Noorse Boskat kitten Longbloeding

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Lieve mensen ik ben nieuw hier op het forum en er is mij gisteren iets verschrikkelijks overkomen.
Ik had een Noorse Boskat Kitten nog net geen 5 maanden oud, die ik gisteren op de grond vindt schokkend of dat hij epilepsie had. Mijn 3 honden rende ook op hem af dus die stuur ik direct weg. Mojo ligt nog steeds te schokken, het schokken neemt eindelijk af maar voor ik hem kan nakijken begint hij verschrikkelijk te bloeden echt spuitend als een fontein ik heb hem opgepakt en kijk hem vlug na of hij gebeten is maar helemaal niets te vinden hij schokt weer en heeft hierbij mijn gezicht, handen en armen helemaal opengekrabd omdat hij met zijn pootjes in de lucht maaide, ik kon helemaal niets doen en stond totaal machteloos. Ik ben met mijn buurman snel naar de dierenarts (ondanks dat ik wist dat hij overleden was) die dan op een congres blijkt te zijn. Mijn man is met spoed naar huis gekomen en trof hier zoals hij zegt in huis een slachthuis aan alles zat onder het bloed bankstel, deuren, muren, grond, mijn kleren, armen, gezicht. Met mijn man toch nog in de auto naar een andere dierenarts die constateert een longbloeding en daaroverheen een hersenbloeding. Mojo mankeerde voor de rest helemaal niets, hij at goed, dronk goed, speelde met ons en de honden, ging netjes naar de bak, plaste normaal. Deze da gaf aan dat er symptomen hadden te zien moeten zijn en dat hij hem vrij fors/groot vond voor een kitten van nog geen 5 maanden, Mojo woog ongeveer 4.5/5 kilo. Ook zegt hij er zit eten in zijn darmen waarop ik aangeef ja raar he hij heeft net gegeten en is nog niet naar de bak geweest. Waarop hij aangeeft als hij geen symptomen had "heeft u een hond" ja wij hebben er 3 dan zal de hond hem wel dood geschud hebben, waarop ik aangeef als dat zo was dan was dit wel te zien geweest aan de buiten kant maar Mojo had niet 1 schrammetje of kale plek. Bovendien heb ik Am Staff's die knetter met hem zijn en heel voorzichtig met hem waren bovendien had Mojo er dan wel anders uitgezien waarop hij mij schaapachtig aankijkt. Ik vraag hem om Mojo na te kijken(autopsie) maar zegt hij dat kost minimaal 1000 euro zonde van je geld hij is toch al dood :cry: ik heb Mojo opgepakt en ben zo de deur uitgelopen met de mededeling dat ik hem een slechte da vindt en zeer meelevend met mensen die net hun kitten waar ze gek mee waren zijn verloren.

Mijn teef die over hem moederde ligt nu in de douche op de kleren die ik aan had zachtjes te huilen krijg haar ook niet de douche uit, mijn mannen liggen als dode vogeltjes zo triest uit hun ogen te kijken. Mojo was een stamboom kat beide ouders getest was netjes ontwormt en ge-ent etc.....

Mijn vraag aan jullie, heeft iemand hier dit ook meegemaakt? Voel me zo verdrietig en machteloos en begrijp er helemaal niets van zo ligt hij nog op mijn schoot ik loop ff naar de douche om iets in de was te gooien kom terug en dan dit mijn ventje kwijt :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Adriana »

om te beginnen welkom op het forum en wat een schrik en verdriet..
en wat een sociale klungel van een dierenarts.
ik weet trouwens niet of autopsie zo duur is en je kunt daar univ van Utrecht voor bellen..

iets dergelijks kan ik me zolang ik op het forum schrijf niet herinneren..
wens je heel veel sterkte en vraag gerust hier als je nog ergens mee zit of troost zoekt..

-----
hoe afschuwelijk ook.. ik heb de informatie van de univ van Utrecht er even bijgezocht..
http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... ectie.aspx
Laatst gewijzigd door Adriana op 07 nov 2012 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door catsini »

ik krijg het koud als ik dat lees, vreselijk vreselijk,
nooit heb ik zoiets gehoord, antwoord ken ik je daar op niet geven.
maar ik leef zo met jullie mee, zo machteloos, je stond er bij, en niets kunnen doen, dat is nog het ergste,
hoe moeilijk het voor je is, de honden missen Mojo, laat ze afscheid nemen, steun elkaar, ze hebben ook verdriet,
ik wens je heel heel veel kracht en sterkte...
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door mittenslief »

wat een verschrikkelijke ervaring heb je meegemaakt zeg, ik hoop dat ik dat nooit hoef mee te maken,....en kan geen enkele ervaring van zoiets voor de geest halen, ik zal toch maar even contact opnemen met de fokster en haar het verhaal vertellen.... voor de rest heb ik er geen woorden voor heel veel sterkte......
ps mijn kat is door een engelse stef doodgeschud maar daar kwam geen bloed aan te pas
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Dank je Adriana, kan helaas alleen maar huilen, mis hem zo erg Mojo was erg aanwezig in huis en het is nu zo stil.

We hebben Mojo al hier in de tuin begraven.

Je tast nu zo in het donker wat hem werkelijk is overkomen en ik zie steeds dat bloedspuiten voor mij ogen en loop te trillen op mijn benen.

Er wordt me al aangeraden een nieuwe kitten te nemen om uit de schok te komen, maar ik kan dat niet. Ik heb met een dier een klik nodig naar Mojo ben ik ook 9 maanden opzoek geweest, heb heel veel nesten en kittens gezien maar waren niet de kittens voor mij.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Het spijt me dat je kat door een Staff is dood geschud helaas was deze dan slecht opgevoed ik heb al 30 jaar pitjes en Staff gehad en nog nooit heeft er 1 een andere dier verwond laat staan gedood. Maar zoals je zegt daar komt geen bloed aan te pas.

De fokster heb ik al gesproken die is zich net als ik zeer geschrokken en begrijpt er niets van en samen hebben wij hard gehuild. Mojo's broertjes en zusje mankeren ook niets ze zijn wel kleiner dan dat hij was. Ze gat de eigenaren wel waarschuwen ze na te laten kijken bij de DA.
Anne87

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Anne87 »

Wow wat een enorme schok moet dat geweest zijn zeg. Wij krijgen zelf over een week een Noorse Boskat kitten en ik heb me er flink over ingelezen maar dit ben ik nog nergens tegengekomen.. Ik weet niet goed wat je nu moet doen met Mojo, qua autopsie of niet, maar ik zou zeker Adriana's advies opvolgen en de Universiteit Utrecht benaderen. Wat betreft jouw persoonlijke schok, zou ik het niet goed weten, maar neem echt de tijd die jij nodig hebt. Een nieuw kitten kan niet de band vervangen die jij met Mojo had. Neem alle tijd die jij nodig hebt voor de verwerking van deze afschuwelijke schok.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Heb gebeld naar Utrecht maar een sectie uitvoeren kan nu niet meer geven ze aan omdat hij al begraven is en het vannacht te warm is geweest om hem op te graven. Word wel nog terug gebeld door een patholoog voor verheldering zodra deze tijd heeft. Aan hem/haar moet ik vertellen wat er precies gebeurde en misschien heeft deze dan het antwoord voor mij. De meneer vond dit wel een heftig verhaal en vond het jammer dat de da hem niet voor sectie heeft aangeboden. Sectie kost inderdaad geen 1000 euro.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door BloemTetsu »

Wat een verschrikkelijke ervaring.
Heel veel sterkte hiermee en met de verwerking hiervan. Persoonlijk zou ik met een een nieuwe kat wachten tot je hier een plek voor heb.
Wat een schande dat die dierenarts jou een autopsie heeft ontnomen. Ik hoop voor je dat je via de het gesprek met de patholoog opheldering kan krijgen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Femmel »

Wat een vreselijke gebeurtenis. :-(

Ik heb een kat gekend die ook een longbloeding heeft gehad. Haar schildklier was verwijderd, operatie was goed verlopen en we mochten de kat ophalen. Kort vantevoren kregen we telefoon dat ze toch nog moest blijven omdat ze net een longbloeding had gehad.

Deze longbloeding is ze te boven gekomen, maar een 2e 2 weken later niet meer. :-( Zeer waarschijnlijk had zij longkanker (uitzaaiingen van of naar schildklier).

Ik geloof niet dat jouw honden Mojo doodgebeten hebben, als ze echt voor de kill waren gegaan had je ze niet zo gemakkelijk weg kunnen sturen bij hem. En daarnaast had hij dan vochtige/natte plekken in zijn vacht moeten hebben. Het zou natuurlijk wel kunnen dat hij per ongeluk verwond is, hetzij door de honden (poten?), hetzij door een val ergens vanaf.

Maar het zal altijd gissen blijven, echte zekerheid krijg je alleen met een autopsie helaas.

Ik wens je enorm veel sterkte met dit grote verlies!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

De honden lagen gewoon op hun plek en Mojo op de bank de tijd dat 1 van de honden hem iets hadden kunnen aandoen is te kort ff naar de douche iets in de was gooien 10 stappen verder en weer terug mijn honden lagen nog steeds op hun plek tot ik binnen kwam en Mojo zo zag. Dat is dat ik weet dat Mojo niet is dood geschud.
Iemand gaf mij aan dat hij waarschijnlijk te snel gegroeid kan zijn en zijn longen niet zijn mee gegaan. Maar ook dan moeten er symptomen zijn geweest.
Ik heb zelf een schildklier ziekte Graves maar ook daar zag ik geen symptomen van. Mojo was niet dik gewoon een flinke vent zijn pa Liam is een zeer grote kater en we dachten dat hij hetzelfde zou worden. Mojo kreeg brokken en natvoer 2 zakjes p.d. van Royal Canin 34 en nu 36 die bij zijn leeftijd hoort. En Felix snoepjes tussendoor. En s'avonds als de honden vers vlees krijgen kreeg hij ook een klein stukje als hij er trek in had soms wilde hij het niet. Mojo was ook niet zo dat al zijn eten ineens op moest maar verdeelde hij over de dag en nacht.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door eveline1982 »

Wow wat heftig en wat een naar persoon, die dierenarts. Ik heb zelf ook grote honden en die zijn ook safe met de kittens (ja je moet uitkijken dat er niet zo een ukkie onder gaat liggen ;) ). Jij kent je honden het beste, dus als jij weet dat ze safe zijn zijn ze dat :). Hoop voor je dat de andere da je wat opheldering kan geven, want zo tast je in het duister. Wens je veel sterkte met dit verlies.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Femmel »

Vreselijk dat de dierenarts je de zekerheid rondom het overlijden van Mojo heeft afgenomen door zulke belachelijke bedragen te noemen voor een sectie.

Ik geloof ook niet dat een kitten van deze leeftijd op deze manier zal sterven aan kanker/uitzaaiingen.

Ik zou zelf denken aan een stollingsprobleem, want zoals ik begrijp uit je verhaal was het niet zomaar een beetje bloed wat hij opgaf. Daarnaast was hij een ogenschijnlijk kerngezonde kat.

Hoop dat de patholoog je toch nog een beetje opheldering kan geven.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Ms Maaike »

Wow, wat een heftig verhaal, en wat een schrik en verdriet... Hier heb ik ook nog nooit van gehoord. Dat het bloed eruit spoot klinkt mij wel als een stollingsprobleem in de oren, maar kan hier verder niks over zeggen... Heel veel sterkte. Ik hoop dat de patholoog een idee heeft.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Femke het was niet overdreven een bloedbad kan niet anders dan slagaderlijke bloeding zijn geweest.
Mojo 2 weken geleden.
Afbeelding
Plaats reactie