wat kost pootje laten zwachtelen?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Barberaatje

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Barberaatje »

Kom de kat ook uit asiel Rotterdam? Zwart-wit toevallig? ;-) Ik snap je verhaal over sparen. Kun je dan niet gewoon wat in een oude sok doen. heb je wel geen rente maar wel wat geld als het echt nodig is voor je kat.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door eveline1982 »

Toen ik nog voor minima doorging stopte ik ook het geld wat ik kon "missen" (kan je eigenlijk bijna nooit met dat inkomen) in een potje. Van daar uit betaalde ik de dierenarts kosten. Niemand die erachter kwam ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Anne87 »

Als je dan niet in staat bent om een spaarpotje voor je kat te maken, is het misschien een idee om een verzekering voor haar af te sluiten? Dan betaal je gewoon elke maand geld, wat dus niet bij die 1000 euro geteld wordt, maar komt het wel op hetzelfde neer.
Zelf hebben wij het spaarpotje, met het idee van "gebruiken we het niet voor de dierenarts, dan kan het naar iets anders voor de katten", maar misschien is het in jouw idee toch verstandig om naar een verzekering te kijken?
kat_krabbertje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2012 23:46

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door kat_krabbertje »

die verzekering geloof ik wel.
zat bij petplan
toen ik de kat kocht kreeg ik te horen dat ik de chip bij petplan vergoed kreeg.
en ik kocht antiwormpillen bij de AH.

alles wat ik had met papieren en bonnetjes en stempels van de dierenopvang opgestuurd. en van de bon van de AH stond er ook op dat het over anti-worm voor katten ging.

Dierenopvang zei (via email) dat alles bij de ophaalprijs van het dier inbegrepen was, en dat ze geen aparte nota's hadden van de inentingen (ook bij Petplan verzekerd) en chip. Die mail van hun voegde ik bij als bijlage bij het declaratieformulier. Samen met de totale kosten van het ophalen van de poes.

"we vergoeden u 0 euro"

Met bonnetjes konden/deden ze niks zeiden ze. Ze moesten dierspecifieke nota's hebben.

Ze waren keihard en glashelder. En ik ook. Ik zei: "Ik betaal niet graag voor lucht, dank u.", en schreef me uit.

Wel een jaar lang betalen. 20 euro per maand. Toch in guldens een halve rug.
En als ze moeten uitkeren gaan ze even kijken waarom dat allemaal niet hoeft. Het was allemaal niet dierspecifiek genoeg...
Maar bij mijn uitschrijving gaven ze nog wel aan dat ik de eer had om me gratis toch nog opnieuw aan te melden. Voor als ik van gedachte zou veranderen. Toch wel coulant van hun...

Die spaarpot is een beter plan. Gewoon een spaarkat met gleuf. Kan ik het ook niet opgeven, want ik weet toch nie wat er in zit, lol.

Goed plan inderdaad....bedankt :)

En mijn poes loopt weer 100%. (kan nog wel een mailtje doen naar minimax voor hun prijzen voor minima. Dan heb ik het vast op papier..)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door eveline1982 »

Ik heb ook spijt van mijn dierenverzekering voor mijn hond! Ik heb ondertussen al honderde euro's (als het niet al dik duizend euro's zijn) betaald maar heb nog maar in totaal 200 euro kunnen terug krijgen. Gooi liever die 45 euro in een pot (tja grote hond) en betaal daar de da kosten mee. Ik kan hem in maart 2013 opzeggen en ga dat ook zeker doen, want als ik toen ook gewoon had gespaard had ik nu een flink bedrag gehad :)

Fijn dat je poes geen last meer heeft :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Jessica2802 »

Denk dat de meeste op het forum een spaarpotje hebben. Ik heb zelf een verzekering via de kruidvat voor mijn twee katten. Ik heb het er voor 2 jaar al uit qua vergoeding. Net als met mijn andere verzekeringen (inboedel, wa+ voor de auto, aanvullende tandarts/zorgverzekering, etc.) verzeker je een risico.

Betrof de ophaalprijs niet de aanschafprijs van de kat? Dan is het in principe logisch dat de verzekering dat niet dekt. Je koopt/betaalt niet voor de inentingen etc., maar voor de kat (die in de geval "kant en klaar" is.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
kat_krabbertje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2012 23:46

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door kat_krabbertje »

ik was volgens mij 120 euro kwijt. 85 of zo voor de kat zelf, en de rest ging op aan administratie, chippen, enten en (voor-/)nakijken. en natuurlijk hadden ze die bangerik al een paar maanden op stal :)
(want die zijn natuurlijk niet leuk om mee te nemen... nót!)

Ik heb een blauwe lapjeskat. jawel!!...u leest het goed...BLAUW! (net zo blauw als het haar van superman in de strips.. 8-)
*iedereen gelijk googlen op supermanplaatjes en zien dat ik gelijk heb* :shock: )
Maar ik heb het zwart op wit, dus het zal wel kloppen...

En oh ja....de dierenopvang Rijnmond gaat het geen jaar meer trekken. de gemeente betaalt niks, en het geld is zo goed als op!
Markant detail: de wet schrijft voor dat de gemeente verplicht is voor opvang van dieren in nood voor x weken/dagen; en die betalen geen cent!! Dus ik weet niet of er iemand is hier met connecties in hogere atmosferen?
Of dat iemand zich wil offeren als klokkenluider? Het betaalt goed begrijp ik. :???:
Ze pakken wél je pensioen af, maar dat zijn details... een kniesoor die daarop let! Het gaat tenslotte om het algemeen belang en verbetering van de wereld...

beetje cynisch...sorry.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Dinky »

Loulou, onze vorige poes, was ook op papier een blauw lapje :)

Maar fijn dat jou lieverd weer normaal kan lopen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kat_krabbertje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2012 23:46

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door kat_krabbertje »

ja. net gebruikte ze me buik weer als trampoline als doorvoerhaven om op de bankleuning te komen. erug fijn, hahaha... :lol:
Barberaatje

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Barberaatje »

kat_krabbertje schreef:En oh ja....de dierenopvang Rijnmond gaat het geen jaar meer trekken. de gemeente betaalt niks, en het geld is zo goed als op!
Dierenopvang Rijnmond is een onderdeel van de dierenscherming die nog geld zat heeft. Hoe kom je er nou bij dat ze het geen jaar meer gaan trekken??? Ze hebben hun geld uit ander bronnen dan de gemeente.

En inderdaad die €120 euro is de aanschafprijs van de kat, het kan niet bestaan dat ze bij het asiel gezegd hebben dat je dat bij de verzekering terug kan krijgen.
kat_krabbertje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2012 23:46

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door kat_krabbertje »

http://i538.photobucket.com/albums/ff34 ... illiet.jpg

en dat ik de chip vergoed kreeg bij petplan was letterlijk wat ze me vertelden toen ik de kat meekreeg.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door eveline1982 »

Dat is dan raar dat ze dat vertelde, want je kan de kat of ander dier pas verzekeren als het bij jou is. En dan hadhaven ze alsnog een periode om ziekte van voor de verzekering uit te sluiten, aangezien je je hond of kat niet mag verzekeren als deze al in slechte gezondheid verkeert. Je krijgt dus pas geld uitgekeerd in de gevallen die pas optreden als de verzekering rond is!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kat_krabbertje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2012 23:46

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door kat_krabbertje »

ja inderdaad. Het ging inderdaad vaag (dat is straattaal Rotterdams voor raar/gek). Ik kon me toen ik de kat meekreeg ook gelijk voor diezelfde dag gratis voor een maand verzekeren bij Petplan. Die papieren werden bij de adoptie gelijk getekend.
En na die maand heb ik het verlengd. Ik dacht dat het wel snor zat, en dat ik de chip sowieso vergoed zou krijgen, want ik ging even niet uit van leugens.
Ik heb na de bounce van Petplan ook dierenasiel vriendelijk via email verzocht om niemand meer te vertellen dat de chip bij Petplan vergoed zou worden bij adoptie, omdat dit simpelweg gewoon niet waar is.
Ook niks hierop als antwoord gehad. En waarom ze dit nu beweerden weet ik niet, want als het om de poes ging...die had ik sowieso genomen.

En Petplan.....als je 240 euro betaald hebt, en je krijgt niet eens 3 euro of zo terug van antiwormtabletjes-met bonnetje als bewijs erbij- omdat het niet dierspecifiek genoeg was , dan kunnen ze die verzekering in hun zetpil-ingang duwen. "PLOP" :arrow:
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door achtpuntzes »

@ Kat_krabbertje:

over je slaapstoornis,

heb je ooit gehoord van Melatonine?

het is een stofje wat je lichaam aanmaakt als het donker wordt. het zorgt ervoor dat je lichaam 'moe' wordt, en dat je slaap krijgt. het is te koop bij de apotheek (misschien wordt het inmiddels vergoed door de zorgverzekeraar) heb je het ooit geprobeerd, om weer in een normaal dag/nacht ritme te komen? zo niet, is het misschien het proberen waard :)

ik heb er ooit baat bij gehad, in een periode waarin ik door medicijnen een slaapstoornis ontwikkelde.

inmiddels ben ik met die medicijnen gestopt. meer last van de bijwerkingen, dan dat ik er baat bij had. dus was de melatonine ook niet meer nodig...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Chiquita98 »

En ja verzekering....ik doe dat ook niet. Als je je goed inleest bij de verzekeringen dan had je wel gelezen dat heel veel zaken gewoon domweg niet vergoed worden.

Achtpuntzes: die melatonine heb ik hier ook. Slik er soms wel 5 en nog niet kunnen slapen :-(
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie