Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door BillyJean »

Vanmiddag belde de DA: van Bowie waren de biopten onderzocht. Ze zien een ontsteking met doodgaand weefsel en pus en ontstekingen van de bloedvatwanden. Alles wijst richting Fip, al blijft dit een moeilijke diagnose. Nu gaat de patholoog nog een kleuring op het weefsel doen, waarbij er misschien nog meer duidelijkheid komt.

Maar het is bekend, dat Fip pas na autoptie kan worden vastgesteld, tenminste, dat is wat ik lees op het www.

de berichtgeving wordt er dus niet beter op. Ik ga dit weekeind eens lezen wat ik kan vinden endan hoop ik eind volgende week meer te weten.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door mittenslief »

phhhh sucses ermee, hopelijk geen FIP maar het lijkt er inderdaad. erg op, hier ook 1 verloren aan de natte vorm
het is echt een klere ziekte, hoe doet Bowie het verder dan?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door BillyJean »

Bosnië doet het verder goed, maar het is een bijzondere kat. Je hebt geen gezelligheid van haar. billyJean is waarschijnlijk ook overleden aan een variant van Fip, zij was in 2 weken weg, triest..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door patiani-guusje »

Jeetje Elly, dat gaat je niet in je koude kleren zitten, dit is niet wat je wilt horen :-( Hoop heel erg dat het geen fip is... Ik leef met je mee, weet wat die onzekerheid en spanning met je doen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Bowie!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door jennli »

Bah Elly wat een naar nieuws!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Robijn »

Heel veel sterkte, Elly..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Adriana »

k heb even voor je zitten zoeken, ook op het forum.
k weet niet hoe ver je inmiddels zelf bent met alle info.
het is voor 98% mogelijk fip via bloedonderzoek vast te stellen - goegel op vetmed duitsland en kijk even hier op het forum want ik heb het al vaker gepost en toegelicht met alle links.
het is dus niet zo, zoals nog steeds veel dierenartsen roepen, dat het alleen bij autopsie na overlijden kan worden vastgesteld..
kwam ook nog informatie van die zelfde laboratoriumgroep over fip tegen, hierbij de link naarde pdf-file http://www.idexx.nl/diergezondheid/educ ... f/1108.pdf
waarbij dus ook de betreffende links en adressen staan, missch ook goeie info voor je dierenarts..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door BillyJean »

Hoi Adriana. Bedankt voor je info. Er is inderdaad al bloed afgenomen en het biopt is nu ingekleurd. Als ik in de zoekfunctie op dit forum FIP intoets, komt er bijna niets uit. Ik ben een weekeind weggeweest om te fotograferen op het wad, maar ik ga nu wat meer info zoeken.
Maar de moed is al wel weggezakt, en het zal een kwestie van rekken zijn, maar hoe lang gun ik dit haar als ik zie, hoe ze nu de hele dag maar ligt te kijken en niet beweegt. Want het heupprobleem is er natuurlijk ook nog. Ik zie een katje met pijn, angstig, die niet naar mij komt want ik deel de pillen uit, heel sneu, ze kruipt steeds vaker weg als ze mij ziet. Het is heel verdrietig gewoon, niet goed.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Adriana »

wat je ook nog kunt doen is wat ontzuurde vit c geven, halve speldenknop en twee maal in een etmaal. dat helpt het immuunsysteem...
maar als ik je berichten goed lees dan heeft Bowie een heleboel fabricagefouten en zijn de vooruitzichten niet bijster goed.. genezing kun je vergeten en de situatie zal eerder verslechteren dan verbeteren en dan komt het aan op de kwaliteit van leven van Bowie en dat is een heel erg lastige en verdrietige situatie.
en misschien is dit kort door de bocht maar als er inderd fip wordt geconstateerd (kijk uit met da's die dat laagvliegend roepen..) en je telt daarbij het achterhand-probleem op... oei..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door BillyJean »

Bowie is inderdaad een knutselkat. Van de 30 voorouders staat op de stamboom dat er 18 experimenten zijn. En alleen maar om de kleur te krijgen waarmee fokkers willen showen. Met dit droeve resultaat.
Als ik over Fip lees, en het pathologierapport, dan kan het bijna niet anders zijn, dan dat dit de droge variant is, bizar, BillyJean had de natte variant

Ik vind het gewoon sneu, maar zal ervoor zorgen dat ze niet onnodig pijn heeft. het leven moet ook nog leuk voor haar zijn, en anders moet ik een moeilijk besluit gaan nemen. Ik wacht dit weekeind af, of er nog een optie open is voor haar met medicatie.
Want ik vind, dat een kat geen leven heeft als ze de wereld alleen vanuit haar mandje kan bekijken en verder niet kan-wil bewegen. Dat is voor een jonge kat, ze is tenslotte maar 4, helemaal niets.

Adriana, ik stel je meedenken en antwoorden zeer op prijs, dat wil ik je even laten weten
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Adriana »

k maakte me intussen zorgen en dacht: ik haal het bericht maar weer weg maar gelukkig..
dit is dus het trieste resultaat van fokkers en van dieren'liefhebbers' die een aparte kleur willen en daarvoor willen betalen..
k denk dat je het goed op rij hebt en de basisvraag is waar je Bowie een plezier mee doet...
en ik kan me goed voorstellen dat je er verdriet van hebt als je zo'n pluizebol ziekig ziet liggen en moeizaam bewegen en pijn hebben en beroerd zijn.. en dan zonder vooruitzichten op verbetering..
k voel met je mee ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door BillyJean »

Ben jij mal, Adriana, jouw posts zijn altijd waardevol en staan vol goede informatie. Ik kan daar echt wat mee! dank je, ook namens mijn knutselpoesje ( wel lief woordje voor mijn meissie)
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door jennli »

Wat een verdriet. Ik leef zo met je mee. Sterkte hoor Elly! Hoop dat ze op de een of andere manier nog geholpen kan worden.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Chiquita98 »

Jemig Elly! Ik had nog goede hoop dat het helemaal goed zou komen met Bowie. Had dit bericht gemist. Bah wat sta jij nu voor een moeilijk dilemma zeg. Het gaat erom of Bowie nog kan genieten van het leven. Heel moeilijk. Sterkte!!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door BillyJean »

Bedankt voor jullie berichtjes. Het ene moment kan ik er goed mee omgaan, en ook nuchter bedenken dat ik moet doen wat voor Bowie het beste is, maar ook kunnen opeens de tranen komen als ze - zoals gisteravond- naar mij toekomt en spinnend op de leuning van de bank ligt.
De AB kuur is af, dus dat hoeft gelukkig niet meer in het bekkie, en nu maar wachten tot vrijdag/ maandag of er nog nieuws is.
En dan weer afwegen: stel ik haar weer bloot aan onderzoek of doe ik het met de info die ik nu tot mijn beschikking heb. Ieder stress-moment is voor Bowie ook slecht.

Ik lees overal dat Fip o.a. wordt geaktiveerd door stress, dus wat dat betreft is het mij niet vreemd dat ze het heeft ontwikkeld. Ze is zo angstig, ze had nooit naar dekkaters gebracht mogen worden, daar heeft ze echt een klap van gehad, en dan nog de verhuizing naar ons.... dat is allemaal niet goed geweest voor haar.

Maar nu zit ze aan mijn voeten zich te wassen...het is mijn lieve bange knutselmeissie
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie