Kater in het pension geweest.

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephanieg
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2011 09:47
Locatie: tholen
Contacteer:

Kater in het pension geweest.

Bericht door Stephanieg »

Hallo allemaal,

Onze kater Sven van 10 maanden heeft afgelopen week in een pension gezeten daar wij op vakantie waren.
Echter nu hij thuis is is hij heel erg moe, hij slaapt constant en heeft geen fut om eens lekker te spelen.. hij eet en drinkt wel gewoon goed. heeft iemand hier nog ervaringen mee?

Groetjes Stephanie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kater in het pension geweest.

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

heeft je kat in een ruimte tussen andere katten gezeten, of in een eigen ruimte?

een plotselinge nieuwe, andere omgeving, eventueel met onbekende andere katten geeft nou eenmaal stress, en kost dus behoorlijk energie. alles moet in de gaten gehouden worden, want is onbekend, en dus mogelijk een bedreiging.

ik ben zelf vaste oppas voor de kat van mijn ouders, en hoewel de omgeving en mijn andere katten inmiddels niet meer nieuw voor de kat van mijn ouders is, heeft die hetzelfde als die weer thuiskomt, ontzettend moe, en veel slapen.

op zich is het dus wel enigszins normaal. maar weet wel waar je je kat onderbrengt tijdens je vakantie, want veel lezen hieer leerde mij dat er een groot kwalitatief verschil zit tussen de diverse pensions. veel ziekten worden daar opgelopen, zie verschillende topics alhier.

moe zijn is dus normaal na zo'n "avontuur" maar extra in de gaten houden kan natuurlijk ook geen kwaad.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Stephanieg
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2011 09:47
Locatie: tholen
Contacteer:

Re: Kater in het pension geweest.

Bericht door Stephanieg »

hallo,

bedankt voor je reactie! hij heeft in een pension in een ruimte samen met andere katten gezeten. dit omdat er bij ons in de buurt niet veel pensions zijn en ik was al aardig laat met reserveren dus had helaas niet zo veel keuze meer. ( voor mij een leermoment om er de volgende keer zo vroeg mogelijk bij te zijn natuurlijk om het beste voor Sven te regelen).

hij is wel goed geent maar ik houd hem zeker goed in de gaten in zijn gedrag etc. voor het geval hij misschien wel wat opgelopen heeft.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kater in het pension geweest.

Bericht door lidewij020 »

Hou hem maar even goed in de gaten. Het is een goed teken dat hij goed eet en drinkt. Controleer ook of hij goed poept en plast. Je kunt hem wegen om zijn gewicht in de gaten te houden. Je kunt hem ook temperaturen als hij het toelaat. Het kan best dat hij een griepje heeft opgelopen. Heb je hem nog recent ontwormd?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie