10 jaar en angstig

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
wdws1
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:50

10 jaar en angstig

Bericht door wdws1 »

Hallo,
ongeveer 2,5 jaar geleden hebben wij een kat(Beau een schildpad) opgehaald bij een ander gezin. De reden volgens hun was dat het met een 3e kind erbij het te druk werd voor Beau. Wij vonden ook wel dat Beau er op z'n 'teentjes liep'. Alhoewel Beau hun bank best wel had bekrabt en ons helemaal, met hele grote, angstige ogen, had besnuffelt, hebben wij Beau in ons gezinnetje opgenomen....

Nu na 2,5 a 3 jaar zijn we echt helemaal gek op haar geworden en we dachten die word vast wel rustiger bij ons, helaas is dit niet helemaal het geval. Ze is wel relax, maar soms ook heel angstig(voor de bel, bezoek, als r een bus langkomt enz...) Als wij op vakantie gaan b.v en voor haar oppas regelen, valt ze de oppas aan als die haar komt voeren(net een waakhond). Ook kan ze in 1x omslaan,bv ik ben haar aan t aaien, daar geniet ze giga van en in 1x bam, wl ze me krabben of bijten...
Ook heeft ze al een bank en een sofa gesloopt. Wij hebben 2 krabpalen staan, 1 bij de bank en 1 bij een deur, heel vervelend...

Wij zijn stapel op deze kat, wij houden wel van een kat met karakter,maar ze heeft haar &^%$*streken, jammer genoeg...We hebben al best al wat geprobeert, maar het helpt niet...

Iemand hier nog tips o.i.d. voor ons?? Dit ook i.v.m. dat we zeer binnenkort een kleine verwachten en we niet willen dat ze weer heel erg op haar 'teentje' gaat lopen en misschien de kleine wat aan doet. We willen graag dat ze t naar haar zin heeft en relaxed van haar 'ouwe dag' kan genieten.

Groeten Simone, Wilfred en Beau
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 10 jaar en angstig

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
kijk bij http://www.huisdierendokter even naar het middel destress en/of lees de ervaringsberichten die je krijgt bij destress in de zoekfunctie rechtsboven aan de pagina..
let wel: het is plantaardig, niet verslavend maar een middel om angstdrempels te verlagen en ander gedrag aan te leren. je moet dus ook oefenen met haar en als je er aan begint dan is mijn ervaring dat je het beste met een halve dosis kunt beginnen en kijken wat er gebeurt..
bij de da en medpets (zie onder) is er Zylkene en Telizen mocht ze op Destress niet reageren, want dat is heel verschillend per katzel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 10 jaar en angstig

Bericht door nellebel »

welkom.
tja ik denk dat het moeilijk wordt om dat er nog uit te krijgen. hier ook zo'n angstig katje gehad.alleen ging die op de vlucht en viel nooit iemand aan.
wat betreft het krabben, zou je dubbel zijdige plakband kunnen plakken op de plaatsen waar ze krabt. dat plakt dan aan haar pootjes wat ze ws niet erg prettig gaat vinden. zo gaat de lol voor krabben aan de bank er snel af. en als je ziet dat ze het doet haar voorzichtig oppakken en bij de krabpaal neerzetten.
wat betreft de baby, haar vooral ook aandacht biljven geven en erbij betrekken zodat ze zich niet afgewezen voelt of bedreigd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie