Wat voor een ras/kruising is dit?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door BloemTetsu »

Bloem hebben wij vorig jaar uit het asiel gered.
Ze is verwilderd en met heel veel geduld, aandacht en liefde gaat het prima. Als eerste mensen heeft ze mij volledig geaccepteerd.
Hoewel ze altijd moeilijk zal blijven.

Maar ik ben zo benieuwd naar haar achtergrond, want het is geen htk kat.

Hierbij een foto. Wie het weet mag het zeggen!

Afbeelding

ps Haar vacht voelt aan als zijde en is erg kort.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door BillyJean »

Hoi

wat een mooierd en wat fijn dat ze jou vertrouwt. Want dat lijkt me toch moeilijk als een kat eerst verwilderd is geweest.
Bij ons in het asiel zitten ook verwilderde katten van Texel.

ik zou niet weten wat voor ras er in zou zitten.....de kleur is wel heel mooi.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door nellebel »

erg mooie kat, maar ras? geen idee. hoe kom je erbij dat het een raskat is en geen HTK?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door BillyJean »

Het is vast een Europese korthaar :-))
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Cerna

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door Cerna »

Ik ben alleen Britten"expert" en een Brit is het zeker niet, maar iets van een blauwe Rus zie ik er wel in. Adriana?
HTK's met een effen blauwe vacht, bestaan die?
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door achtpuntzes »

hoewel zeldzaam heb ik zoiets met zo'n zijdeblauwe cyper wel eens voorbij zien komen bij ons in t asiel. gewoon HTK zou ik zeggen...

misschien komt die mooie teint doordat er rood doorheen zit, wat ook bij deze het geval schijnt te zijn (zie voorpootje)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door BloemTetsu »

Het is meer een gevoel dat ik heb. Qua vachtstructuur, kleur, hoofdvorm en oogkleur.

er zit wat cypers is, symmetrisch en de haartje zijn ticked met een abbesijn achtig onderkleur.

Hierbij iets betere foto van hoofdje
Afbeelding

Als er het kruising is en gewoon een HTK prima.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door Adriana »

om te beginnen, ze ziet er geweldig uit en je zou zeggen dat er wat aziatisch of russisch blauwe genen in zitten en als je op foto naar de vacht kijkt: die ligt een beetje aan en lijkt wat fijner dan een htk en daar zou die grijzige gloed vandaan kunnen komen. alhoewel, op de tweede foto zit er bijna geen blauw meer in.
kun je een foto van het gezicht van voren maken? ze heeft de houding van een aziaat en ook vrij grote oren.
ze heeft absoluut niet de bouw van een rus, missch dat er wel wat aziatenkarakter mee is overgeërfd: zacht, slim en aanhankelijk.. en het lijkt me dat je aan Bloem een geweldige lieve poes hebt! en vertrouwen moet langzaam opgebouwd worden, zeker bij dit soort angsthazen.. gelukkig dat dit intussen is gelukt maar het blijven stresskatzels..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door achtpuntzes »

hoewel zeldzaam komen afwijkende vachtstructuren wel degelijk voor bij normale htk-tjes.

je kunt hier dus eigenlijk niet met zekerheid zeggen of in dit geval er een of ander ras doorheen zit, of niet.

maar het is wel een heel mooie kat
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door Chiquita98 »

Wow zeker een mooie kat. Ik heb ook geen idee wat voor ras erin zou kunnen zitten. Misschien inderdaad een foto van voren?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door nellebel »

gijs heeft ook een heel andere vacht als guusje en mijn vorige katten. ach zo zal menig HTK kat ook ergens vroeg in zijn voorvaderen een echte raskat hebben zitten.
gijs is van het ras knuffelkontje en guusje van het ras ADHD
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door BloemTetsu »

Bloem's mooiheid staat hier in ieder geval wel vast :smile:

Haar uiterlijk, onbekende achtergrond en onze band maakt haar tot een uniek beestje en ik ben er dolblij mee. Ik ben bewust gegaan voor de extreem schuwe kat en toen ik haar onder de bank in het asiel aankeek (waar ze 99,50% van de tijd zat) was er een klik.

Ik heb hier alleen deze foto van haar voorkant. Deze is gemaakt op de 2e dag dat ik haar had. Dus ze is nog angstig en schuw.

Afbeelding

Qua trekjes
Zacht --> zeker, ze zal me nooit bijten of krabben als ik te lang of verkeerd aai. Wel heel voorzichtig met ingetrokken nagels mij hand wegduwen en dan weg sluipen. Alleen bij angst/d.a./vastzetten is het een leeuwin/Tasmaanse duivel met vlijmscherp gereedschap. Maar ja dat zal blijven, net als het niet kunnen oppakken.

Slim -> Echt wel, onder het mom van voedselverrijking heb ik dat kunnen gebruiken.
Nadeel er van is dat ze nu ook het luikje wat naar buiten dicht is, naar haar toe kan trekken om er uit te gaan. Deze en andere technieken heb ik doelbewust aangeleerd bij de transportbox voor d.a. enzo: voer erin, deurtje dicht klemmen. Hopsa erin en box is leuk.

Aanhankelijk --> de grootste kopjes gever en ik wil in je kruipen kat die ik ken.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door Adriana »

ze heeft dus qua karakter alles van een Aziaat in zich..
en dat houdt ook in dat het een heel erg gevoelig beest is, gevoelig voor afwijzen en snel last van stress heeft.. ze heeft uitzonderlijk grote oren en ook de inplant is niet htk, net zo min als de tikje scheefstand van haar ogen. en ze heeft een prachtige kleur en tekening en ik kan me voorstellen dat het een ongelofelijke lieverd is!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door nellebel »

weet je dat die foto wel mooi is omdat je over een tijdje als ze gewend is en je nog zo'n foto maakt , je waarschijnlijk een heel duidelijk verschil ziet.
moet je maar eens kijken in het album van snabbel en sproet, daar is pas ook ee nfoto van sproet geplaats van bij binnenkomst en nu, wat een verschil. hij is zo veranderd in blik.
jouw mooie bloem zal strakjes nog mooier gaan bloeien, en wat dat betreft heeft ze een supermandje bij je gekregen, zoals je nu al vol liefde over haar praat dan heeft ze geboft hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wat voor een ras/kruising is dit?

Bericht door Chiquita98 »

Ik herken die blik ook wel. Caya heeft daar ook last van. Nog steeds kan ie af en toe zo kijken als ie ergens van schrikt. En hij schrikt nogal eens!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie