huid probleem

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
esme
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2012 18:42

huid probleem

Bericht door esme »

Hallo allemaal,
Ik heb een devon rex poesje van 6 jaar, 4 jaar geleden hebben we haar een nestje laten krijgen, omdat de bevalling heel moeilijk ging moest ze een keizersnede ondergaan we hebben toen gelijk haar baarmoeder laten verwijderen.
Na de bevalling heeft ze een huidprobleem/allergie gekregen.

De da dacht eerst dat het door de hormoonsverandering kwam, daar kreeg ze medicijnen voor wat uiteindelijk niet hielp.
Daarna dacht ze aan voedselallergie, alle hypo allergeen brokken geprobeerd, want ze verdroeg de brokken niet goed (spuugde ze na een aantal uur weer uit). Ze doet het nu gelukkig goed op de trovet rabbit. Alleen haar huid geeft geen verbetering, ze bijt/likt haar buik en pootjes helemaal stuk.

Ze is ook nog naar de dermatoloog in Oisterwyk geweest die constateerde dat ze een gist probleem had. Daar heeft ze een aantal maanden medicijnen voor gehad, heeft alleen niet geholpen.

Nu zijn we begonnen met prednison, ik weet dat het niet goed is voor d'r, maar altijd jeuk en je hele huid kapot is ook geen leven. Alleen op de prednison doet ze het ook niet goed en krijgt ze iedere 2 weken een antibiotica spuit erbij, daar reageert ze nu goed op, ze is nu eindelijk bijna wond vrij.
Over een aantal weken wil de da atopica gaan proberen, als dat niet werkt dan blijft ze op de prednison en antibiotica levens lang.

Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met antibiotica als je die de rest van je leven moet krijgen.
Mijn da heeft het nog niet in haar praktijk meegemaakt met een kat die zo'n huidprobleem heeft en nergens goed opreageert.
paasnini

Re: huid probleem

Bericht door paasnini »

Er zijn twee dingen waar ik aan moet denken. 1 is het wasmiddel wat je gebruikt er zijn katten die daar allergisch voor zijn, al geprobeerd?
Ik heb van mijn dierenarts (die naast dierenarts ook afgestudeerd homeopaat is) het advies gekregen om te starten met de kinderdosering allerfree van de drogist (overigens wel voor een andere allergie maar dat maakt volgens hem niet uit ook voor planten en bijvoorbeeld vlooienallergie te gebruiken, hij heeft er al successen mee geboekt).

Heb je ook al KVV geprobeerd? Want bij een gistprobleem lijken mij brokken niet ideaal.

het lijkt mij heel naar en vervelend om zo machteloos te moeten zijn.
esme
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2012 18:42

Re: huid probleem

Bericht door esme »

Dank je voor je reactie, dat van die wasmiddel heb ik nog niet geprobeerd, ga dat zeker even veranderen.
We hebben met haar al geprobeerd vers te laten eten maar ze eet het echt niet, de rexjes bij ons eten alleen brokken voor de rest willen ze niks anders. Aan de ene kant makkelijk aan de andere kant als ze iets mankeren en ze moeten aansterken heel vervelend als niks anders willen eten.
Van die allerfree zal ik met de da even overleggen, misschien kunnen we dat eerst proberen ipv. atopica.
paasnini

Re: huid probleem

Bericht door paasnini »

Dat is inderdaad lastig dat ze niets anders willen dan brokken.
Ik zou vwb wasmiddel voor Neutral gaan en geen wasverzachter gebruiken.
Aliek
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012 12:52

Re: huid probleem

Bericht door Aliek »

Hallo paasnini,

Wil je hier even laten weten wat je ervaringen zijn met allerfre? Ik heb ook een kat met huidproblemen nu al ruim een jaar op de prednoral maar ben daar 2 weken geleden mee gestopt, Het arme beest vergaat nu alweer een paar dagen van de jeuk.
DA heeft atopica voorgesteld maar ik weet niet of dat nou zo veel beter zal zijn dan prednoral. Ik hoor het graag!
esme
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2012 18:42

Re: huid probleem

Bericht door esme »

Atopica werkt niet bij iedere kat en heeft ook een aantal dagen tot weken nodig om aan te slaan.
Ik heb het met de da erover gehad en ze vindt het nu eerst belangrijk dat haar huid helemaal goed geneest en dan gaan we het proberen, zal het wel laten weten wat de resultaten zijn.
esme
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2012 18:42

Re: huid probleem

Bericht door esme »

Hallo allemaal, ik wil jullie even laten weten hoe het nu met haar gaat, ik ben een week of 4 geleden met de antibiotica gestopt nadat de huid helemaal genezen was en dat gaat heel erg goed.
Er begint weer een beetje dons op haar buik te groeien.
Ze zit niet meer in de bench en eet gewoon met de rest mee.
Ze zat op 1 tablet dexoral om de dag en dat zijn we nu aan het afbouwen naar een halve om de dag.
We zijn hier heel gelukkig mee na 4 jaar ellende.

Groetjes Esme
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6827
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: huid probleem

Bericht door Dinky »

Fijn dat je even laat weten hoe het nu gaat en nog belangrijker: dat het goed lijkt te gaan :D
Duim voor je dat het zo blijft!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie