Vakantie - lijden katten veel onder je afwezigheid?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Vakantie - lijden katten veel onder je afwezigheid?

Bericht door Katelijne »

Wij vertrekken vanavond voor drie weken met vakantie. Vandaar dat ik nu weer een beetje zenuwachtig loop, want ik moet straks afscheid nemen van mijn poezels. :-(

Wij hebben iemand geregeld die drie weken in ons huis komt wonen. Dus die mevrouw neemt hier gewoon vakantie en verzorgt de poezen. Het is iemand die zelf ook katten heeft gehad. Alles is goed afgesproken en ik heb een overzicht gemaakt van wanneer Azraël zijn Felimazole moet krijgen, het nummer van de dierenarts ligt klaar, enz.

Maar nu vroeg ik me af: ze blijven dus in hun vertrouwde omgeving, maar er komt wel iemand anders bij hen wonen. Lijdt een kat daar eigenlijk veel onder? Missen ze ons dan echt, of is het feit dat ze lekker thuis kunnen blijven belangrijker? Azraël is bijna 18 - ik vraag me af of hij me écht gaat missen. Ben een beetje bang dat hij in eetstaking zou gaan.

We gaan nu wel elk jaar weg en normaal kwam er gewoon iemand eten geven en we hebben nooit problemen gehad.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Cerna

Re: Vakantie - lijden katten veel onder je afwezigheid?

Bericht door Cerna »

En ga er nu ook maar van uit dat je probleemloos op vakantie kunt gaan. Wanneer katten maar in hun vertrouwde omgeving zijn, dan vinden ze het prima (ondankbare schepsels!) en wanneer ze dan ook nog de luxe hebben dat er voortdurend iemand aanwezig is, is dat helemaal geweldig.

Ik wens jullie een prettige vakantie en kom heelhuids weer thuis!
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Vakantie - lijden katten veel onder je afwezigheid?

Bericht door Katelijne »

O! Da's wel geruststellend om te horen!

Ze voelen het nu wel, hoor. Alles stond hier in de woonkamer en Azraël is gewoon voor het raam gaan liggen, ver weg van de commotie.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Vakantie - lijden katten veel onder je afwezigheid?

Bericht door Chiquita98 »

Helemaal super geregeld! Ik heb tot nu toe ook altijd iemand in mijn huis. Degene die het het ergst vind ben ik zelf :lol: Ik heb nooit het idee gehad dat mijn katten mij heel erg gemist hebben. Behalve Gizmo, maar die is ook wel heel erg op mij gericht. Maar nooit zo erg dat ie niet eet of drinkt. En als ik er weer ben komen ze even kijken en dat rtsss de tuin weer in. Fijn hoor dat jullie me gemist hebben :cry:

Hele fijne vakantie toegewenst. Bij mij begint het plezier ook pas als ik er ben en na het eerste smsje dat het met de katten goed gaat
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vakantie - lijden katten veel onder je afwezigheid?

Bericht door pinguin »

Ben het het helemaal met je eens thea. Mooi verwoord. Ik zou er juist heel erg blij mee zijn dat er iemand in je huis komt vakantie vieren. Zeker als je makkenlijk katten heb.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie