Welk merk kittenvoer?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Welk merk kittenvoer?

Bericht door linted »

Over een paar weken krijgen wij een kitten, Pip :grin: . Pip is volgende week 8 weken oud, maar omdat wij op vakantie gaan hebben we samen met de huidige eigenaar besloten om Pip nog een paar weken langer bij moeder te laten.
Maar welk voer kan ik het beste in huis halen? Momenteel krijgt ze natvoer van Felix en wat brokjes van Royal Canin. Moet ik hiermee doorgaan als Pip bij ons komt, of zijn er nog andere goede (of misschien wel betere) merken?
Tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Welk merk kittenvoer?

Bericht door mittenslief »

vooral even doorgaan met wat ze krijgt en als je iets anders wil proberen vooral niet te snel overstappen want dat kan diarree veroorzaken, kittenbrok van Royal Canin is prima hoor krijgen de opvangkittens hier ook
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk merk kittenvoer?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou inderdaad de eerste weken blijven geven wat ze gewend is te eten. En als je later besluit dat je het anders wilt met eten, langzaam overwennen. Dus niet van de een op de andere dag ander voer geven.eerst 1/4 nieuw, dan na een week 1/2, dan na een week 3/4 en na 3 weken volledig op het voer wat jij wilt gaan geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Welk merk kittenvoer?

Bericht door Lovecat »

Wat mijn voorgangers zeiden, sluit ik me bij aan.

Misschien nog een tip; heb je nagedacht over castratie? Dit kan je bijv. op 6 maanden leeftijd doen, daarna is het raadzaam over te stappen op volwassen voer ipv kittenvoer.

Op de verpakkingen van kittenvoer staat dat je het tot 1 jaar kan geven, dat kan ook, maar na castratie gaat de stofwisseling een stuk langzamer, waardoor je kat dik kan worden op kittenvoer. Misschien een idee om te kijken op welke leeftijd je wil castreren en dan langzaam het kitten en volwassen voer al gaat mengen in de periode vooraf.

Veel plezier met Pip!
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Welk merk kittenvoer?

Bericht door linted »

Bedankt voor de reacties! Dan blijf ik nog even geven wat ze nu krijgt. Sterilisatie hebben we nog niet over nagedacht...
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Welk merk kittenvoer?

Bericht door Lovecat »

Pip is dus een poes omdat je spreekt over sterilisatie? Ook bij een poes heet 'het' castratie overigens ;-)

Misschien een tip om hier op het forum al wat in te lezen over castratie en de voordelen daarvan, voor zowel de poes als voor jullie.
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Welk merk kittenvoer?

Bericht door linted »

Haha ik dacht dus dat het voor een poes sterilisatie was :lol: . Maar dat heet dus ook castratie ;-) . Ik ga me er zeker in verdiepen
Plaats reactie