Maar... ze is nu sinds ongeveer een maand enorm dik aan het worden. Mijn moeder zag het als eerste, maar de laatste week is het duidelijk. Ze kan de vensterbank niet meer op, een halve meter springen lukt nog wel, en is echt heel erg zwaar (ik weet niet hoe zwaar maar het mandje was veel zwaarder dan eerder). Het gewicht zit aan de onderkant van haar buik, is symmetrisch en is naar mijn mening geen gevolg van veel eten (ze is juist een moeilijke eter en krijgt evenveel voer als normaal).
Vrijdag ben ik bij de dierenarts geweest, maar die wist niet wat er aan de hand was. Normaal vond ze het natuurlijk niet, het lijkt een soort ballon die opgeblazen is in haar buik. Volgens haar was het geen vocht (maar wat dan wel?). Maandag (vandaag dus) kan ik terugkomen voor bloedonderzoek, wat ik uiteraard ga doen.
Verder is ze niet echt ziek, ze is wel haar speelsheid kwijtgeraakt in dezelfde tijd (logisch gezien haar gewicht lijkt me); ademt ogenschijnlijk normaal en eet /drinkt - voor haar doen - vrij normaal. Ontlasting is normaal, ze wast zich ook.
De vraag is: wat kan het zijn? FIP lijkt me onwaarschijnlijk, ze is niet echt ziek. Blaasgruis? Darmkanker? Het zijn allemaal dingen die ik ben tegengekomen, zoekend op internet.
NB
Twee opmerkingen: Ik zie dat dit onder "nieren en urinewegen" staat, maar ik heb geen idee of dat van toepassing is. Ten tweede, de foto bij mijn naam, die is van mijn vorige poes