guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door nellebel »

ons guusje heeft weer wat nieuws hoor. iedere nacht rond 4:00 uur gaat mw naar beneden op zoek naar de knuffeltjes met catnip. ze heeft er 3 waar ze dol op is (kippetje blijft favoriet).
ze sjouwt ze dan alledrie naar boven en wil ze bij elkaar houden ,dus bijna trede voor trede. met de beestjes in de bek miauwt en piept ze alles bij elkaar alsof ze heel druk aan het praten is (geen pijn ofzo dus). ze heeft dit wel vaker gedaan de laatste weken dat ze met zo'n beestje hardop miauwend de trap op komt gerend of door de kamer, maar nu is het steevast midden in de nacht. en alledrie de beestjes. gisternacht had ik de beestjes mee naar boven genomen. blijkbaar had ze dit niet de gaten, want ze is de hele nacht bijna beneden gebleven.
vannacht haar laten zien dat ik de beestjes meenam en nu heeft ze rustig op bed met de beestjes geslapen.
zou ze denken dat het haar nestje is? zo bijzonder hoe ze ermee omgaat en vooral zo druk als ze dan miauwt en piepgeluidjes maakt. echt heel hard.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door pearlsofpassion »

Hihi :-)
Een mini-sjaakje :lol:

Ach, kei-schattig toch? Ze is ze vast aan het vertellen dat zij echt nog wel een kittentje bij wil in huis. :lol:
Sorry, plagerijtje dat ik niet kon laten. :eshifty:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door Chiquita98 »

Wat geweldig zeg! Lijkt op nestdrang hahahaha....ze is toch niet stiekem??? ;-) Als ze eenmaal het om dezelfde tijd doet dan blijft dat ook zo. Heerlijk he die katten die zo van structuur houden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door mittenslief »

onze mittens doet dat ook altijd vooral met de beesies van de AH superlief net of ze een prooi hebben gevangen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door Adriana »

ach gossie, gesjouw met 'kittens'. smelt..
hier doet kater Enzo dat soms en hij heeft een klein, navulbaar beertje daarvoor. soms neemt ie het ook mee naar bed samen met Bolle die daar dan ook bij mag liggen. en mijn hart schiet dan helemaal vol als ik dat stel stijf tegen elkaar aan zie met nog een uit stekend speelgoedberenkoppie ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door nellebel »

op zich vind ik het ook heel lief (en valerie, ik zou er best nog een stapel katten bijwillen, maar geen kittens hahaha), maar ik maak me dan weer zorgen. zou ze nestdrang hebben, wat zielig dat ze met pluche beestjes moet sjouwen. zou ze echt babytjes willen, komt ze wat tekort.
ik weet ook niet zo goed wat ermee aan te moeten. ze klinkt niet zielig dan, maar het feit dat ze bijv vannacht met haar"kindjes" op bed heerlijk heeft geslapen denk ik ach arm ding. alle avonden alles naar boven gesjouwd en vrouwtje neemt s'morgens weer alles mee naar beneden.
wat zal ik ermee doen? want overdag ligt het dekbed open geslagen naar achteren om te luchten. ze kan er wel komen dan, maar dan zouden haar "kindjes" verstopt liggen onder de dekens. nu nemen we nog iedere dag al het speelgoed weer mee naar beneden omdat ze meestal beneden spelen overdag. alleen gijs gaat nog wel eens dutten op bed.
zijn het periodes dat katten dit doen? en heeft het nog met iets van krolsheid te maken? en wat als gijs weer met haar "kindjes" sjouwt. dan kijkt ze zoooo zielig als hij met haar kippetje ervandoor gaat. uiteindelij kvind ze hem wel terug. ze verstopt ze ook vaker voor gijs. moet ik gijs dan het kippetje afnemen? merk dat ik er helemaal onzeker van wordt. misschien juist omdat mijn hartje bijna breekt om te zien hoe lief ze voor de knuffeltjes is. dan voel ik me bijna schuldig dat ik haar heb laten helpen. (terwijl ik haar echt niet een echte bevalling gun of de krolsheid, maar ze is dus een echt moedertje en dat heb ik haar ontnomen)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door pearlsofpassion »

Maar Wendy, maak je toch niet zoveel zorgen!
Niets zegt dat ze echt kittens krijgen wel leuk had gevonden. Het is ook niet altijd dat kinderen die met poppen spelen prachtige moeders worden! Soms wel, niet altijd.
Ikzelf speelde maar weinig met poppen, maar ik heb wel een diepe kinderwens. Mijn zus is net het omgekeerde.

Sjaak van Dinie doet dit toch ook? Soms met pluchen dieren, meestal met kerstmutsen.
Hij ontfermt zich inderdaad ook wel over de kleine kittens in huis. Maar Sjaak zou ook nooit kittens hebben kunnen krijgen.

Ze kan toch perfect gelukkig zijn wanneer ze maar met de diertjes mag spelen? Het kan wel zijn dat ze misschien een kitten in huis wel leuk zou vinden om te bemoederen, maar misschien ook wel niet. Want kittens zijn niet zo braaf als pluche dieren hoor. :grin:

Enfin, ik zou me niet zoveel zorgen maken! En zeker niet schuldig voelen over de castratie. Je weet nooit hoe ze met de dekking omgegaan zou hebben. En met een hele nest kittens. Dat kan al eens anders lopen dan je nu zou denken.
Kleintje's moeder had net als Kleintje helemaal niets met andere katten, maar ze was wel een prachtige en trotse moeder. Het kan ook net zo goed omgekeerd zijn.
Katten zijn echt vrijwel onvoorspelbaar.
Dus kop op en laat haar maar gewoon doen. Je moet haar niet helpen volgens mij, ze doet het zelf wel. Ze dagelijks naar beneden brengen en haar ze dan weer naar boven laten dragen, lijkt me wel leuk voor haar. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door Adriana »

ik denk dat je lieve katzels daar zelf veel minder mee zitten dan jij..
en Enzo is een kater van 8 en die doet het af en toe ook.. mijn indruk is dat hij daar dan geweldig mee bezig is, gaat af en toe zitten met beertje voor zich, kijkt rond, loopt dan een stukje zonder, komt terug, pakt beertje op en dan uiteindelijk naar zijn slaapplaats van dat moment. geeft beertje nog paar likjes en gaat er dan bovenop liggen. er zit wat valeriaanwortel in beertje en het kan zijn dat dit heel kalmerend werkt bij deze angsthaas. en vrij vlot erna krijgt hij bezoek van Bolle die ook wel zin heeft in een lekkere snurk en schurkt zich tegen Enzo aan en draait net zo lang totdat ie stijf tegen Zo aanligt, of half erover heen.
en dat kan ook met Maks, die ook bij Enzo mag slapen maar nooit beide broertjes tegelijk.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door mittenslief »

onze mittens loopt vaak met een knuffeltje met een lange schoenveter eraan. zit er heel grappig uit maar ze miauwt er ook heel hard bij, maar als je een paar keer zeg dat het goed is stopt ze wel. dan blijft ze er trots bij liggen totdat je zelf heel druk met het beestje bezig gaat :). ik denk zelf dat het meer prooigedrag is. en volgens mij sjouwen ze de kittens normaal toch ook niet?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door nellebel »

prooigedrag heeft ze ook met ander speeltjes. die gooit ze rond, sjouwt ze mee en bespringt ze daarna, maar deze knuffeltjes is echt geen prooigedrag. moetje dat snoetje zielig zien kijken als gijs er met haar kippetje vandoor gaat.
zou ik gijs het kippetje wel moeten afpakken dan? als guusje bijv erg druk rondstuift en gijs is het beu gaat hij dreigend voor haar staan en kijkt hij haar alleen aan. ze gaat meteen op de rug liggen, pootjes omhoog en is rustig. dus hij is de baas en guusje durft niets als gijs er met haar kippetje vandoor gaat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door Adriana »

"guusje durft niets als gijs er met haar kippetje vandoor gaat..."
die situatie ken ik en ik schaf dan onmiddellijk een tweede exemplaar aan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door castratenkoor »

Klopt Valerie, dat doet Sjaak ook. Je omschrijft het of je erbij bent geweest ;-)
Sjaak is heel zorgzaam inderdaad als ik een kitten in huis heb.
Ik zie dat als surrogaatkindjes dat gesjouw met o.a. de kerstmuts. De verhalen die hij erbij vertelt, prachtig. Voorheen legde hij wel eens een serie knuffels onder de eettafel en lief dat alsmaar miauwend om de tafel heen. Dacht zeker dat ze wel tot leven zouden komen.

Prooigedrag doet hij ook wel spelenderwijs, met oranje beesies b.v. alsmaar in de lucht gooien.

Ik zou er lekker van genieten Wendy! Zijn juist leuke speciale karaktertrekjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door pearlsofpassion »

Ik onthoudt vrij goed. ;-)
Je hebt het dus erg goed uitgelegd. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat het vooral scheelt dat je enorm van katten houdt. Als ik dit aan mijn leidinggevende zou vertellen zou ze het morgen vergeten zijn hahahaha.

Leuk zoals mensen van het forum elkaars katten "kent" .
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: guusje miauwt keihard en sjouwt met knuffeltjes

Bericht door jennli »

Dit gedrag laat Jagger ook zien. Hij heeft er ook een apart soort mauw voor. En blij dat hij is als hij rond een uur of vier vijf zijn knuffelde of balletje overhandigt en er een aai bij krijgt. Ik heb meer het idee dat het een soort van genegenheid tonen is en het delen van zijn blijheid met zijn favo speeltjes van dat moment.

Guusje komt bij jou onmogelijk wat te kort Wendy!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie