Welke kattenbrok ipv Hills feline

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Welke kattenbrok ipv Hills feline

Bericht door Sydney »

Goedemorgen,

Ik ga me er toch maar aan wagen; een vraag over voeding... ;-)
We hebben 2 poezen, 1 oudere van ongeveer 12 (met een volle zus die is overleden aan nierfalen) en een jongere poes van ongeveer 4. De jongere poes is vanwege jeukklachten op hills feline z/d gezet. De jeukklachten zijn nu nagenoeg over (niet zozeer door voer maar door homeopatie). We voeren de poezen hetzelfde voer. Ze eten nu dus allebei hills z/d en daarbij geven we natvoer Almo kip, dat gaat op zich goed.
We zijn nu alleen op zoek naar een alternatief voor Hills. Het is en blijkt natuurlijk een dieetvoer, is enorm duur (maar dat is absoluut niet doorslaggegevend, ik betaal liever meer als het goed voer is) en ik twijfel erg of dit goed is voor de oudere poes, er zit namelijk een hoop eiwit in, waarvan op internet staat dat dat slecht kan zijn voor bijv. nieren. Ik ben al weken het hele internet aan het afstruinen op zoek naar goed droogvoer maar kan er niet zoveel wijs meer uit... :???:
Ik had een klein zakje almo holistic kip besteld en hill's adult kip, maar zie nu op de verpakking staan dat daar ook tarwe in zit (heb dus niet goed gekeken met bestellen, ik dacht alleen rijst). Graanvrij voer spreekt me wel aan, maar dan is het eiwitgehalte weer hoog (ik lees dat dat het geval is bij bijv. Orijen).
We hebben trouwens bij de jongste het idee dat ze vis niet goed verdraagt, dan vallen er al een paar merken af die alleen voer hebben met ook vis als bestanddeel.

Hebben jullie misschien een goed tip voor een kattenbrok die voor beide dames goed zou zijn? Tips zijn echt welkom, want ik wil ze heel graag goed voer voorschotelen.

Alvast heel veel dank voor het meedenken en hartelijke groetjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke kattenbrok ipv Hills feline

Bericht door Adriana »

voor beide zou je kunnen denken aan Happy Cat nierdieet, dat is vrij verkrijgbaar breed samengesteld voer dat de nieren ontziet. hier krijgen ze dat voor een deel preventief.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... cat/114961
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Welke kattenbrok ipv Hills feline

Bericht door Sydney »

Hoi Adriana, bedankt voor je snelle reactie! Dat ziet er eigenlijk goed uit, die had ik nog niet bekeken. Er staat dat het ook bij hartaandoeningen kan, onze jongste poes heeft een hartziekte, dus misschien zo gek nog niet. Maar weet jij of je een kat nierdieet voedsel kan geven als ze geen last heeft van haar nieren, kan dat verder geen kwaad of zo?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke kattenbrok ipv Hills feline

Bericht door Adriana »

dit is voer en geen medicijn, waarbij door de bewerking en samenstelling optimaal rekening wordt gehouden met nieren en daar mogen geen 'dierenarts-stofjes' inzitten. daarom is het vrij verkrijgbaar.
er zijn meer forumleden die dit aan hun senioren geven om nieren zo veel mogelijk te ontzien!
het planten en vezeldeel spreekt me aan, plus het bewerkte gevogelte-eiwit, het vetgehalte en de voorverteerde/gefermenteerde (à la de muizenmaag) onderdelen. en de meeste echte nierkatzels vinden het lekker en dat wil wat zeggen.
waar je ook nog naar zou kunnen kijken is Consult hart+nier via de dierspeciaalzaak.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Welke kattenbrok ipv Hills feline

Bericht door Sydney »

Die kende ik ook nog niet, ik dacht dat ik er toch al een hoop had bekeken :).

Maar deze klinken goed! Ik las in eerdere onderwerpen dat jij ook almo holictic voert, bevalt die ook goed?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke kattenbrok ipv Hills feline

Bericht door Adriana »

almo holistic kip bevalt hier prima. en telkens als ze me een te dikke derrière krijgen, verander ik de verhoudingen in het brokkenbuffet. dat gaat er meer almo brokjes (rond 30% eiwit) bij en met een dikke week is de stroomlijn dan weer redelijk aangepast..
het verteert vrij langzaam en het valt goed, mooie drollies!
waar je met de beide nierbroks wel op moet letten is dat ze een hoger vetgehalte hebben, dat is om de nieren te ontlasten want vet geeft wel energie maar gaat niet langs de nieren.
maar afhankelijk van het activiteitsniveau en de stofwisseling zul je missch een beetje moeten rantsoeneren, maar dat ligt voor iedere katzel anders..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie