tandvleesontsteking

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: tandvleesontsteking

Bericht door eveline1982 »

Klopt! Ik kwam niet op de naam haha. Op dit moment is het nog niet heel erg heftig tis rood maar bloed gelukkig niet. Hij eet ook nog goed zijn brokken en als hij wel last heeft komt hij op me vinger knauwen (ik heb tegenwoordig hele mooie geperforeerde vingers :)). Ik poets zijn tanden 2x per dag met speciale tandpasta voor katten en een baby tandenborstel. Maar ik ga me zeker is verdiepen in Atjo westerhuis! Want liever zie ik dat hij vrijwel geen pijn meer heeft, en laat ik zijn tandjes het liefst zo lang mogelijk in zijn bekkie zitten :). Dankje voor de tip!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
cute cat
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2012 17:59

Re: tandvleesontsteking

Bericht door cute cat »

Mijne had het ook, gewoon zijn gebit poetsen kan bij de dierenarts met tampasta maar ik doe het zonder, gaat al veel beter dus doe zijn tandjes verzichtig poetsen met een baby tandenborstel je krijgt ze bij het kruidvat. :-)))))))))))) XD
cute cat
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2012 17:59

Re: tandvleesontsteking

Bericht door cute cat »

;-))))))))))))
Cerna

Re: tandvleesontsteking

Bericht door Cerna »

cute cat schreef:Mijne had het ook, gewoon zijn gebit poetsen. Kan bij de dierenarts met tandpasta maar ik doe het zonder, gaat al veel beter dus poets zijn tandjes voorzichtig met een babytandenborstel. Je krijgt ze bij het kruidvat.
Nou, wanneer het Stomatitis is dat veroorzaakt wordt door een auto-immuunziekte (dus niet tgv een andere oorzaak want dan moet je die oorzaak proberen aan te pakken) helpt poetsen echt niet hoor!
Dus eerst de oorzaak achterhalen want wanneer je alleen gaat poetsen (en meestal lukt het je niet om helemaal achterin te komen en dat is juist de plek waar de stomatitis het hevigst is), dan loop je het risico dat ziekmakende bacteriën voort kunnen woekeren.

Stephanies (TS) is waarschijnlijk van de aardbodem verdwenen. Heb haar vorige week een PB gestuurd dat ze toch echt eens naar de antwoorden moet gaan kijken, maar deze mail is (nog) niet geopend. :cry:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: tandvleesontsteking

Bericht door eveline1982 »

Met Beer zijn tandvlees gaat het steeds beter! De roodheid is bijna, op een paar plekjes na, aan het verdwijnen. Ik hoop dus dat het allemaal wel mee viel en door het wisselen van de tandjes kwam. Blijf zijn bekkie goed in de gate houden! Ja het is jammer als iemand een hulp vraag heeft en daarna niks meer laat horen, maar goed dat is haar keus :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
kelly54
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:22
Locatie: Soest

Re: tandvleesontsteking

Bericht door kelly54 »

Mijn kat kwijlde toen ook,ben naar de DA gegaan zijn tandvlees was ontstoken het begon ook gelijk te bloede bij aanraking zijn gebitje is helemaal schoongemaakt en hij heeft nu nergens meer last van.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: tandvleesontsteking

Bericht door Ilovesiamesecats »

Inmiddels heb ik hier 3 katten met een rooie bek :cry: In februari zijn er bij alle drie een flink aantal kiezen getrokken en nu al zijn de klachten terug. Safi ging ook steeds meer water drinken. Ik heb contact gehad met Atjo Westerhuis en ben begonnen met Mercurius Corrosivus 2x per week.
Had het nog niet eerder gelezen, maar dat water drinken schijnt bij een "Mercurius type" te horen. Na 1 dosering vind ik Lucky al gedragsmatig veranderd, en Safi drinkt minder. Zo snel!?! :eshifty: dat belooft wat :edance:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie