Vlooien in mijn haar?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Simmie13
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2012 12:29

Vlooien in mijn haar?

Bericht door Simmie13 »

Hallo,

Ik heb even een vraag.
Ik heb sinds 1 1/2week een kitten in huis.
Hij sliep bij mij op bed en ging steeds op mijn kussen liggen en op mijn haar.
Nu bleek dat het ontvlooien niet goed is gelukt en hij dus nog vlooien heeft.
Kunnen die vlooien nu ook op mijn hoofd zitten of daar eitjes hebben gelegd (ik heb lang haar)?
Ik dacht eigenlijk van niet maar het begint nu wel te jeuken op mijn hoofd.
Zit dit tussen de oren of kan dit echt?

Groeten Mandy
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Vlooien in mijn haar?

Bericht door eveline1982 »

Hoi Mandy.

Dat zit denk ik tussen jouw oren. Zolang een vlo zich kan voeden van een kat zal hij dat liever doen dan de mens. Ik krijg hier regelmatig kittens onder de vlooien en ben nog nooit gebeten door 1 :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Vlooien in mijn haar?

Bericht door Robijn »

Vlooien kunnen mensen ook bijten!!
Mijn vorige katten waren heel vaak buiten, en hadden dus ook wel eens last van vlooien. Ik zat dan ook wel eens onder de vlooienbeetjes; kleine rode bultjes die heeeeel erg jeuken; word je echt gek van; ik krabde ze vaak tot bloedens toe open.. (voornamelijk op mijn onderbenen; maar ook wel eens op andere plekken).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vlooien in mijn haar?

Bericht door Ms Maaike »

Jup, ik ben ook wel eens gebeten door vlooien. Ik logeerde ooit eens bij een vriendin die haar kitten altijd in bed had. Vond ik natuurlijk ook prachtig, dus hop, ook bij mij in bed. Wist de dag erna pas dat ze vlooien had; ik krabde me een ongeluk. Die vriendin had niks. :-|

Maar, ze zullen waarschijnlijk niet in je haar blijven zitten, ze prefereren wel echt katten. Maar als zo'n warm mensenlijf toch dicht in de buurt is... :-P Als ik trouwens over vlooien/luizen praat voel ik m'n hoofdhuid ook altijd kriebelen, dus denk dat dat iets psychisch is. :lol:

Wat voor vlooienmiddel gebruik je? En maak je je huis ook grondig schoon als er vlooien zijn? Volgens mij is het voldoende om je beddengoed en alle kattenmandjes te wassen op 60 graden (?). Een vlooienbandje in de stofzuiger doen doe ik zelf altijd; werkt goed. Verder hebben we ook tapijt in onze woning, dus ik gebruik ook tapijtspray. Diezelfde spray gebruik ik ook voor de krabpalen en de radiatorhangmandjes. Zorg dat je echt heel grondig bent met de stofzuiger, zuig twee keer zo lang in de kiertjes en hoekjes van de vloer.

Succes!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Vlooien in mijn haar?

Bericht door eveline1982 »

Toen ik bij mijn ouders woonde is er 1 keer een enorme vlooie plaag geweest, ik kan me nog herinneren als klein meisje dat ik allemaal van die kleine rooie stipjes had die jeukte als een gek!!! Nu ik 2 jaar kittens opvang die regelmatig onder de vlooien binnen komen, heb ik nog nooit die stipjes gezien bij mij, me vriend of 1 van de kinderen. Dus vandaar dat ik ervan overtuigt was, dat zolang er maar genoeg dierelijke gastheren zijn, ze die boven de mens stellen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Vlooien in mijn haar?

Bericht door Rosalie123 »

Het schijnt dat vlooien soms een voorkeur hebben voor bepaalde mensen. Ik ben zelf helaas wel "lekker", want ik kwam vroeger weleens bij vrienden over de vloer die een hond en 3 katten hadden, en op den duur had ik allemaal rode plekjes op mijn benen als ik daar een tijd was geweest. De bewoners van het huis hadden zelf nergens last van... Verandering van spijs doet blijkbaar eten, ook bij vlooien :D
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Plaats reactie