Jonge kater (anderhalf jaar) hinkt met voorpootje

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Henkules
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2012 16:11

Jonge kater (anderhalf jaar) hinkt met voorpootje

Bericht door Henkules »

Hoi,

mijn kater (Sjefke) kwam zondag thuis met een hinkend linker voorpootje en verdroeg er geen contact mee. Schouder en elleboog waren het probleem niet, maar hij liet het voetje niet aanraken. We hebben het even aangekeken, en maandag avond leek het weer helemaal in orde. Hij liep er op en zag er gezond uit. Dinsdag is hij de hele dag op pad geweest (hele dag niet gezien dus).

Vanmorgen (woensdag ochtend) kwam hij helaas weer thuis met precies dezelfde hink. Het pootje ziet er precies hetzelfde uit als de ander, hij kan het pootje gewoon bewegen (ik heb het hem zien doen) en het pootje is niet dikker of zo. Toch gebruikt hij het totaal niet bij het lopen en loopt hij dus op 3 poten (2x achter + rechts voor). Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik zou niet graag voor niks naar de dierenarts gaan als hij morgen weer beter kan zijn...

Hoewel het een erg energiek beest is (ook nu!) houd ik hem nu in ieder geval maar eens binnen.

Klinkt dit probleem herkenbaar?

Groeten,

Henk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jonge kater (anderhalf jaar) hinkt met voorpootje

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
zoals je weet zijn wij geen dierenarts, zien het dier niet en zijn ook niet helderziend.. we weten dus ook niet wat er gebeurd kan zijn..

ik weet niet wat je bedoeld met herkenbaar.. een katzel dat op drie poten loopt en zijn ene voorpoot helemaal niet gebruikt is niet in orde!
voor niks naar de dierenarts is het risico dat jij loopt en als je niet naar een dierenarts gaat dan loop je het risico dat je kater wel een breuk heeft of iets anders dat niet in orde is (glas in zijn pootje of een splinter of spijkertje oid).. en misschien ben je dan verder van huis.
bovendien kan het gaan ontsteken of in geval van soort van breuk verkeerd aan elkaar groeien of tig andere varianten..

ik zou zeggen: rapido naar je dierenarts en goed naar dat pootje laten kijken en gelukkig houd je hem al binnen om te zien hoe het zich ontwikkelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie