staart ergens tussen gezeten

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

staart ergens tussen gezeten

Bericht door Freya13 »

Daarnet hebben we, zoals we dat op zijn Vlaams zeggen, 'de schrik van ons leven gehad': we kwamen boven (waar de katten meestal zitten) en we vonden overal bloeddruppels
Aangezien er op bloed geen naam staat, en we drie katten hebben, duurde het even voordat we ontdekt hadden wat er aan de hand was ... Suzy had een -schijnbaar kleine- wond aan de staart ... maar dat bloedde dus echt wel behoorlijk
Dus de volgende uitdaging: een gewonde kat vangen en in een transportkooitje stoppen. Zonder overdrijven: mijn hele bovenverdieping was vol met bloeddruppels. We konden gelukkig heel snel terecht bij de dierenarts. Daar bleek de wonde niet heel groot te zijn, maar toch bloedde ze behoorlijk. Daarom heeft de dierenarts beslist om ze toch in slaap te doen en enkele hechtingen aan te brengen. Door de ernst van het bloedverlies had ze hieraan binnen een paar uren kunnen doodbloeden ... je mag er niet aan denken dat zoiets gebeurd als je net gaan werken bent of er om een of andere reden enkele uren niet bent.
Thuis zijn we beginnen zoeken wat er gebeurd was, hoe ze in hemelsnaam aan zo'n wonde kon komen. Uiteindelijk vonden we de eerste bloedsporen aan een deur van de kleerkast. Dus we vermoeden dat ze met haar staart tussen de deur van de kleerkast moet gezeten hebben ... Zoiets is dus heel snel gebeurd he: even de kastdeur laten openstaan, kat kruipt in de kast en om de een of andere reden slaat de kastdeur dicht ...

Hier worden we in elk geval dubbel voorzichtig, en misschien heeft iemand anders ook iets aan ons verhaal ... kunnen we zoiets bij een andere poes misschien voorkomen ...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: staart ergens tussen gezeten

Bericht door Adriana »

kan me voorstellen dat het heel erg schrikken was en gelukkig gelijk naar je da gespurt.
is die staart zo bekneld geweest dat ie is opengebarsten?

hier heb ik een tijdje een probleem gehad dat er op lijkt: spelen met poten door de kier van openstaande deuren.. de kier van de voordeur is inmiddels over de volle lengte afgedekt en bij andere openstaande deuren zit een keg onder de onderkant van de deur zodat niemand, ook andere katzels niet, de deur kan bewegen als er eentje met zijn pootje tussen zit omdat dat zo'n leuk spelletje is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: staart ergens tussen gezeten

Bericht door Freya13 »

Adriana: is een heel terechte waarschuwing, want dat doen ze hier ook geregeld: elk aan een andere kant van de deur, en maar hengelen naar elkaars pootjes

Suzy is intussen trouwens terug thuis, vier nietjes in de staart. Ze lijkt er heel weinig last van te hebben, en tot mijn grote opluchting is ze er ook niet bang (of banger) van geworden ... we hadden een hele weg afgelegd om van haar een rustige huiskat te maken (ze was in het begin heel heel angstig) en ik was bang dat dat nu verloren werk zou blijken, maar dat valt nogal mee gelukkig
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: staart ergens tussen gezeten

Bericht door linted »

Jeetje, dat is zeker schrikken zeg. Arme Suzy :(
Adriana, een goede waarschuwing. Hier spelen ze ook met de deuren, of eigenlijk de kieren ;)
Plaats reactie