vlooienmiddel opgelikt.

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door chillie »

hey..

Ik heb Kibba net een pipetje in haar nek gegeven, maar toch kon ze er nog bij. Ze trok wel meteen een vieze bek en daarna heeft ze niet meer gelikt, maar ik vraag me af of dit kwaad kan. Staat wel dat het een bittere smaak heeft en voor speekselen kan zorgen en zo, maar maak mij toch een beetje zorgen.
paasnini

Re: vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door paasnini »

Nee het is niet giftig.
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door chillie »

thanx gelukkig maar heb me de hele avond zorgen gemaakt. Ze was trouwens 3 weken terug ontvlooit door de vorige eigenaar, had er alsnog 3 te pakken die eraf vielen. Ga vanavond maar even goed stofzuigen en zo denk. Bedankt voor het antwoorden, groetjes.
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door chillie »

Heb nu voor alle zekerheid maar gespoten overal, katten mee naar buiten in het mandje. is nu andelhalf uur geleden. heb alle ramen opengegooid en even gewacht met de katjes weer los te laten.

aben alleen een beetje bang nu dat ze ziek worden. staat niks duidelijks op de bus over katten, alleen dat je het niet direct op ze mag spuiten (wat me logisch lijkt).

Weet iemand of dit spul vervliegt of dat ik moet dweilen ofzo. Ben echt zo bang dat ze het binnenkrijgen alsnog. Het was alleen in de gang nog een beetje nat, maar daar komen ze toch niet.

staat alleen hoe ik het moet gebruiken en de gevaren, maar niks over binnenkrijgen of zo. Oke ze likken niet aan de grond, maar toch het blijft gif en ik had het liever niet gebruikt als het niet echt nodig was.

wou trouwens ook nog aan de DA vragen, maar we waren te laat.

was trouwens van bolvo
paasnini

Re: vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door paasnini »

Nee het is niet de bedoeling dat je het daarna weer schoonmaakt. Goed laten luchten daarna is het belangrijkste.
Ik snap je bezorgdheid hoor, de katten boffen met zulk zorgzaam personeel.
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door chillie »

dank je :), en alles is goed gegaan gelukkig. Volgende keer haal ik alle anti vlooi spulletjes gewoon bij de dierenarts, scheelt een hoop zorgen.
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door chillie »

zal nu toch wel weer kunnen stofzuigen en dweilen en zo, ben echt een leek qua vlooienmiddels en zo.

groetjes, chillie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: vlooienmiddel opgelikt.

Bericht door Peet »

Herkenbaar. Ik heb er pas de da voor gebeld. Ik had ze ook een pipet gegeven voor vlooien en aanverwante rotbeestjes. Maar té ver naar achteren. (even niet in de gaten dat katten heel lenig zijn)
Begon Dodge er ook aan te likken, wij ongerust. Maar het is inderdaad niet giftig begreep ik.
Wij gerust gesteld!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie