Welke kat..

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Asija
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2012 21:42

Re: welke kleur

Bericht door Asija »

Wij doen geen spreekbeurten op school .
En ik kan ook kijken hoe hij reageert op mij als ik naar een fokker of Asiel ga
Maar siamezen blijven soms wel op een plek zitten
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6833
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: welke kleur

Bericht door Dinky »

Ik snap niet echt hoe je ineens bij siamezen komt maar die blijven alleen op één plek zitten wanneer het een beeldje is ;)

Heb je al eens met je ouders bekeken wat een kat kost?
- Een brits korthaar is in aanschaf bijvoorbeeld vele malen duurder dan een kat uit het asiel.
- Dan heb je nog de kosten van goed voer en kattengrit als basiskosten.
- Aanschaf krabpaal, speeltjes, mandje, drinkbak/drinkfontein, etensbakje als starterskosten.
- Als de kat iets mankeert de dierenartskosten (en dat loopt vaak snel op)

En nog een heel erg belangrijk punt waar je nu vast over na moet denken: wat gebeurt er met de kat wanneer jij op jezelf gaat wonen? Een gezonde kat kan wel 20 jaar worden en denk niet dat het de bedoeling is dat jij nog 20 jaar bij je ouders blijft wonen. Blijft de kat dan bij je ouders achter of neem jij hem mee uit huis?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Welke kat..

Bericht door Chiquita98 »

11 jaar nee dan zegt het berichtje al genoeg met naam bedenken hahaha sorry daar doe ik niet aan mee. Fijn dat je op die leeftijd al veel van katten afweet. Hopelijk ook dat het voor katten leuker is om met zijn tweetjes te zijn. Maarja als je persé een raskat wilt is daar vaak geen geld meer voor. Waarom kiezen jij en je ouders speciaal voor een raskat?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: welke kleur

Bericht door Ilovesiamesecats »

Asija schreef:Maar siamezen blijven soms wel op een plek zitten
Hahahahaha ik lig nu helemaal dubbel van het lachen.... :lol: :lol: :lol:

Kom eens een dagje hier mee kijken, echt niet dat een Siamees stil zit. Een Siamees wil overal bij zijn, bij alles wat je doet. En dan ook echt álles!!! :eshifty: geef je ze geen aandacht zullen ze zorgen dat ze het wel krijgen. Ze miauwen soms de oren van je hoofd, gewoon om te kletsen.
Dolle 5 minuten hebben ze meerdere keren per dag en dan vliegen ze bijna letterlijk door de kamer. Hier moet je mee om kunnen gaan en tegen kunnen. Slapen doen ze niet veel, ze zijn bijna de hele dag wakker. Ik vind dit karakter helemaal geweldig omdat ik overdag alleen thuis ben, sommige mensen worden er knettergek van.

Bovendien mogen Siamezen nooit alleen worden gehouden, dan zijn je ouders al zo'n €1000 aan aanschafkosten kwijt. Ik zou echt nog heel heel heel goed nadenken, een kat is geen speelgoed dat je aanschaft en dan denkt: "ach nee toch maar niet"

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Welke kat..

Bericht door Ilovesiamesecats »

Waarom open je twee onderwerpen hierover? :shock:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Cerna

Re: Welke kat..

Bericht door Cerna »

Asija schreef:Ik will een raskat hebben die speels .vriendelijk tegen mensen is .kort/halfharig haar.vacht:ale kleuren mag behalve helemaal zwarte vacht.en eentje die ook lief.schattig is en niet te zwaar.
Ik heb 3 Britten en laten die nou niet aan jouw eisen voldoen:
1. Speels: wanneer ze heel jong zijn, zijn ze speels zoals alle kittens, maar vanaf een jaar gaat het speelse gedrag over in slapen, slapen, slapen.
2. Vriendelijk tegen mensen: een Brit gaat graag haar/zijn eigen gang en is niet erg knuffelig (uitzonderingen daargelaten), dus verwacht geen schootkat
3. Lief, schattig: op z'n tijd kunnen ze heel lief zijn en ze zien er ook schattig uit, maar wanneer het de dames niet zint, zijn het net katten en kun je een haal krijgen.
4. Niet te zwaar: Britten staan juist bekend om hun zwaarlijvigheid. Ook wanneer ze nauwelijks wat eten, de kilo's vliegen er aan nadat ze gecastreerd zijn
Asija schreef:ik hou van katten zij zijn niet maar een puzzle ik vind ze erg aardig en ik heb all een leuke kat gevenonden die ik will en britse korthaar
Ik adviseer je om geen Brit te nemen, maar een knuffelkat van pluche die zijn lief, schattig, worden niet te zwaar, je kunt zelf de kleur uitzoeken, zijn altijd vriendelijk naar mensen en je kunt er zelf mee spelen.
Cerna

Re: welke kleur

Bericht door Cerna »

Leuk, 2 topics over hetzelfde onderwerp..............

Een Brit met groene ogen bestaat; ik heb er een: een black-silver tabby moet je dan hebben en dat kan in blotched, spotted of mackerel. Effen Britten hebben allemaal oranjekleurige ogen en een zwarte Brit met oranje ogen is een plaatje!

Een Brit vind je zelden in het asiel en een kitten kan als kitten heel anders op jou reageren dan wanneer hij/zij eenmaal volwassen is, dus daar kun je niets van zeggen.
En ik snap niet goed waarom de kat op een plek moet blijven zitten? Misschien toch maar die pluchekat kopen zoals ik je in het andere topic adviseerde?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: welke kleur

Bericht door Chiquita98 »

Een pluche kat. Top idee!!! Want ik vind dat je echt met de verkeerde insteek een kat aan wilt schaffen. Of je komt helemaal verkeerd over met je bedoelingen. Tuurlijk mag je voorkeuren hebben voor een bepaalde kleur, maar daar hoeven wij je toch geen advies in te geven? Ik krijg het idee dat de kat aan allerlei eisen moet gaan voldoen. Nou kan je nu al vertellen dat een kat een heerlijk eigenwijs dier is die zijn eigen gang gaat. Maar jij zegt dat je al veel van katten weet dus dan weet je hierbij dan ook dat je nooit de kat zult gaan vinden die jij wilt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Welke kat..

Bericht door BillyJean »

en hier hoeft niets meer aan te worden toegevoegd :lol:
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Welke kat..

Bericht door jojo »

Prachtige katten, in alle kleuren en maten, voor het uitzoeken: klik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: welke kleur

Bericht door castratenkoor »

Asija schreef:Maar siamezen blijven soms wel op een plek zitten
Hoe kom je aan dat zotte idee? Oosterse katten zijn juist het drukst van alle rassen. Hartstikke leuke dieren. Maar helaas voor jou - ook die blijven niet op 1 plek zitten.

Als je een rustige kat wilt heb je de grootste kans - maar zeker geen garantie - met een Brit.
Dan zou je geen kitten moeten nemen, want die zijn uiteraard druk.

Als je een dier wil wat op 1 plek is, kun je beter weer een hamster nemen, of bv een cavia. Die stop je terug in zijn kooi als je geen zin meer hebt in knuffelen of spelen.

Bij een kat werkt dat zo niet, die heeft een eigen wil en gaat zijn eigen gang. Of je zou hem in een kooi willen stoppen.......maar dat is zeker niet katvriendelijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke kat..

Bericht door castratenkoor »

Als toevoeging op Cerna haar bericht - nog een voordeel van de pluche kat - die blijven braaf op 1 plaats. Nog een wens van het andere topic.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Welke kat..

Bericht door achtpuntzes »

zou het niet beter zijn om het een en ander uit te leggen aan een 11 jarige, ipv een beetje lacherig met knuffelbeesten te komen aanzetten?

maar goed.

iedereen weet dat katten eigenlijk geen knuffeldieren zijn, maar aan de andere kant zijn ze dat natuurlijk dan ook weer wel.

maarbovenal is een kat een levend dier. en net zoals sommige mensen soms ergens geen zin in hebben, hebben katten dat ook. en net zoals mensen hebben katten hun behoeftes, en daar moet je ook rekening mee houden. en dat kan je een elfjarige best leren :)

hoe oud moet je zijn om voor een kat te kunnen zorgen. ik was 5 toen ons Dropje achter ons aan bleef lopen tijdens een boswandeling en het dier heeft 14 jaar lang tussen mijn benen geslapen s'-nachts. en overdag gingen wij onze eigen weg... (het was een part-time buitenkat)

maar goed ik dwaal af...

ik hoop dat TS (topicstarter, degeen die vraagt over welke kat) goeie info krijgt waardoor zij (neem ik aan door de naam) misschien net zo veel plezier aan een kat kan beleven als ik heb gedaan met vroeger mijn stoere kater Dropje, en nu de meiden (al bijna dames! ) Muffin, Tijgetje en Minoes heb beleefd en nu beleef :) :) :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Asija
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2012 21:42

Re: welke kleur

Bericht door Asija »

Ja,sorry maar ik heb het gelezen op hoeve hoogland en ik heb er over nagedacht dat ik er een van het asiel ga nemen
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: welke kleur

Bericht door helskinky »

Goed zo, het maakt niet uit wat voor een merk, als hij lief is maakt dat niets uit.
Mijn collega heeft twee britjes,twee broertjes en ze noemt ze al : Filistijnen, Al quiada en sloopkogels. Vanmorgen hadden ze het gordijn eraf getrokken, ze gooien grote planten om die al verzwaard zijn met stenen.
Laat je weten wat het geworden is?
Plaats reactie