Steffie 9 weken en niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ik vang kittens op Cutecat, dus ik heb de kitten al uit een rotsituatie gehaald en ga zeker niet terug ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Even een korte update. Einde van de middag na een flinke speelbeurt gaf ze toch 1 nies. Later na weer een speelbeurt nieste ze 2x en nu ze al even lekker rustig is hoor ik haar ook niet meer. Denk dat het ergste voorbij is en het nu beter zal gaan. Ik heb haar nieuwe eigenaar al gister op de hoogte gesteld dat het minimaal 2 weken langer gaat duren. Maar ben zijn nummer kwijt doordat mijn tel niksnoppesnada meer doet en zijn num heel stom op de tel ipv sim was opgeslagen! Dus al naar hem en zijn vriendin gemaild, maar nog geen reactie terug. Hoop dat ze gewoon niet zo vaak hum mail openen, en anders straks opzoek naar een ander leuk huisje.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door mittenslief »

goed zo hoor Steffie, hier gaat het met Bindi ook weer de goede kant op
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ja ben echt blij. Heb haar nieuwe eigenaar al gesproken en die wil wat het beste voor Stef is, dus hoef niet opzoek naar een nieuw tehuis ;) . Vandaag ook maar een paar niesjes gehoord, alleen haar ene oogje is iets kleiner trekt ze een beetje mee. Maar ze zien er nog steeds netjes uit! Dus afwachten maar tot het niezen weg is en haar oogjes helemaal beter, dan weer poosje bijkomen en op naar haar nieuwe leven waar ze met smart op haar wachten :)

Fijn dat Bindi ook weer lekker gaat! :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Goeiemorgen

Ik had nog een vraagje omtrent Steffie. Ze gaat steeds beter, al was haar ene oogje gister een beetje trekkerig maar gaat ook weer beter, ze niest nog wel maar minimaal! Nu zat ik haar net te kroelen en zag dat ze toch wat vlooitjes had. Kan ik haar ontvlooien of beter even wachten tot de niesziekte voorbij is?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door kansarmedieren »

Ik zou even wachten totdat de niesziekte helemaal voorbij is, je kan in de tussentijd met een vlooienkam de vlooien verwijderen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door Dinky »

Ik zou inderdaad ook denken aan bezig met een vlooienkam ;)
Op die manier belast je haar lichaam niet maar haal je wel vlooien weg die weer belastend zijn voor haar lichaampje ;) Bakje water met wat zeep ernaast om de kam om te spoelen en de vlooien te verzuipen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Dankjullie wel, zat al erg te twijfelen :). Ga zo met kam en bakje sopwater aan de slag :D (krijg ik weer fijn jeuk over me hele lichaam, heb zo een hekel aan die kriebelbeestjes brrr)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Gaat toch weer niet zo lekker, ze niest nog niet heel erg veel weer, maar hoor nu toch wel wat snot loskomen en had net een natte hand na een nies :???: oogje was ook weer vuil. Wat ik al had verwacht toen ik merkte dat Stef de niesziekte had, is dat Hope het nu dus ook heeft. (Nog) niet niezen maar wel vieze pusoogjes. Dus schoongemaakt en gezalft. Morgen ga ik de da bellen of ze iets kunnen voorschrijven. Hebben jullie nog tips kwa medicijnen? En wat zal ik anders doen, toch zelf laten uitvechten? Vond Stef einde van de middag en avond beetje suffig, niet heel veel trek en ook meer slapen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze echt snot krijgt, zou ik toch AB geven.
Bij kittens wel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Okeey en mag Hope van 5 weken dat dan ook? Of moet ik bij haar ook wachten tot ze echt snot krijgt? Hope niest dus nog niet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door pearlsofpassion »

Dat weet ik niet, sorry.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door mittenslief »

ja de kittens mogen zeker wel doxoral en anders heb je ook nog een drankje, de naam ben ik ff kwijt maar dat zal je DA wel weten, de doxo werkt wel heel snel en goed hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door nellebel »

even ter aanvulling op mijn PB. onze guusje werd verdacht van niesziekte. die bleef echter niezen ook na antibiotica. die bleek iets licht astmatisch te hebben. door die kriebel/ irritatie in de longen ging zij niezen.
als ik je verhaal lees denk ik iei ook aan niesziekte, maar mocht het niet beter gaan op antibiotica kun je daar aan denken.
ik heb trouwens ook even echinea gebruikt voor flippie, maar snel gestopt, toen bleek dat ik na zelf het te gebruiken verschrikkelijke maag- en darmklachten kreeg. nou heb ik nogal gevoelige darmen (lichte tarweallergie), maar ik dacht als ik er last van krijg , krijgt flippie het misschien ook, want die had ook geen geweldige darmen wegens alle antibiotica kuurtjes.
ik ben zeer tevreden over dr cat (vinden ze ook heerlijk) en de druppels van TAP.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Oke ik hou haar goed in de gaten, dankjewel Wendy :)

Vandaag naar de da geweest maar ze doen een beetje moeilijk, ik mocht zo metacam of die andere cam mee nemen, maar voor een ander middel wilde ze hen zien. Ik legde uit dat de niesziekte vorige week al is vastgesteld en dat ik echt wel helder en duidelijk uitleg wat de klachten zijn! Morgen is mijn eigen da er weer, dus dan bel ik en hoop ik iets anders te kunnen krijge want na gelees hier en via google ga ik ze niet op cam zetten! Daarbij vroeg ik ook nog aan deze da of zij het verstandig vond om met 2 kittens van 10 en 5 weken op pad te moeten terwijl ze de niesziekte hebben?! Geen leuk mens ;) maar gaat gelukkig nog steeds niet heel slecht dus kan nog wel tot morgen wachten.

Heb wel een weerstand verhoger gehaald, misschien kent iemand het? Het is van de groene os veterinair, weerstand compositum. Het is voor diverse situaties van weerstand vermindering. Hoop dat iemand het kent, ga straks nog even het ook googlen. Maar moet eerst zo even weg :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie