Steffie 9 weken en niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door nellebel »

volgens mij is daar wel eens over geschreven hier. type het eens in de zoekfunctie hierboven, dan komt het wel in beeld.
waarom eigenlijk metacam? is toch een pijnstiller en ze hebben toch geen pijn? of heb ik iets gemist?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6829
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door Dinky »

Mijn ervaring met niesziekte: 10 dagen kuurtje doxoral (AB) en verder niets ;)
Wanneer ze erg vol zitten zou je ze in een reismandje kunnen zetten met een handdoekje erover en een bakje heet water ervoor met kinderneusdruppels om te stomen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ja ik snap de metacam ook niet echt, het is een pijnstiller en helpt wat tegen infecties. Pijn hebben ze zeker niet, ze spelen erop los en eten als kleine dijkwerkertjes. Ik heb het 1 en ander opgezocht over de suplementen, en heb ze gisteravond wat gegeven. Het kan toeval zijn maar Stef haar neus lijkt minder vol en Hope haar oogje was vanochtend niet pusserig! Misschien liep het bij Stef al op het eind, en aangezien ik Hope haar oogjes nog behandel zal het daar wel door komen. Maar vond het wel grappig dat ik dat spul heb gegeven en volgende dag zien ze er al stukken beter uit :).

Ik wacht nog even de doxoral af, ze gaan weer lekker dus dan stop ik er liever geen ab oid in :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6829
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door Dinky »

Wanneer ze zelf al aan de beterende hand zijn zoals jij omschrijft en ze ook volop spelen zou ik inderdaad ook niet zomaar aan een kuurtje AB beginnen hoor ;)
Vooral omdat ze daar waarschijnlijk diarree van krijgen omdat AB een aanslag is op de darmen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ja precies krijgen ze dat ook nog eroverheen hahahah nee ik wacht het nog even af. Stef had gelukkig haar mamma tot haar negende week dus die heeft wel een goede weerstand. Hope haar weerstand lijkt ook gelukkig goed, want ze is nog steeds niet beroerd.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door nellebel »

goed nieuws. misschien net dat extra zetje gehad door de weerstandverhoger. hoe dan ook, het gaat beter met ze en dat is het belangrijkste.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Het gaat super met ze! Stef niest nog maar vandaag lijkt het nog minder te worden kwa hoe vol ze zit. Hope gaat super, hoor haar nog steeds niet niezen en oogje gaat top :D
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door pearlsofpassion »

Onthoudt je nog dat het doormaken van niesziekte geldt als enting?
En dat ik Hope dus niet meer zou enten?

Fijn dat ze aan de beterhand zijn! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ja dat onthoud ik zeker :). Hope moet toch nog wel de enting voor andere ziektes, of is de eerste enting alleen niesziekte?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Stef blijft toch kwakkelen, haar oogje was vanochtend en vanmiddag perfect en net toch weer rood en pusserig ook liep ze weer belletjes met haar neus te blazen, dus morgenochtend de da bellen en ernaartoe met haar. Ik ga verder de discussie niet aan met de da, maar mijn kennende zal ik er vast nog wel wat van zeggen ;). Heb de doxoral al opgeschreven. Hoop dat de kleine meid snel opknapt :( . Ga Hope nog even niks geven, haar oogjes zien er nog steeds top uit en geen genies of gesnotter. Blijf wel nog even doorgaan met het suplement voor zowel Hope als Stef.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6829
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door Dinky »

Spijtig dat Stef nog wel blijft kwakkelen. Die kan dan wellicht toch wel een zetje gebruiken in de goede richting.

Als ik je berichten zo lees dan hoef je Hope niet een handje te helpen en zal die er zelf wel bovenop komen ;) Vooral omdat het niezen van Hope al voorbij is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Hope heeft nog helemaal niet geniest, ik hoop dat ze dat ook niet gaat doen. Maar mocht ze het wel gaan doen dan gaat zij ook op een ab kuurtje. Ze zaten vandaag vol alleen inloopspreekuur, maar mijn ervaring is dat het dan altijd enorm druk is! Zelfs als je 5 min voor tijd komt staat er al een rij.... Dus die gok ga ik niet nemen. Word nu tussen 5 en 6 gebeld door me eigen da en dan kan ik waarschijnlijk meteen doxoral ophalen. Stef rent nu weer de kamer rond alsof er niks is en hoor haar amper niezen, maar ze blijft dit houden, dat ze overdag in orde is en s'avonds vol komt te zitten en bellen uit haar neus gaat blazen, zo sneu dan ziet ze er ook meteen zo ziek uit :( .
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door nellebel »

dan zou ik ook voor AB gaan. anders blijft ze kwakkelen. dan kun je beter even met Ab de cyclus goed doorbreken. dan is ze er zo weer bovenop.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ja precies, hoop dat de da nu niet moeilijk gaat doen, maar anders ga ik vanavond wel even naar het loket ;) . Tis toch van de zotte dat je cam mee krijgt en ze om doxoral zo moeilijk lopen te doen pffff
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Het is een geluk dat mijn hoofd vast zit! Ben ik met de da aan de telefoon over doxoral, sta ik ondertussen in me dierenmedicijnenlaatje te kijken, zie ik doxoral druppels liggen :roll: .
Was vergeten dat ik dat ca een maand terug had mee gekregen voor een zieke kitten, maar ik had het nooit gebruikt omdat het niet nodig bleek. Ze heeft me doorgegeven hoeveel ik haar mag geven, dus ze krijgt zo haar eerste dosis. Moet het 7 dagen geven, als het terug komt of niet werkt kan ik een middeltje halen wat ik haar neus gesprayt moet worden, ben even de naam kwijt. Maar hopelijk is dat niet nodig en komt het zo ook goed :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie