onze Lola is niet helemaal in orde.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
4630michelle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 21:36

onze Lola is niet helemaal in orde.

Bericht door 4630michelle »

Hallo,
Ik hoop niet dat mijn vraag al eerder is gesteld. Mijn vriend en ik hebben sinds 2 weken, 2 kittens. De ene is 16 weken oud. De andere 11, wij maken ons lichtelijke zorgen over de jongste "Lola". Lola is een poes. Afgelopen maandag heeft zij haar laatste inenting gehad. Ze had toen al last van een dikke harde buik. De dierenarts heeft ons ontwormingspasta mee gegeven. Deze hebben wij woensdag aan haar gegeven. De ontlasting heb ik netjes de afgelopen dagen gecontroleerd. Maar vond geen wormpjes. Haar buikje is nog steeds dik en opgezwollen. Lola drinkt en eet voldoende, ze slaapt wel veel. Kunnen jullie ons misschien geruststellen. Als het niet verbeterd dan gaan we maandag terug naar de dierenarts

Bedankt alvast

Nico en Michelle
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: onze Lola is niet helemaal in orde.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
dik opgezwollen buikje.. een dierenarts die dat wel ziet en ontwormingspasta meegeeft..
denk je dat ze verhoging/koorts heeft?
weet je iets van de omgeving waar ze vandaan komt? veel katten? kleine behuizing? stress?
is haar ontlasting in orde?
kittens horen actief te zijn, te spelen en ravotten en dit is geen natuurlijk gedrag, ook niet voor zo'n kleintje..
k weet niet of je daar het hele weekeinde nog overheen moet laten gaan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: onze Lola is niet helemaal in orde.

Bericht door mittenslief »

dik hard buikje kan inderdaad van wormpjes zijn, kan je ons iets meer van haar achtergrond vertellen????
kan nl. ook nog wel meer aan de hand zijn.
is de pasta er wel helemaal in gegaan???
met kittens van die leeftijd gebruik ik altijd de tabletjes van milbamax.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9360
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze Lola is niet helemaal in orde.

Bericht door castratenkoor »

Ik begrijp die dierenarts niet. Een kitten enten wat niet in orde is, is niet verstandig. Dat kan net de genadeklap zijn. Heb ik helaas een keer ondervonden. Ik zou naar een andere dierenarts gaan en verder onderzoek laten doen. Op zich zegt het niet zoveel dat ze nu veel slaap, na een enting kunnen ze een week zich minder goed voelen.

Maar ik zou haar absoluut grondig laten onderzoeken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
4630michelle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 21:36

Re: onze Lola is niet helemaal in orde.

Bericht door 4630michelle »

Goedemorgen.
Over haar achtergrond kan ik niet heel veel verteld. We hebben haar opgehaald in het asiel. Het asiel vertelde toen we gingen kijken. Was Lola die dag net oud genoeg om mee te mogen. Haar ontlasting is goed. We hebben haar getempratuurd en die was gewoon goed. Ze heeft de hele pasta opgegeten ,zE vond het zelfs lekker. Volgens mij waren dat alle vragen die gesteld waren

Groetjes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: onze Lola is niet helemaal in orde.

Bericht door mittenslief »

kittens van die leeftijd slapen toch nog best veel, maar moeten zeker ook een paar keer per dag lekker met elkaar ravotten en de boel afbreken. als ze goed eet en drinkt en groeit zal ik persoonlijk nog niet te'
veel met haar sollen. ik kan je wel adviseren om goed haar gewicht in de gaten te houden en haar elke dag te wegen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
4630michelle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 21:36

Re: onze Lola is niet helemaal in orde.

Bericht door 4630michelle »

Bedankt, voor het advies. Ik ga der in de gaten houden en wegen

Greetz
Plaats reactie