Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Anonymous

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Anonymous »

Dit kost echt teveel tijd, waarom lijkt het of u denkt dat ik dat niet allemaal allang weet? U hebt mij tot nu toe - het verhaal over het zetmeelgehalte in RC Indoor daargelaten - niets nieuws vertelt.

U beledigt me met uw suggestie dat ik zó onwetend ben!
Cerna

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Cerna »

Je mag wel jij zeggen. Zo deftig ben ik niet.

Weet je, je beticht ons ervan dat we onvriendelijk overkomen maar wanneer er één is die onvriendelijk overkomt dan ben je het zelf wel.
Wanneer je dan zo wetend bent, weet dan ook wat je je kat aandoet door haar open te laten.
En verder laat ik het rusten, zoek het allemaal lekker zelf uit want je weet het toch allemaal zo goed?

Oh ja, en wanneer je alles al weet over de Brittenwereld dan zou je ook moeten weten dat het ras geen Britse Korthaar is, maar Brits Korthaar!
Alleen mensen die geen raszuivere Brit hebben (zoals die zogenaamde fokkers op Marktplaats) zeggen Britse.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Adriana »

Indien u mij nog wil informeren over wat een verstandigere keuze zou zijn dan RC Indoor, dan hoor ik dat graag van u.
hihi, lees mijn eerste bericht nog eens rustig door. ...
daar staan al drie merken genoemd (met nog wat door u te maken huiswerk) met een veel lager zetmeel- en ook methioninegehalte..
en misschien ideetje: lees eens wat van onze voedingstopics door om erachter te komen welke factoren belangrijk zijn bij voeding voor katzels!
en missch via de zoekfunctie ook nog wat over de poezenpil en ernstig verhoogd risico op melkkliertumoren en andere oncologische ongein (sorry, ongevraagd..!)
en verder geen zin in uw gekissebis.. ;-) en doei!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anonymous

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Anonymous »

Ik wil helemaal niet kissebissen, maar kijkt u nou eens voor één moment vanuit mij oogpunt.

Ik begrijp dat een deel van u fokt, u bent dan toch ooit ook begonnen? Waarom er dan zo gebrand op zijn iedereen daar van te weerhouden? En de manier waarop... Ja als u echt niet begrijpt dat dat heel erg naar en kleinerend overkomt moet ik me daar maar bij neerleggen.

Ik heb een raszuivere brit, en ik zeg inderdaad britse korthaar. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat soort kleinigheden het vermogen een goede kattenverzorger te zijn.

Echt, ik snap dat u vind dat ik 'kissebis' maar u weet met elkaar zóveel over katten. Waarom dan zo vijandig tegen mensen die misschien wel wat minder weten?

Ten slotte: ik heb dit topic geopend omdat ik specifiek wilde weten of ik op volwassen voer over moest of niet, dat kon ik namelijk niet op het forum vinden. Over voeding in z'n algemeenheid is natuurlijk ruim voldoende te vinden.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door BillyJean »

Het is toch echt een Brits korthaar, geen britse korthaar. U zegt toch ook Volkswagen ipv volkse wagen??
Verder denk ik dat hier weinig fokkers zitten.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Cerna

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Cerna »

BillyJean schreef:Het is toch echt een Brits korthaar, geen britse korthaar. U zegt toch ook Volkswagen ipv volkse wagen??
Goeie! Moet ik onthouden :lol:
Verder denk ik dat hier weinig fokkers zitten.
Volgens mij niemand. Soms een oepsnestje van een nieuwkomer, maar dat is het wel
Waarom er dan zo gebrand op zijn iedereen daar van te weerhouden? En de manier waarop... Ja als u echt niet begrijpt dat dat heel erg naar en kleinerend overkomt moet ik me daar maar bij neerleggen.
Ik wil niemand ervan weerhouden om een nestje te fokken met een raskat want dan zou ik hypocriet zijn, heb zelf immers ook raskatten van fokkers. Ik wilde je alleen maar waarschuwen dat het op dit moment niet de tijd is om te beginnen met fokken omdat zelfs de ervaren fokkers moeite hebben om hun kittens kwijt te raken. Plus dat het een kostbare zaak is als beginnende fokker.
Het was dus bedoeld als waarschuwing, niet om denigrerend te zijn.
Echt, ik snap dat u vindt dat ik 'kissebis' maar u weet met elkaar zóveel over katten. Waarom dan zo vijandig tegen mensen die misschien wel wat minder weten?
Nu zeg jezelf dat je wat minder weet van katten terwijl je in je reactie op mijn bericht juist deed voorkomen alsof je alle wijsheid in pacht hebt. Misschien is het dan ook goed om eens iets van mensen aan te nemen?
Ten slotte: ik heb dit topic geopend omdat ik specifiek wilde weten of ik op volwassen voer over moest of niet, dat kon ik namelijk niet op het forum vinden. Over voeding in z'n algemeenheid is natuurlijk ruim voldoende te vinden.
Daar hebben we je antwoord op gegeven. Een tabbybrit is met 3 kilo behoorlijk zwaar (onze Noa woog toen ze 3 was pas 3,5 kilo) en daarom is het verstandig om over te gaan op volwassen voer wil ze niet eindigen als theemuts.
En wat je dan kiest, is aan jou. Ik heb geen problemen met Royal Canin, anderen wel. Dus daarin kunnen we je alleen maar adviseren.
En wanneer je bij RC blijft, zou ik een paar 400 grams zakjes kopen en kijken welk smaakje het lekkerst gevonden wordt want zoveel verschil qua ingrediënten is er niet.
Voor oma heb je trouwens ook Indoor +7 of een ander seniorvoer voor 12+-katten, maar daar weet ik zo snel de naam niet van.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Adriana »

Nogmaals, (ook) u hebt geen enkel inzicht in mijn situatie.

Bemoeit u zich alstublieft met uw eigen zaken, ik stel een vraag over VOER.

Het komt bijzonder onvriendelijk over dat u en velen op dit forum met u lukraak ongevraagd en in dit geval ongewenst advies uitdeelt over het fokken van katten. Als ik daarvoor zou kiezen - en ik denk eigenlijk iedereen die daarvoor kiest - dan zou ik zeker advies inwinnen bij ervaringsdeskundigen. Maakt u zich alstublieft niet druk.
gaandeweg, op basis van jouw vragen voor jouw situatie en die van je moeder begin ik aardig inzicht te krijgen in jullie situatie.. :
hoogstwaarschijnlijk drie open poezen die jullie raskittens ('britse' korthaar) noemen,
op zoek naar een goedkopere dierenarts,
'kun je valeriaan door het eten doen?'
stinkende ontlasting en kittens die overal en nergens in huis poepen.. enzovoorts

het lijkt mij dat jullie nog weinig kennis hebben over de technische verzorging van katzels, (laat staan dat je de kennis hebt om nesten raskatten te fokken..)
het forum met al zijn informatie en meedenkers kan je bij de verzorging tot grote steun zijn. lees je goed in in de diverse topics.. over nesten en fokken is op het forum weinig info en ook weinig ervaring. en kijk even bij de tekst over de uitgangspunten voor dit forum..

een goedkopere dierenarts is niet per sé de beste dierenarts, dus nog eens over nadenken..

kittens die overal en nergens in huis poepen, zijn niet zindelijk gemaakt door de moederpoes en komen niet van een erkende fokker.

ik vermoed ook dat jullie kittens, die je raszuiver noemt, geen stamboom en de nodige certificaten hebben.
laat staan dat de (voor)ouders zijn getest voor een aantal, helaas ook bij britjes regelmatig voorkomende erfelijke ziektes.
voor nakomelingen daarvan kun je geen grote bedragen vragen, bovendien kost een dekkater ook geld.

als reacties niet in je straatje passen, ga je blaffen. terwijl ik nergens een echt onvriendelijke reactie zie, iedereen doet zijn stinkende best mee te denken en je vrij snel te antwoorden.
dat je sommige antwoorden/reacties onvriendelijk vindt is iets van jouw beleving. ik vind jouw reacties ook niet prettig maar stoor me daar verder niet aan..

er zit een wereld van ervaring en kennis op het forum en ik denk en hoop dat je van ons nog heel veel zal leren!
;-)
wij gaan voor het welzijn van katzels, dat staat bij ons op de eerste plaats en ik hoop dat dit bij jou en je moeder ook het geval is! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door BillyJean »

Ik heb altijd wel bewondering voor de tijd die een aantal forummers hierin steken. En ook de tijd die ze nemen in het geven van lange antwoorden welke goed onderbouwd zijn, terwijl er dan direct een negatieve reactie van de vragenstelster op komt.
Jammer dat dit niet altijd wordt gewaardeerd, want de kritiek is altijd opbouwend bedoeld en zet je aan het denken.Probeer vooral te onthouden dat juist de trouwe antwoorders er heel veel tijd, energie en goede raad insteken. Ook al bevalt het antwoord niet altijd.

Mijn volwassen Britten zijn 3.8 en 4.6 kilo. Zorg dat ze niet te dik worden, is niet gezond
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Babs 1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2012 15:10

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Babs 1 »

:smile: Ik heb al jaren Britten gehad en heb nog eentje ( lilac point ), ik gebruik al jaren RC korrels, nog nooit last gehad van kwaaltjes bij de poezels .
Ik geef RC kitten36 tot een leeftijd van 3 jaar, dat de oudere katten dan ook eens een graantje meepikken ;-) dat heeft geen enkele invloed op hun gezondheid ( ik spreek wel van gezonde katjes die geen nierproblemen hebben ).
Een dikke knuffel nog aan je lieve Britje !!!!!
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Sura »

Ik wil ook nog even advies geven over het voer. Wij hebben ook een brit gehad en op de duur rees bij mij de vraag of ik onze brit indoor of brits korthaar voer van RC moest geven. Onze brit kwam ook nooit buiten. Ik heb toen met RC gebeld en zij adviseerden mij op brits korthaar voer over te gaan. Dit omdat britten niet altijd goed kauwen en de brits korthaar brokjes hierop zijn afgestemd. Ook zitten er bepaalde stoffen in die bepaalde ziektes etc. voor komen. Kortom het is helemaal afgestemd op de brits korthaar!
Cerna

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Cerna »

Mijn katten hebben het geprobeerd (hele grote rondje brokjes), maar lusten het niet en dan kan ik wel zeggen: eten! het is goed voor je, maar ze draaien hun brede Brittenkonten naar je toe en gaan in staking. Dus dan geef ik ze toch liever brokjes die ze wel lusten want een vastende Brit is bepaald ongezond.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Britse Korthaar: over op indoor of door op kitten?

Bericht door Brittenbolletje »

Er zit dus nu wel een fokker op het forum. Ik heb zelf 3 open poezen en een open kater rond lopen. Ik zelf geef eigenlijk weinig tot geen kittenvoer voor katten die ik aanschaf. Ik geef ze hier in huis porta21 brokken en voor degene die het willen eten kvv vlees.

kittens speen ik af op vlees maar leer ze ook wel brokken eten soms dus rc soms proplan maar meestal dus porta21. of je dus overmoet op indoor kan je doen. ik zag op een vorige pagina ook al tips staan over andere merk brokken misschien is dat ook een idee
Plaats reactie