energieke dolle minuten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
corne van seters
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2012 10:17

energieke dolle minuten

Bericht door corne van seters »

een goede morgen

bij deze heb ik een vraag ik heb sinds een paar weken een kitten. het is een hartstikke lieve kat maar als ik af en toe na het werk thuis kom en ik wil op dat moment even lekker rustig gaan zitten. dan raad je het al dan begint de kat zijn dolle half uur te krijgen springen rennen over de bank langs de televisie af enzovoort enzovoort. is hier iets aan te doen of hoort dit nu momenteel bij haar leeftijd? ze is nu trouwens 5 maanden. ze heeft trouwens ook genoeg speeltjes om der eigen mee te kunnen vermaken.

alvast bedankt.

mvg corné van seters
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: energieke dolle minuten

Bericht door Freya13 »

tuurlijk is dat normaal: de kat heeft je de hele dag niet gezien, die is superblij als je thuiskomt, dus die wil graag gaan spelen: lijkt me helemaal normaal. Is toch leuk trouwens? Dat is net de reden waarom ik zo graag katten in huis heb ...
corne van seters
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2012 10:17

Re: energieke dolle minuten

Bericht door corne van seters »

ja dat klopt ook haha ik vind het ook wel leuk maar als je net zit dan is lekker fijn op schoot ook welleens lekker ;) ipv heel het huis vierkant rond rennen haha. ze had er vanmorgen ook last van maar dan heeft ze gewoon net als ik ook lekker geslapen haha
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: energieke dolle minuten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, heel normaal. En dat blijft ook wel als ze ouder wordt. Of dat is tenminste te hopen, anders wordt het maar een saai leven voor haar. ;-)

Als ik jou was zou ik dan even tijd maken om met haar te spelen.
Lekker samen zitten kan je daarna ook nog altijd.

Ik begrijp wel dat je graag wil gaan zitten na je werk, maar dat is wel het gevolg van het feit dat ze de hele dag alleen is en er niemand anders is voor haar om mee te spelen.
Als je zelf rustig wil gaan zitten als je thuiskomt en zorgen dat je kat zich echt alleen vermaakt en gelukkig blijft zonder dat jij er op dat moment mee moet spelen, moet je er een speelkameraadje voor haar bij halen.
Dan komen er 2 katten gezellig bij je liggen als je thuis komt want dan hebben ze overdag met elkaar kunnen spelen. ;-)
Of ze spelen met elkaar als ze dat moment hun gek moment hebben. In beide gevallen kan jij rustig blijven zitten en met hen spelen als je zelf zin hebt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
corne van seters
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2012 10:17

Re: energieke dolle minuten

Bericht door corne van seters »

ik zal het onthouden dank je wel voor de reacties en dan gaan we gewoon met haar spelen dan want nu ligt ze weer lekker op de leuning van de bank te slapen ;)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: energieke dolle minuten

Bericht door pinguin »

Ook met 2 katten ontkom je er niet aan ;-) Als ik een hele dag heb gewerkt ben ik ook blij dat ik thuis even kan zitten. Maar terwijl ik zit heb ik wel een hengel in mijn handen. Want mijn jongste kat wil dan ook even lekker spelen en mijn oudste wil kroelen. Maar ik vind het juist heerlijk als ik thuis zo vrolijk begroet te worden :grin:
Maar ze hebben inmiddels wel door dat ik even met ze speel dan lekker doche en ga eten en hun ook. en dan na het eten is een lange speel sessie.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: energieke dolle minuten

Bericht door pearlsofpassion »

Je hebt natuurlijk wel veel leeftijdsverschil tussen je katten. :grin:

Maar goed, ook met twee kittens moet je wel spelen. Alleen kan je dan beter kiezen wanneer je dat doet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: energieke dolle minuten

Bericht door Ilone »

Ook met 5 katten moet je ze eerst even vermaken als je thuis komt ;)
En met name dmv eten haha maar dat is misschien hier anders als bij een ander.
Het is inderdaad heel normaal gedrag, 5 maanden is nog maar een dreumes/kleutertje.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: energieke dolle minuten

Bericht door pearlsofpassion »

Oh ja, eten willen ze hier ook meteen. Maar dat is omdat ze dat zo gewend zijn.
Kan het ook anders leren natuurlijk...

Maar spelen komt meestal later. Tegen dat het donker wordt... ;-)
Dan gaan Luis en Cuzco meestal eerst al spelen met elkaar en erna komt Luis flemen aan de speelgoedkast en heel zielig klagen. :-)

En als ik dan ga slapen moet natuurlijk nog een keer het hele huis afgebroken worden met hun twee :roll:
De knispertunnel en een grote doos die ik geplaatst heb om mee te spelen, maken ook veel lawaai. Dus dat helpt niet erg. :lol:
Ach, als ze zich maar amuseren. Maar om die reden gaat hier meestal wel de slaapkamerdeur dicht. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie