollen ook helemaal niet; en zijn drollen zijn enórm groot; lijkt wel een hondendrol!! :shock: en stinken ook, ondanks dat hij kwalitatief goed eten krijgt.
Robijntje begraaft haar drolletjes (die heeft altijd kleine drolletjes) juist wel weer enorm goed; die moet je echt zoeken in de kattenbak; en van haar stinken ze ook totaal niet; terwijl ze dezelfde brokken krijgt als Sem.
Om nu te zeggen dat Sem dominant is; nou; juist niet..; hij is hartstikke zachtaardig..[/quote]


Pippin heeft ook ENORME drollen, maar is dan ook een enorme kat.

Ja maf he, ook @Dinie, ze eten hier allemaal hetzelfde en alle de drollen van Bean zijn niet te harden. Hij kan ook vreselijke scheten laten...... Zal wel een verschil in stofwisseling zijn, is bij mensen ook verschillend tenslotte.

Bean is op meeste gebieden wel de baas, maar ook naar mij toe de meest aanhankelijke.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Sonnet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 nov 2012 22:26

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door Sonnet »

Hier ook katten die niets begraven. Ik moet zeggen dat ik wel Plospan gebruik (houtkorrels) aangezien Kobus 'gewoon' kattengrit op eet met alle nare gevolgen van dien. Plospan vreet hij ook af en toe, maar aanzienlijk minder en kan ook minder kwaad.
Bunker begroef alles wel in normaal kattengrit, maar met die grote korrels vindt hij het blijkbaar teveel moeite. Ook fijn, maar niet heus, is dat hoewel we twee bakken hebben staan beide heren toch het liefst één kattenbak delen. Dubbel stinken dus.
Gebruikersavatar
mauriceb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2012 14:34
Locatie: Pijnacker

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door mauriceb »

Het is inderdaad een raadsel waarom ze het de ene keer wel en de andere keer niet begraven, die van ons laat het ook weleens bovenop liggen. Wat ik wel zeker weet is als ze aan de diarree zijn ze het nooit begraven, athans bij ons niet. zeker bang dat hij vieze pootjes krijgt dan :)
Kijk hier voor Toby's album =====> KLIK
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poep niet onderstoppen in kattenbak.

Bericht door eveline1982 »

Toen ik nog grit gebruikte werd het inderdaad ook altijd netjes begraven maar nu ik houtkorrels, vanwege de kittens gebruik, is het bijna nooit meer begraven. Denk dat die houtkorrels moeilijker te verplaatsen zijn? Want hoor wel regelmatig gegraaf in de bak, en als ik dan kijk ligt de drol open en bloot hahaha
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie