Droogvoer afwisselen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Droogvoer afwisselen

Bericht door castratenkoor »

Blikken trek ik elke dag een ander smaakje open, dat meng ik met Carnibest rauw vlees.
Brokken heb ik altijd dezelfde staan, geschikt voor katten met aanleg voor blaasgruis.
Je hoeft niet steeds te wisselen met brokken. Als je merkt dat je kat het er goed op doet, kunt je gewoon dezelfde brokken blijven geven. Heeft de kat te harde of te zachte ontlasting, kun je wat anders probleren. Ik meng dan oud en nieuw eerst een poosje door elkaar om langzaam over te wennen.

Ik zou als ik jou was dan wel een goed merk brok nemen, geen supermarktvoer of Tompoes of Whiskas ed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: Droogvoer afwisselen

Bericht door Jade »

Bedankt voor je antwoord!
Goedkope merken zijn ook niet het plan.

Ik vroeg het me vooral af omdat ik het enkele leden heb zien schrijven, het afwisselen van brokken. Niet zozeer vanwege het jezelf vergelijken met dieren (zou ik iedere dag hetzelfde willen eten?) maar afwisseling in mogelijke sterke en zwakke punten in droogvoer - vooral wat dat voer betreft lijkt het ongeacht het merk altijd wel iets wat niet helemaal perfect is (en daar staat dan momenteel nog los van of de katten het zullen eten ;) (dat zal de keuze later nog wel beperken) en of het in de toekomst droog, een combinatie of vers zal worden)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Droogvoer afwisselen

Bericht door Dinky »

Van Adriana weet ik dat ze verschillende bakjes heeft staan met in de verschillende bakjes verschillende voer soorten (dus een soort per bakje).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie