Snabbel mauwt buiten heel hard

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door pinguin »

Deze vraag stel ik meer uit intresse want ik heb echt geen idee wat snabbel mij wil vertellen. Heb al een tijdje een net over het balkon gespannen en aan de onderkant gaas. En daar zijn de heren me erg dank baar voor. Maar het valt mij wel op dat als snabbel naar buiten gaat dit gepaard gaat met heel hard mauwen. Ik vind het lijken op een krolse kat die gedekt wil worden. Nu is dit bij snabbel onmogenlijk :grin: .
In het begin deed die het alleen maar als die net buiten was maar inmiddels doet die het op verschillende momenten. En als ik dan naar buiten ga om te kijken wat er is kan ik niks ontedekken. Ik vroeg me echt af wat zou dit kunnen betekenen?

Mekkeren naar vogels is het niet want dat maakt die een heel ander geluid.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door nellebel »

onze gijs, mijn grote angsthaas, lijkt buiten veel minder bang. hij durft niet ver de tuin in, maar is erg op zijn hoede. (anders als guusje die aan het tuigje moet want die gaat in paniek het dak op.).
viel me gisteren op dat gijs ook keihard miauwend rondloopt buiten. hij schreeuwt de hele straat bij elkaar. heb ook geen idee wat het is. de deur staat op en dus hij kan zo naar binnen, maar hij wandelt rond en schreeuw als een mallote kat. soms doet hij dit ook als wij naar buiten gaan, dan staat hij zo voor het raam te schreeuwen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Adriana »

Enzo deed het soms, luid blèren op het balkon maar nu hij met de broertjes is, doet hij het niet meer. van uilen en wolven weet ik, die roepen met name s avonds en s nachts naar overvliegende/langstrekkende soortgenoten. overtrekkende ganzen doen het ook, naar soortgenoten op de grond.
soort uitnodiging voor matching en daten, hihi..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door nellebel »

hahaha zal guusje blij mee zijn. gijs is op zoek naar een andere vrouw.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door pinguin »

Haha wel grappig dat meerdere katten dit doen. Uhm snabbel op zoek naar een poesje mag die lang zoeken :lol:

Roepen naar soort genoten dat zou zomaar kunnen. Kan het ook zijn dat Snabbel duidelijk wil maken dat dit zijn territorium is?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Adriana »

dan zul je dieper in dierengedrag moeten duiken..
van ganzen weet ik dat het een check is voor soortgenoten en het allerbelangrijkste: geschikt eten!
wolven en uilen en ook ooievaars doen het om aandacht te trekken en/of geschikte vrouwtjes te vinden. en ik weet niet of het afweer uit het territorium is, lijkt me niet want dan kunnen ze aan de gang blijven zolang ze niet weten of er een indringer is..
en daar hebben ze de geurvlaggen voor.. betekent: bezet!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door castratenkoor »

Mijn Joep doet dat ook, lustschrijen. En altijd boven op de overloop.
Mijn buren moeten af en toe wel denken dat ik een krolse poes heb.
Geurvlaggen zet hij gelukkig alleen buiten in de ren.
Daar staat hij ook wel eens te blèren, kop laag recht vooruit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Chiquita98 »

Ja balou hier doet het ook. Heb al eens gecheckt bij de buren of ze er geen last van hebben in de vroeg ochtenden. Balou doet het ook vaak als hij achter gizmo buiten aan zit en deze hard naar binnen rent. Dan blijft Balou buiten en mauwt dan hard. Alsof ie gizmo roept om aub weer naar buiten te komen. Binnen doet ie het ook.....maar dan echt op een verwende manier om even weer de aandacht te vragen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Ilone »

Nozem doet het hier, en soms Speedy.
Volgens mij puur om aandacht (want wij roepen hem dan ;) )
Wie weet ook om de rest even te zoeken, ik weet het niet.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Robijn »

Robijn kan ook heel hard, verwend en klagerig miauwen. M.n. 's avonds laat, als het donker en stil in huis is, en wij in bed liggen, en 's ochtends vroeg. Tegenwoordig laten we de deur van de slaapkamer open, want Robijn is 's nachts wakker en actief, terwijl ze overdag vnl. slaapt. Volgens ons is ze dan gewoon een beetje opgewonden. Als wij wakker zijn, ligt zij te slapen, en als wij moe worden of in bed liggen, is zij klaarwakker. Grappig beestje hoor!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door pinguin »

Grappig dat Snabbel niet de eenigste is.
Aandacht?? Het zou kunnen maar vind het wel appart om dan heel hard op het balkon te keer te gaan. Want de deur staat gewoon open.
De eerste keer dacht ik dat ik een krolse kat hoorde. Maar toen ik het bleef horen toch maar eens op het geluid af gegaan en toen bleek het snabbel te zijn. Hihihihi
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door pinguin »

Ik denk dat ik inmiddels een verklaring heb gevonden voor het harde mauwen van snabbel ;-) . Ik heb naast mij in de spauw muur een mini kolonie vleermuizen zitten en die vliegen s`avond af en aan op zoek naar voedsel.
Dus tot grote frustratie van snabbel mag die zodra het gaat schemeren niet meer naar buiten. Want wil niet nog een vleermuis in mijn eigen huis hebben.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Dinky »

Hahaha dat zou het heel goed kunnen zijn gezien zijn jagen op de vleermuis :P
Kan me voorstellen dat je niet nog een keer zo'n beest binnen wilt hebben ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Chiquita98 »

hahaha dat zou een hele goede verklaring zijn. Ik heb hier ook vleermuizen rond vliegen en Gizmo kan ook soms uren achter elkaar in de schemer/avond op hetzelfde plekje zitten en naar boven te kijken. Hij heeft er ook elk jaar wel eentje te pakken hoor. Arme vleermuis
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snabbel mauwt buiten heel hard

Bericht door Adriana »

yep en ik weet zeker dat katzels de piepjes van vleermuizen kunnen horen.
hier werden ze af+toe helemaal gek, totdat ik erachter kwam dat er vleermuizen rond de daklijsten van de flat naar vliegjes aan het jagen waren. ze piepen daarbij en de katten werden van die hoge tonen erg opgewonden.
gisteravond zat er een bosuiltje op de dakpunt te roepen (naar een vrouwtje..) en daar waren ze heel bang van...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie