Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Chiquita98 »

Dat komt wel even hard aan zeg. Arme Bowie en jemig hoe ga je je daar nu op voorbereiden zeg. Wat vreselijk moeilijk. Heel veel sterkte
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door castratenkoor »

Vreselijk. Sterkte. Ik hoop dat jullie nog wat mooie tijd is gegund.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door mittenslief »

Goh Elly, je wilt zulke dingen altijd uitstellen maar helaas komt de verschrikkelijke dag steeds dichterbij.
Knuffs voor Bowie en heel veel sterkte de komende tijd en geniet elke minuut van haar
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Catfish »

Wat vreselijk Elly..... Ook ik hoop dat jullie nog een tijdje van elkaar kunnen genieten.
Heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door kansarmedieren »

hallo Elly, ik heb ook een kat gehad die lever problemen heeft gehad, ik heb toen dieetvoer van Hills L/D gegeven die de lever ontzien. Het is een voer die zo samen gesteld is dat de lever niet veel hoeft te doen. Misschien is dat een optie om Bowie nog een poos bij je te houden.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door BillyJean »

Hoi Kansarmedieren...
lief dat je meedenkt, maar bij Bowie zijn het geen problemen met de lever, maar de FIP die de lever aantast. Het is misschien een kwestie van een paar weken, het zal niet veel meer uitmaken. Voor nu verwen ik haar zoveel mogelijk met alles wat ze lekker vindt ( en ze heeft een goede smaak, rosbief vindt ze heerlijk...) Ze moet al speciaal voer om de darmen te ontzien ( omdat die ook tumoren bevat) .
Ik laat haar lekker liggen op haar eigen plekje op tafel en ga verder niet meer knutselen met haar.
Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door kansarmedieren »

Je hebt gelijk soms is lekker verwennen en niet meer dingen veranderen het beste. Geniet lekker van hem ik hoop dat het nog een poos goed gaat, veel sterkte. Het is en blijft zo verdrietig je ziet het aankomen maar je kan niets doen. heb het zelf ook al te vaak mee gemaakt maar dat krijg je als je oude en zieke katten opvangt.

Groetjes Dia
kattenmama113
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 02:28

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door kattenmama113 »

Oh wat vreselijk voor je zeg. Ik hoop dat ze zonder veel pijn nog een tijd bij je kan zijn. Sterkte.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door eveline1982 »

Wat sneu. Sterkte ermee en hoop dat jullie nog even goed kunnen genieten van de tijd die jullie nog bij elkaar kunnen zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door nellebel »

ach elly wat een verschrikkelijk bericht. maar wat fijn dat je bowie nog een heerlijke tijd probeert te geven en dat ze die ook bij jouw heeft gehad. ze bloeide helemaal op bij jullie en dat het dan zo moet eindigen. Arm ding, maar ik hoor wel dat je erg oplet dat ze geen pijn gaat hebben en dat je er nog alles uithaald wat haalbaar is voor haar.
ik heb onze flippie de laatste dagen ook alles gegeven wat god verboden heeft maar wat ze zelf onnoemelijk lekker vond. grote porties slagroom gingen erin. lieve bowie, laat je nog lekker verwennen en kroelen voordat je naar de regenboog gaat. en laat het vrouwtje ook nog even leker van jou genieten. lekker knabbelen aan derosbief, meid je hebt goede smaak.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door jennli »

Elly, kippenvel. Afschuwelijk zeg! Fijn dat je haar nog even lekker verwent. Extra kopje van het viertal hier voor Bowie en Fayline
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Ms Maaike »

Wat verschrikkelijk nieuws voor je Elly... Het gevoel van die machteloosheid... Heel veel sterkte de komende tijd, verwen Bowie maar dat het een lieve lust is. :smile:
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Catfish »

Verwen Bowie lekker, en een dikke knuffel van mij en de jongens voor jou en Bowie!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Michèle
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2012 14:21

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Michèle »

Hallo, sedert een maand heb ik ook een katje bij (doolde langs de straten) een superlief en aanhankelijk katje! Hij heeft slechts 1 oogje blijkbaar is hij die kwijtgeraakt door de niesziekte! Twee weken geleden heb ik onze Jack doen inenten. Dat hij veilig was voor de niesziekte, enz...
Maandag moest hij wat overgeven en ik zag er geen kwaad in aangezien katten nu en dan eens overgeven. Maar hij was ook redelijk futloos! Ik ben er maandagavond mee naar de dierenarts geweest en die bemerkte dat zijn buik redelijk dik zat! Hij was er niet gerust in en trok bloed en buikvocht!
Een dag later kreeg ik bericht dat hij de ziekte fip had! Had daar dus nog nooit van gehoord!
En nu breekt mijn hart omdat ik er niets meer kan aandoen! Zijn buikje zwelt iedere dag op maar de DA zegt dat ik best nog wat wacht om al het vocht te laten uittrekken aangezien hij nog redelijk goed is!
Ik zie hem zo graag en ik wil hem niet kwijt!
Het is een echte ROTZIEKTE!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bowie: Fip of niet? verder onderzoek.

Bericht door Adriana »

welkom op het form!
begrijp ik dat hij natte fip heeft (geel, draden trekkend vocht..)
....... en dat de dierenarts zegt: 'dat ik best nog wel wat kan wachten...?'
bel je dierenarts even en vraag naar de kwaliteit van leven van je lieve kater éénoogje en naar de complicaties... en vraag ook wanneer je ziet dat hij gaat lijden aan pijn of andere nare dingen,
want dat mag je hem, hoe dol je ook op hem bent, toch liever niet aandoen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie