Kitten 7 weken ontvlooien/ontwormen?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Kitten 7 weken ontvlooien/ontwormen?

Bericht door pippi2012 »

Binnenkort halen wij een kitten op van 7 weken oud...
(ik weet het veel te jong en beter met zijn 2en. Daar zijn we nog over aan het onderhandelen)

Ik wil graag de kitten ontvlooien bij thuiskomt! Welk middel kan ik dan het beste gebruiken?
met met 8 weken moet ik ook gaan ontwormen... welk middel is dan veilig?

Van de dierenspeciaal zaak heb ik al Bolfo Gold gehad voor vlooien (mag pas bij 8 weken en ik wil het met 7 weken dus al doen)
en Exil voor de wormen... Maar daar lees ik rot verhalen over, dus kies liever wat anders...

wat kunnen jullie mij dus adviseren bij een kitten van 7 weken?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten 7 weken ontvlooien/ontwormen?

Bericht door mittenslief »

eerst kijken of hij vlooien heeft, anders gewoon niet doen, ontworming halen bij de dierenarts van milbamax voor kittens (pilvorm) of vitaminthe (pasta), aub geen exil daar krijg je problemen mee. ik werk
samen met het asiel en vang pleegkittens op, dus als je nog andere vragen hebt......
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Re: Kitten 7 weken ontvlooien/ontwormen?

Bericht door pippi2012 »

Nee Exil heb ik ver weggelegd in een la... Kan ik dat eventueel wel geven als ze wat ouder is?

Kan ik ontwoming halen gewoon zonder afspraak? of doe ik dat met de entingen gelijk?

wat adviseer je qua voeding? Ze krijgt op het moment kittekat (hetzelfde als haar mama) en melk met brinta (FOUT!!!!) ik heb nu al RC baby... of moet ik de eerste paar dagen ook Brinta en melk en kittekat volwassen brokje hebben en dan langzaam overstappen naar RC?
Ik heb zoveel twijfels/vragen omdat het onze eerste kitten/kat is! en een forum vind ik geweldig zo. al heb je wel heel veel meningen zo samen, haha!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten 7 weken ontvlooien/ontwormen?

Bericht door mittenslief »

ontworming kan je gewoon zonder afspraak maken hoor, weet je eigenlijk of ze al ontwomd is??
moet met kittens met 3,5,7,9 weken daarna 1 x per maand tot 6 maand oud, ik zal je de pasta adviseren, die likken ze vaak zo van je vinger. je kan natuurlijk ook gelijk een afspraak maken voor de enting. als ik jouw was zal ik even heel goed haar gewicht in de gaten houden, ze zal de eerste dagen haar mama best missen en eet ze misschien wat minder, maar normaal moeten ze zo tussen de 10-20 gram bijkomen per dagen en zo'n 100 gr. in de week, maar het kan best dat ze bij jouw heeeeel hard groeit (ik krijg ook wel eens een kitten binnen die erg ondervoedt is en die groeien gerust 250 gr in de week)

Met de melk en brinta gelijk stoppen.en de brokken even voorzichtig mengen maar vlot over gaan op RC. om meer vocht binnen te krijgen kan je de brokjes lekker weken in water. en voorzichtig aan natvoer gaan geven. hier krijgen ze van het asiel gewoon aldi voer omdat ze daar het minste diarree van krijgen, je hebt daar ook kleine kuipjes van en die kosten geen drol. begin met een theelepeltje natvoer mengen met een beetje warm water zodat er een papje ontstaat. dat doe je de eerste dag elke 2 uur en zo bouw je het even op totdat ze gewoon op 4 x per dag natvoer staat. later hoe ouder ze wordt bouw je dat weer af.

wat de enting betreft zal ik zeker even kijken hoe ze groeit en het doet, doet ze het goed en is rond 1 kilo enten met 9 weken, is ze nog veel lichter gewoon een weekje uitstellen, het gebeurt wel eens dat die kleintjes er erg ziek van worden.

al een heel verhaal maar vraag maar raak als je nog iets wilt weten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie