Loeiende kat

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Pinkeltje1990
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2012 20:51

Loeiende kat

Bericht door Pinkeltje1990 »

Wij hebben een kat van vijftien jaar (en 2 maanden), die sinds een paar maanden iedere nacht verschrikkelijk staat te loeien, soms drie keer in een nacht. Het is geen gewoon miauwen, het is echt een heel apart geloei. Hij zet dan een ongelooflijke keel open. Hij heeft geen enkele lichamelijke klacht voor zover we weten. Hij eet goed en is overdag helemaal zichzelf, hij oogt ook gelukkig (geniet van het zonnetje, komt lekker knuffelen). Het is een kat die vreselijk op mensen gericht is, je kunt eigenlijk alles met hem doen, zolang je maar met hem knuffelt. Echt een lieverd. Maar mijn moeder heeft al in maanden geen goede nachtrust meer gehad en het begint haar zo zoetjes aan op te breken. In mei is onze lieve Moos overleden, een kat waarmee hij toch zo'n 13 jaar samen heeft gewoond. Daarvoor loeide hij ook al, maar ik heb het idee dat het sinds die tijd iets erger is geworden. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat een oplossing kan zijn?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Loeiende kat

Bericht door Ilone »

Ik zou hem eens na laten kijken bij de dierenarts.
Gezien zijn leeftijd zou het best eens kunnen dat hij aan het dementeren geslagen is.
Maar het kunnen ook andere lichamelijke of psychische kwaaltjes zijn.
Daarnaast zal hij zijn maatje ook wel erg missen.
Misschien eens een uitgebreid bloedonderzoek laten doen? Kan zowiezo geen kwaad bij bejaardjes ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Loeiende kat

Bericht door Chiquita98 »

Zover jullie weten is hij niet ziek.....maar wij zien dat vaak ook niet. Mijn tip is ook om naar de dierenarts te gaan en dit te bespreken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Loeiende kat

Bericht door Chiquita98 »

Zie trouwens dat je in april ook al over hem hebt geschreven. Jammer dat je geen update hierover hebt gedaan want hoe is het nu met zijn oren en het vallen? Mijn vermoeden is dat jouw diertje helemaal niet zo lekker in zijn vel zit als jij denkt. Echt mee naar de dierenarts!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Pinkeltje1990
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2012 20:51

Re: Loeiende kat

Bericht door Pinkeltje1990 »

@Chiquita, dit ging over onze Moos die helaas overleden is. Die hebben we in moeten laten slapen, want die bleek onder de tumoren te zitten.

Ik zal met onze lieve Maup ook even naar de dierenarts gaan en dan zal ik een update plaatsen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Loeiende kat

Bericht door Chiquita98 »

Och wat sneu zeg. Jammer dat je die update niet benoemd hebt bij je topic. Zo ontstaan ook misverstanden en we vinden het erg fijn als er na een vraag gesteld word we ook op de hoogte gehouden worden hoe het met je diertje gaat.
Ben benieuwd wat de da zegt. Naar om zo te sukkelen met je katjes zo dicht op elkaar. Hopelijk valt het mee.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Pinkeltje1990
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2012 20:51

Re: Loeiende kat

Bericht door Pinkeltje1990 »

Sorry, ik ben nog niet zo ervaren op het forum. Ik zal voortaan updates plaatsen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Loeiende kat

Bericht door Chiquita98 »

Geeft niks hoor. Daarom vermeld ik het ook even. Succes bij de da
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: Loeiende kat

Bericht door paasnini »

Het kan van alles zijn, schildklier, dementie,etc. daarnaast kan het zeker te maken hebben met het gemis van z'n maaje maar ook ik zou hem even laten checken. Is sowieso verstandig met katten op leeftijd, eigenlijk zou je die ieder jaar even moeten laten controleren. Succes
Pinkeltje1990
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2012 20:51

Re: Loeiende kat

Bericht door Pinkeltje1990 »

Ja, we doen het niet zo vaak, omdat hij er zo'n hekel aan heeft. Stom eigenlijk, alle katten haten het natuurlijk, maar hij poept altijd het hele reismandje onder en wordt er altijd vreselijk gestresst van. Heb altijd het idee dat het juist niet goed voor hem is, haha, maar goed, we gaan het maar weer eens proberen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Loeiende kat

Bericht door Chiquita98 »

Anders kan je altijd nog vragen of de da bij jou thuis wil langs komen? Dat kost wel wat meer maar dan heb je misschien wel een minder gestresste kat
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: Loeiende kat

Bericht door paasnini »

Of Bach rescue voor Kids halen.
Plaats reactie